  • 1. Data: 2002-10-22 14:05:15
    Temat: Gwarancja na gwarancji?
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Czy jeśli podczas gwarancji została wymieniona część w sprzęcie, to czy ta
    nowa część od dnia wymiany jest na odrębnej gwarancji? Przykładowo kupiłam
    komputer, który objęty był dwu-letnią gwarancją. Na gwarancji padł w nim
    dysk. Dysk został wymieniony na nowy. Czy ten nowy dysk posiada od dnia
    wymiany dwuletnią gwarancję? Czy też może gwarancja na niego kontynuowana
    jest od dnia zakupu komputera?

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 2. Data: 2002-10-22 14:12:47
    Temat: Re: Gwarancja na gwarancji?
    Od: "JIMMYtm" <v...@p...com>

    pewnego dnia, ktos o nicku Vicky ponoc z adresu <b...@a...pl>
    oznajmil(a):

    > Przykładowo kupiłam komputer, który objęty był dwu-letnią gwarancją.
    > Na gwarancji padł w nim dysk. Dysk został wymieniony na nowy. Czy ten
    > nowy dysk posiada od dnia wymiany dwuletnią gwarancję?

    IMO powinien posiadac osobna gwarancje, to zupelnie nowy produkt i gwarancja
    liczy sie od daty zakupu (w tym przypadku od daty wymiany). gdyby stary byl
    naprawiony to nadal leciala by stara gwarancja.

    --
    "Jestem Obcy i nic co obce nie jest mi obce"
    Bylem na mszy ...kobieta w ławce obok mnie zapaliła papierosa... Gdy to

  • 3. Data: 2002-10-23 06:44:46
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    byl
    > naprawiony to nadal leciala by stara gwarancja.
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
    na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
    naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
    się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać.

    czyli nie całkiem tak, jak napisał przedpiśca,

    pzdr :-)

    marek