    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Date: Sun, 4 Dec 2022 09:54:19 +0100
    <tm7u99$n5u$1$Shrek@news.chmurka.net> <tm82r4$1c3o$1@gioia.aioe.org>
    <tm85k5$n5v$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <J5ShL.2372176$ulh3.1221757@fx06.ams1>
    <tm9c0c$n5v$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <A4wiL.693115$MEGf.309703@fx03.ams1>
    <tmeqrk$1kg$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <CnTiL.1668812$pI23.105061@fx07.ams1>

    > To jest często kwestia pragmatyzmu a nie polityki.

    Czego by nie była - nie są to organizacje pozbawione wpływu polityków,
    lobbystów czy choćby wszelkiego rodzaju thinktanków (jak to się po
    polsku nazywa?). A WHO jest agendą wybitnie politycznej organizacji ONZ
    - znanej z upolitycznienia, korupcji i cynizmu. Powoływanie się na nią
    jako żródło obiektywnej prawdy naukowej to tak jakbyś tvpis włączył i
    tłumaczył że to prawda objawiona, czysto naukowa;)

    > Myślę, że trochę na siłę doszukujesz się w czyjejś decyzji porawności
    > politycznej.

    A czego mam się doszukiwać w decyzji o zmianie nazwy choroby bo komuś
    się małpa z murzynem kojarzy?

    > Jak gdzieindziej napisałem, że jeśli Murzynowi będzie
    > przeszkadzało, że nazywam go Murzynem i w związku z tym nie będę go
    > nazywał Murzynem, to uważasz, że jedyna możliwość jest taka, że robię to
    > bo chce być politycznie poprawny?

    W sumie to tak... Twoje działanie byłoby spowodowane własnie
    poprawnością polityczną. Jak słusznie zauważyłeś zanim nie pojawili się
    poprawni politycznie, którzy zaczęli forsować perioratywnośc "murzyna",
    to... murzynom wcale to nie przeszkadzało. Poza tym co innego jak sie
    zwracasz do kolegi a co innego zmieniać nazwy jednostek chorobowych.

    Pamietasz historię ulicy dworcowa w krakowie - komuś się też skojarzyło
    i chciał go derusyfikować. To mniej więcej podobny lewel - tylko w
    przypadku WHO beka na poziomie światowym.

    > Akurat w tym przykładzie większy problem z reakcją kolegi. Dlaczego
    > uważa, że skojarzenie z gejami mu jakoś uwłacza.

    A z małpami? Też sympatyczne zwierzątka;) I to nie był w sumie mój
    kolega;) No ale dobra - niektórym się źle kojarzy. Można nawet
    przeprowadzić "naukowe" badania i zapewne wyjdzie że określenie "homo"
    kojarzy się z homoseksualistami zaczacznie częściej niż małpa z
    murzynem. A więc klasyfikacja naczelnyczelnych wprowadza w błąd -
    narychmiast do zmiany;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!