  • 91. Data: 2022-12-04 02:38:27
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem co chciałeś napisać;P

    Że dla tych wszystkich pseudo-ras dawne tereny Indii i okolic są częścią
    wspólną, tzn. wszystkie się stamtąd wywodzą.

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2022-12-04 03:13:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zapomnieałeś już "a powiedziełeś naukowcom że się mylą"?

    > Przecież ja to wiem. Pisałem o tym. Ale ja byłem szrem jak pisałem, że
    > każdy ciągnie w swoją stronę i koncerny, who, cdc, politycy nie są tu
    > wyjątkiem. Jakie było wtedy oburzenie;)

    To jest często kwestia pragmatyzmu a nie polityki.

    > Nie - WHO twierdzi, że obecna nazwa jest dyskryminująca. Bo romumiesz
    > małpa się z murzynami kojarzy.

    Myślę, że trochę na siłę doszukujesz się w czyjejś decyzji porawności
    politycznej. Jak gdzieindziej napisałem, że jeśli Murzynowi będzie
    przeszkadzało, że nazywam go Murzynem i w związku z tym nie będę go
    nazywał Murzynem, to uważasz, że jedyna możliwość jest taka, że robię to
    bo chce być politycznie poprawny?

    > Kolega kiedyś powiedział do pewnego tempgeo kolesia że jest homo sapiens
    > - rzucił się na niego z pięściami:P Nazwę człowieka też powinniśmy
    > zmienić bo się komuś z homosiami kojarzy?

    Akurat w tym przykładzie większy problem z reakcją kolegi. Dlaczego
    uważa, że skojarzenie z gejami mu jakoś uwłacza.

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2022-12-04 09:39:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie widzisz związku z czym i ponownie, dlaczego musi być naukowa podstawa?

    Dlatego że w czasie każdy news wydalony przez WHO był uważany za
    "stanowisko o naukowych podstawach". Co kwestionowałem - a teraz mamy
    stanowisko w oczywisty sposób oparte na... w sumie nawet nie wiadomo na
    czym - na tym ze komuś małpa kojarzy się z murzynem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-12-04 09:41:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przeceniasz medialność tej decyzji i jej wpływu na tych, którzy są
    > podatni na takie skojarzenia.

    No własnie nie - ci co im sie małpa z murzynem kojarzy tego nie zmienią,
    miliony osób dowiedzą się, że małpa z murzynem kojrzy się profesorom z WHO:)

    Jak komuś się pod wpływem tej decyzji
    > skojarzy, to od dawna uważał, że małpa=Murzyn. I ponownie, wątpię, aby
    > to głównie chodziło o Murzynów.

    To o kogo - meksykańców?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-12-04 09:54:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest często kwestia pragmatyzmu a nie polityki.

    Czego by nie była - nie są to organizacje pozbawione wpływu polityków,
    lobbystów czy choćby wszelkiego rodzaju thinktanków (jak to się po
    polsku nazywa?). A WHO jest agendą wybitnie politycznej organizacji ONZ
    - znanej z upolitycznienia, korupcji i cynizmu. Powoływanie się na nią
    jako żródło obiektywnej prawdy naukowej to tak jakbyś tvpis włączył i
    tłumaczył że to prawda objawiona, czysto naukowa;)

    > Myślę, że trochę na siłę doszukujesz się w czyjejś decyzji porawności
    > politycznej.

    A czego mam się doszukiwać w decyzji o zmianie nazwy choroby bo komuś
    się małpa z murzynem kojarzy?

> [...]
    > przeszkadzało, że nazywam go Murzynem i w związku z tym nie będę go
    > nazywał Murzynem, to uważasz, że jedyna możliwość jest taka, że robię to

    W sumie to tak... Twoje działanie byłoby spowodowane własnie
    poprawnością polityczną. Jak słusznie zauważyłeś zanim nie pojawili się
    poprawni politycznie, którzy zaczęli forsować perioratywnośc "murzyna",
    to... murzynom wcale to nie przeszkadzało. Poza tym co innego jak sie
    zwracasz do kolegi a co innego zmieniać nazwy jednostek chorobowych.

    Pamietasz historię ulicy dworcowa w krakowie - komuś się też skojarzyło
    i chciał go derusyfikować. To mniej więcej podobny lewel - tylko w
    przypadku WHO beka na poziomie światowym.

    > Akurat w tym przykładzie większy problem z reakcją kolegi. Dlaczego
    > uważa, że skojarzenie z gejami mu jakoś uwłacza.

    A z małpami? Też sympatyczne zwierzątka;) I to nie był w sumie mój
    kolega;) No ale dobra - niektórym się źle kojarzy. Można nawet
    przeprowadzić "naukowe" badania i zapewne wyjdzie że określenie "homo"
    kojarzy się z homoseksualistami zaczacznie częściej niż małpa z
    murzynem. A więc klasyfikacja naczelnyczelnych wprowadza w błąd -
    narychmiast do zmiany;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2022-12-04 10:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2022 o 22:00, Kviat pisze:

    > Tłumaczyłem ci co innego.
    > Dawałem linki do cotygodniowych raportów z uznanego na całym świecie
    > instytutu naukowego, z analizami naukowców, komentarzem tych naukowców
    > co z czego wynika i dlaczego, z wyjaśnieniami na jakiej postawie
    > twierdzą, że szczepionki działają i że są skuteczne.

    A konkretnie że jak były skuteczne po 3 miesiącach od szczepienia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-12-04 10:06:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ta niezmieniona transmisyjność (szeroko rozumiana) to jest Twoje
    > założenie.

    Tak średnio, bo własnie okazywało się że... szczepienia ani nie
    zapobiegały na jakimś znaczącym poziomie zakażeniom, ani (co w takim
    przypadku dość oczywiste) transmisji.

    > Podobnie jak uparcie twierdzisz, że jakby tylko zlokdałnować
    > starych to niezlokdałnowani młodzi na pewno ich nie zarażą.

    Nic takiego nie twierdziłem - twierdziłem że celem lokdałnu nie jest
    zmniejszenie ilości zakażeń zapobieganie zapchaniu służby zdrowia przez
    ciężkie przypadki poprzez wypłaszczenie krzywej (i tak finalnie prawie
    wszyscy przechorują). Ludzie przed 50 nie zapychali szpitali. Więc nie
    nimi należało się przejmować, a władze właśnie na nich się skupiły -
    chyba że to emeryci chodzą do pracy, szkół, uczelni, klubów i
    restauracji. Dla odmiany kościoły były otwarte;)

    Wiec co prawda nic to nie dało, ale przynajmniej zniszczyliśmy światową
    gospodarkę i spowodowaliśmy drugie tyle nadmiarowych zgonów co od samego
    kowida (które to zgony też są przeszacowane).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2022-12-04 10:08:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że dla tych wszystkich pseudo-ras dawne tereny Indii i okolic są częścią
    > wspólną, tzn. wszystkie się stamtąd wywodzą.

    No to to samo co ja napisałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2022-12-04 10:18:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To Ty twierdzisz, że nadal nikogo nie obraża :) Wcześniej Murzyn nie
    > obrażał Murzynów, ale najwyraźniej zaczął.
    >
    > Ja się bardziej zastanawiam czy nie osiągnie się w pewnym momencie
    > jakiejś masy krytycznej, gdzie ta w sumie wymuszona poprawność obróci
    > się faktycznie przeciwko takim mniejszością.

    Przecież już tak jest - spójrz na mnie - przeciętny człowiek, bez
    większych uprzedzeń a:

    - podyskutowałem z mario, LFC i brunem i zostałem antysemita,
    - szczepie się i pogadałem z kwiatkiem o kolegami i zostlem antyszczepem,
    - Na militariach tłumaczyłem któremuś że to nieprawda, że rki kopały w
    czerownym lesie i teraz umierają na chorobę popromienną to zostałem onucą,
    - teraz jestem na dobrej drodze, żeby zostać rasitą;)

    Z tym że z tym antysemitą to nie do końca żart i jak wcześniej do żydów
    nic nie miałem, tak teraz uważam ich per grupę jako rasistów i de facto
    nie różniących się aż tak bardzo w poglądach od ich byłego arcywroga.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 100. Data: 2022-12-04 10:21:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie był. Ktoś po prostu okazał się nadgorliwy.

    No właśnie. Dokładnie ten sam mechanizm co z małpią ospą:)

    > Powód to nie. Efekt.

    Powód - murzyni nie lubią jak się na nich mówi murzyn, bo stało się to
    peioratywne. To że stało się peioratywne to z kolei efekt działań
    nadgorliwych politpoprawnych.

    Może inne media czytami/słuchamy.

    --
    Shrek