  • 1. Data: 2008-08-24 09:59:50
    Temat: Podrabianie starych banknotow
    Od: "Ls." <t...@a...pl>

    Czy podrabianie starych banknotów, ktore wyszly z obiegu, np. starych
    PRL-owskich "kopernikow" jest legalne?

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2008-08-24 11:30:00
    Temat: Re: Podrabianie starych banknotow
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Sie, 11:59, "Ls." <t...@a...pl> wrote:
    > Czy podrabianie starych banknotów, ktore wyszly z obiegu, np. starych
    > PRL-owskich "kopernikow" jest legalne?
    >
    > Pozdr,L.

    Nie.

  • 3. Data: 2008-08-24 13:28:33
    Od: "Ls." <t...@a...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    googlegroups.com...

    >Nie.

    Bo?

  • 4. Data: 2008-08-24 15:58:21
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Sie, 15:28, "Ls." <t...@a...pl> wrote:
    > Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:b788b8a9-077d-4484-8509-55ee50c4e34e@
    2g2000hsn.googlegroups.com...

    > Bo?

    Bo prawo autorskie.

  • 5. Data: 2008-08-24 16:05:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal

    > Bo prawo autorskie.

    Art. 4.
    Nie stanowia przedmiotu prawa autorskiego: [...]
    2) urzedowe dokumenty, materialy, znaki i symbole; [...]

  • 6. Data: 2008-08-24 18:00:16
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Sie, 18:05, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal

    > Art. 4.
    > Nie stanowia przedmiotu prawa autorskiego: [...]
    > 2) urzedowe dokumenty, materialy, znaki i symbole; [...]

    Ehhh nie wiem czy miales banknot w reku ale tam pisze cos takiego jak
    "srodek platniczy" a do nie jest ani dokument, ani material ani znak
    ani symbol.

    Po wiecej:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=disclaimer_banknoty.ht

    a zeby nie bylo flejma bo juz byl:
    http://tnij.org/bo5p

  • 7. Data: 2008-08-24 18:38:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik SzalonyKapelusznik napisał:
    [..]
    > a zeby nie bylo flejma bo juz byl:
    > http://tnij.org/bo5p

    Żeby nie było flejma to powinieneś przestać gadać farmazony o prawach
    autorskich i banknotach.

    Dokształć się w temacie, wróć tu i przeproś a potem idź i nie grzesz więcej.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2008-08-24 19:33:24
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Czy podrabianie starych banknotów, ktore wyszly z obiegu, np. starych
    > PRL-owskich "kopernikow" jest legalne?

    Pytanie rodem z cwiczen z kk na uniwerku. Odpwiedz jest taka, ze moze byc
    karalne. Tyle, ze nie z art. 310 kk, a juz predzej z 286 kk - np podrabiam
    bankont/monete o wartosci numizmatycznej i sprzedaje go kolekcjonerowi jako
    rzekomo autentyczny.
    Albo podrabiam pieniadz, ktory wyszedl z obiegu (nie jest prawnym srodkiem
    platniczym), ale jest jeszcze wymieniany przez banki na nowy pieniadz - tez
    chyba 286 kk?

    Cezar

  • 9. Data: 2008-08-24 19:51:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ls." <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy podrabianie starych banknotów, ktore wyszly z obiegu, Np. starych
    > PRL-owskich "kopernikow" jest legalne?

    Podrobienie samo w sobie nie jest karalne. Natomiast kłopot może wyniknąć
    ze sposobu dalszego postępowania z tak wykonaną kopią.

  • 10. Data: 2008-08-24 19:53:06
    Od: "Ls." <t...@a...pl>

> [...]
    > platniczym), ale jest jeszcze wymieniany przez banki na nowy pieniadz -

    No wlasnie stąd moje pytanie, bo na allegro mozna kupić tony takich
    banknotów i jakoś trudno mi uwierzyc, że są oryginalne.

    Pozdr,L.