  • 1. Data: 2008-08-24 12:21:26
    Temat: nieleagalne oprogramowanie
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Tak mnie naszło : z dysku da się odczytać dane pomimo ich zwykłego
    skasowania. Czy zatem można odpowiadać z powodu nielegalnego
    oprogramowania, które ma się na dysku właśnie w takiej postaci ( spr.
    tego czasami nie jest wielkim problemem ) ?

    Albo innty teoretyczny przykład : ktoś jest w posiadaniu nielegalnej
    płytki CD z windowsem, ale ... złamanej na pół.

  • 2. Data: 2008-08-24 12:44:32
    Temat: Re: nieleagalne oprogramowanie
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Albo innty teoretyczny przykład : ktoś jest w posiadaniu nielegalnej
    > płytki CD z windowsem, ale ... złamanej na pół.

    karalne jest nie posiadanei a uzyskiwanie, wiec jezlei zdolaja udowodnic ze
    uzyskales to mozesz odpowiedziec

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 3. Data: 2008-08-24 19:28:54
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > karalne jest nie posiadanei a uzyskiwanie, wiec jezlei zdolaja udowodnic
    > ze uzyskales to mozesz odpowiedziec

    Zawsze mozna powiedziec, ze np kupilem dysk twardy, byla tam "lewizna" i ja
    skasowalem osobiscie. Swiadczy to dobitnie o braku zamiaru zabroninego
    zachowania i powoduje bezkarnosc.

    Cezar

  • 4. Data: 2008-08-25 06:07:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    witam

    Troll napisał(a) :

    > karalne jest nie posiadanei a uzyskiwanie, wiec jezlei zdolaja udowodnic ze
    > uzyskales to mozesz odpowiedziec

    To się nazywa monopol na władzę i aparat przymusu. W czasie
    Rewolucji Francuskiej siepacze króla mordowali wszystkich z
    pobrudzonymi na czarno dłońmi. Było podejrzenie, że używali
    karabinów (wówczas z prochem czarnym)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 5. Data: 2008-08-25 06:59:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał

    Dokładnie tak.

    > Zawsze mozna powiedziec, ze np kupilem dysk twardy, byla tam "lewizna" i
    > ja skasowalem osobiscie. Swiadczy to dobitnie o braku zamiaru zabroninego
    > zachowania i powoduje bezkarnosc.

    Świadczy, nie świadczy, można tak tłuczyć i ze sporym powodzeniem liczyć na
    umorzenie.

  • 6. Data: 2008-08-25 21:53:35
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Troll <w...@d...mnie> napisał(a):

    > Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomo&#65533;ci

    > karalne jest nie posiadanei a uzyskiwanie, wiec jezlei zdolaja udowodnic ze
    > uzyskales to mozesz odpowiedziec
    >
    > P.

    A nie jest tak, że karalne jest przede wszystkim udostępnianie do pobrania?
    Tudzież produkcja nielegalnych kopii nośnika, a nie nabycie tych kopii?

  • 7. Data: 2008-08-26 07:14:15
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 25 Sie, 23:53, " " <m...@W...gazeta.pl> wrote:
    > A nie jest tak, że karalne jest przede wszystkim udostępnianie do pobrania?
    > Tudzież produkcja nielegalnych kopii nośnika, a nie nabycie tych kopii?

    W przypadku programów nie - samo "nabycie" jest karalne.

    W przypadku muzyki/filmów zdania są podzielone.

    --
    Regards
    Matt

  • 8. Data: 2008-08-26 07:31:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał
    > A nie jest tak, że karalne jest przede wszystkim udostępnianie do
    > pobrania?

    _Programy_komputerowe_ są traktowane na równi z innymi dobrami. Są wpisane
    do kk w artykule 278 (kradzież).
    Tak więc ich nielegalne uzyskanie jest karalne, bo jest traktowane tak jak
    kradzież.

    > Tudzież produkcja nielegalnych kopii nośnika, a nie nabycie tych kopii?

    Z pewnością to dotyczy wszelkich innych niż programy utworów. Analogicznie
    jak udostępnianie.

  • 9. Data: 2008-08-26 14:29:44
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Matt <m...@g...com> napisał(a):

    > rania?
    > i?
    >
    > W przypadku program=F3w nie - samo "nabycie" jest karalne.
    >
    > W przypadku muzyki/film=F3w zdania s=B1 podzielone.
    >
    > --
    > Regards
    > Matt
    Dzięki za wyklarowanie. Ale coś mnie w tym dziwi - każdy posiadacz kwalifikuje
    się do ukarania, a z drugiej strony Microsoft prowadzi taką akcję, że
    przyjmują od ludzi podrabiane wersje programów i wymieniają je na legalne. To
    nie jest gratyfikacja przestępcy w takim rozumieniu prawa?

  • 10. Data: 2008-08-26 14:30:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > przyjmują od ludzi podrabiane wersje programów i wymieniają je na legalne. To
    > nie jest gratyfikacja przestępcy w takim rozumieniu prawa?

    Gdzie słyszałeś o tej akcji?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz