  • 1. Data: 2008-08-24 11:28:15
    Temat: Umowa z obcokrajowcem zawarta przez internet
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    Witam,

    Pewien obywatel Norwegii zlecił mi wykonanie programu komputerowego.
    Wstępnie się umówiliśmy na termin. Ja zadanie wykonałem (po wstępnie
    uzgodnionym terminie, co nie wynikało z mojej do końca winy, a raczej
    z niedoszacowania effortu). Od 2, 3 tygodni gościu milczy, a chętnie
    zobaczyłbym pieniądze.

    Nie zadeklarował on ani, że akceptuje dzieło, ani nie zgłosił żadnych
    dalszych uwag. Umowy na piśmie nie mam. BTW: jakie są możliwości
    zawarcia sensownej umowy (niekoniecznie na piśmie). Gdzie należy (w
    sądzie jakiego kraju) dochodzić swoich racji? - nie ukrywam, że
    wolałbym w Polsce, jako że Norwegia jest w UE, dostałbym wyrok
    polskiego sądu i zacząłbym egzekucję: czy taki scenariusz jest w ogóle
    możliwy?

    Jeszcze jedno: w jaki sposób mogę ścigać człowieka, jeśli odkryję, że
    bez mojej zgody użytkuje produkt? Czy na przykład Norweska policja
    przyjmie zgłoszenie? Przez maila? Przez ambasadę?

    Nie chcę gościowi od tak podarować, bo kosztowało mnie to bardzo wiele
    wysiłku, za który chcę dostać wynagrodzenie.

    TIA,

    Roland

  • 2. Data: 2008-08-24 11:32:15
    Temat: Re: Umowa z obcokrajowcem zawarta przez internet
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Rolli wrote:
    > wolałbym w Polsce, jako że Norwegia jest w UE, dostałbym wyrok

    korekta: Norwegia *nie* jest czlonkiem UE.

    Ludek

  • 3. Data: 2008-08-24 11:34:15
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    > korekta: Norwegia *nie* jest czlonkiem UE.

    No trochę się wygłupiłem :( Ale problem i tak wciąż jest...

  • 4. Data: 2008-08-25 08:33:44
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    nastepnym razem wysylaj poblokowany program (trial) , albo taki ktory daje
    znac ze jest trialem po jakims czasie o ile nie otrzyma pewnego pliku.

    P.

  • 5. Data: 2008-08-25 09:19:07
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 25 Sie, 10:33, "Troll" <w...@d...mnie> wrote:
    > nastepnym razem wysylaj poblokowany program (trial) , albo taki ktory daje
    > znac ze jest trialem po jakims czasie o ile nie otrzyma pewnego pliku.

    Program jest w .NET. Został potraktowany obfuscatorem, co znacząco
    utrudnia, ale nie uniemożliwia (w wersji jaką posiadam) dekompilacji.
    Oryginalnych źródeł nie dałem, a wiem, że klientowi na nich zależy.
    Dla mnie istotne jest przede wszystkim odzyskanie pieniędzy za ogromny
    wysiłek jaki włożyłem...

    Jakkolwiek masz rację - dodatkowe ograniczenia czasowe w przyszłości
    będą jakimś tam zabezpieczeniem.