  • 11. Data: 2008-08-26 15:26:03
    Temat: Re: nieleagalne oprogramowanie
    Od: r...@o...pl

    On 26 Sie, 16:30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Gdzie słyszałeś o tej akcji?

    Wymieniaja pojewdyncze podrobki gdy im sie przysle wraz z danymi
    sklepu,
    ale przeciez sa tez te zestawy legalizacyjne, nawet nie trzeba
    przeinstalowywac pirata.
    Swoja droga to bardzo ciekawe - przeciez twierdzili ze pirackie
    oprogramowanie
    jest zagrozone wirusami itd, a tutaj tylko kluczyk zmieniasz i jest
    full legal&safe :)

  • 12. Data: 2008-08-26 15:27:07
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Gdzie słyszałeś o tej akcji?

    na stronach Microsoftu o tym pisalo

    z tym ze produkt musi wyglądać jak oryginalny (płytka, naklejka,
    książeczka) i klient go kupował myslac ze to oryginał, a przy aktywacji
    wyskakuje mu ze jednak nie jest oryginał

    w takim przypadku wymieniają ci na oryginał (jak im go wyślesz i powiesz
    gdzie kupiłeś)
    oczywiście wymieniają tylko 1 sztukę na osobę

  • 13. Data: 2008-08-26 18:01:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Garvey pisze:

> [...]
    > gdzie kupiłeś)
    > oczywiście wymieniają tylko 1 sztukę na osobę

    Ale to nie jest gratyfikacja przestępcy. Szukają sklepów, które
    oszukują klientów i sprzedają pirackie windowsy jako podrobione. Jeśli
    klient zorientuje się, że został oszukany, może podkablować sklep i to
    sklep ponosi za to odpowiedzialność. Kupujący za takie obywatelskie
    zachowanie zostaje nagrodzony bezpłatną wersją oryginalnego windowsa.

    W żadnym przypadku akcja nie polega na tym, że ktoś kupi sobie
    windowsa na bazarze, a potem wymieni na oryginał.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-08-27 18:09:34
    Od: " May" <m...@W...gazeta.pl>

    r...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > oprogramowanie
    > jest zagrozone wirusami itd, a tutaj tylko kluczyk zmieniasz i jest

    Na pewno jest legal, z safe gorzej, bo z piratami rzeczywiście nie wiadomo.
    Przynajmniej dzięki aktualizacjom jest safer.

    I w rzeczy samej na stronach MS o tym pisało. W sumie nie pamiętam, czy to
    ciągła akcja czy jednorazowa piłka, ale wydaje mi się, że trwa nadal?

  • 15. Data: 2008-08-27 19:53:39
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <g8scpl$f7q$1@achot.icm.edu.pl> Cezar napisał(a):

    > Zawsze mozna powiedziec, ze np kupilem dysk twardy, byla tam "lewizna" i ja
    > skasowalem osobiscie. Swiadczy to dobitnie o braku zamiaru zabroninego
    > zachowania i powoduje bezkarnosc.

    Na prawie, to ja sie nie znam. Ale na informatyce tak i w wiekszosci
    sytuacji przy kasowaniu pliku zapisywana jest data jego usuniecia.
    Moze to byc rowniez data ostatniego dostepu do pliku.

    Firma zajmujaca sie odzyskiwaniem danych moze bez problemu ustalic
    kiedy pliki zostaly usuniete. A jesli okaze sie, ze zostalo to zrobione
    po roku czasu od daty zakupu dysku (czy na 2 dni przed wizyta Panow),
    wowczas wlasciciel takich danych moze miec problem.

    Jacek

  • 16. Data: 2008-08-27 20:48:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jacek Kalinski napisał(a) :

> [...]
    > po roku czasu od daty zakupu dysku (czy na 2 dni przed wizyta Panow),
    > wowczas wlasciciel takich danych moze miec problem.

    Normalnie jak w czasie Rewolucji Francuskiej.
    Może miał legale, ale chomik mu zeżarł licencje, a kot płyty,
    więc usunął, bo jest formalistą. A może zgubił. Rachunków nie
    posiadał.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 17. Data: 2008-08-27 21:20:54
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > W żadnym przypadku akcja nie polega na tym, że ktoś kupi sobie
    > windowsa na bazarze, a potem wymieni na oryginał.

    ja to wiem :)

  • 18. Data: 2008-08-28 17:58:39
    Od: " May" <m...@W...gazeta.pl>

    Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał(a):

    > W artykule <g8scpl$f7q$1@achot.icm.edu.pl> Cezar napisał(a):

    > wowczas wlasciciel takich danych moze miec problem.

    BTW, jaka może być skala finansowa tego problemu? Pamiętam, że w pokrewnym
    przypadku udostępniania mp3 w sieci p2p rekordowe odszkodowanie wyniosło ca
    250.000 $, ale to jednak inny kraj i inny paragraf. Ktoś wie, jak jest u nas?
    Zasądzono jakieś znaczące grzywny w wypadkach takich jak opisywana w poście
    powyżej?