  • 401. Data: 2013-04-22 12:12:22
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2013 12:02, Liwiusz pisze:

    > To będą żyli biednie. Rozumiem, że w Twojej kulturze biednych nie ma, bo
    > się ich odstrzeliwuje. Współczuję.

    Masz jakieś problemy z czytaniem?

    Czego nie rozumiesz w "brak jedzenia"?

    Nie "brak luksusowego kawioru i szampana", ale BRAK JEDZENIA W OGÓLE.

    > Tak z dnia na dzień zabraknie?

    Taka opcja też istnieje - źródełka wyschną, zapasy się skończą i po ptokach.

    > W miarę "braknięcia" cena będzie
    > wzrastać, będzie czas na wymyślenie nowych sposobów na pozyskiwanie
    > energii.

    Tu nie chodzi o energię. Przynajmniej nie tylko. Nawozy i środki ochrony
    roślin to w dużej części produkty ropopochodne.

    Poza tym musi to być energia łatwa do przewożenia (chyba sobie nie
    wyobrażasz kombajnów na polach ciągnących za sobą zwoje kabli zasilających).

    I skąd ją weźmiesz?

  • 402. Data: 2013-04-22 12:20:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-22 12:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Masz jakieś problemy z czytaniem?
    >
    > Czego nie rozumiesz w "brak jedzenia"?
    >
    > Nie "brak luksusowego kawioru i szampana", ale BRAK JEDZENIA W OGÓLE.

    Nigdy tak nie będzie, że nie będzie jedzenia w ogóle.

> [...]
    >
    > Tu nie chodzi o energię. Przynajmniej nie tylko. Nawozy i środki ochrony
    > roślin to w dużej części produkty ropopochodne.

    Czyli po prostu jedzenia będzie mniej.

    > Poza tym musi to być energia łatwa do przewożenia (chyba sobie nie
    > wyobrażasz kombajnów na polach ciągnących za sobą zwoje kabli
    > zasilających).
    >
    > I skąd ją weźmiesz?

    Nie wiem. Wymyślasz problemy na podobnym poziomie, że końskie gówna
    Londyn zaleją.

    --
    Liwiusz

  • 403. Data: 2013-04-22 12:24:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2013 12:20, Liwiusz pisze:

    > Nigdy tak nie będzie, że nie będzie jedzenia w ogóle.

    Było, jest i w takim scenariuszu będzie.

    > Czyli po prostu jedzenia będzie mniej.

    I dla części ludzkości starczy "na styk", a reszta padnie z głodu.

    > Nie wiem. Wymyślasz problemy na podobnym poziomie, że końskie gówna
    > Londyn zaleją.

    To nie jest wymyślony problem, tylko realny problem. Rolnictwo obecnie
    jest całkowicie uzależnione od ropy naftowej i póki co nie ma żadnych
    pomysłów na zmianę tej sytuacji.

  • 404. Data: 2013-04-22 12:36:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-22 12:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Było, jest i w takim scenariuszu będzie.

    I szczawiu i mirabelek też nie będzie?

    > I dla części ludzkości starczy "na styk", a reszta padnie z głodu.

    Tak jest przez 99,99% historii ludzkości.

    Zawsze można wrócić do "korzeni".

    --
    Liwiusz

  • 405. Data: 2013-04-22 12:59:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2013 12:36, Liwiusz pisze:

    > I szczawiu i mirabelek też nie będzie?

    Szczaw i mirabelki to będą mieli szczęściarze.

    > Tak jest przez 99,99% historii ludzkości.

    Ale przez te 99% historii nie mieliśmy ponad 7 miliardów mieszkańców.

    [ciach]

    > Zawsze można wrócić do "korzeni".

    Znaczy się normalnego, klasycznego rolnictwa bez nawozów sztucznych i
    mechanizacji?

    To wtedy większość populacji będzie musiała zasuwać na roli, a i tak nie
    wyżywi się więcej jak połowa obecnej.

  • 406. Data: 2013-04-22 13:18:26
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Znaczy się normalnego, klasycznego rolnictwa bez nawozów sztucznych i
    > mechanizacji?
    >
    > To wtedy większość populacji będzie musiała zasuwać na roli, a i tak nie
    > wyżywi się więcej jak połowa obecnej.

    Najwyżej nie będzie wymyślać głupot na newsach, tylko będzie zasuwać za
    pługiem ciągniętym przez napędzane owsem perszerony. Owies przestanie być
    paliwem do pieca, a mleko nie skończy w rowie z powodu nadprodukcji.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 407. Data: 2013-04-22 13:38:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 11:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie są. Rolnictwo w tej chwili opiera się na ropie naftowej.

    A musi? W samochodach już się stosuje częściowo paliwa odnawialne.
    Słyszałem o tym, że niektórzy kombinują z napędzaniem diesla zużytym
    olejem ze smażalni frytek. O! na szybko znalazłem tu:
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/dies
    el.html

    Nie ma parcia w przemyśle, bo wydobycie ropy daje muczos dolaros. Ale za
    100 lat może się to rozwinie. A jak nie to, to coś innego.

    Za to hedonistyczne nierozmnażanie się cywilizacji zachodniej prowadzi
    do jej zagłady o wiele szybciej. Pesymiści mówią, że za 50-100 będziemy
    w silnej diasporze albo wcale.

    Więc ja bym się skupił na rozwiązywaniu OBECNYCH problemów, bo te za
    200-300 lat to mogą się naszym następcą wydawać śmieszne (i zapewne
    takimi się wydadzą), jak nam pomysły sprzed 100 lat

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 408. Data: 2013-04-22 13:40:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 11:42, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo nie będą mieli co jeść.

    To sobie wyhodują.

    > Obecne intensywne rolnictwo jest całkowicie zależne od ropy naftowej.

    Zależność od ropy omówiłem w innym liście, tu dodam, tylko: a kto
    powiedział, że obecne intensywne rolnictwo musi pozostać i że nie możemy
    wrócić do ogródków koło domów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 409. Data: 2013-04-22 13:43:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 12:12, Andrzej Lawa pisze:
    > (chyba sobie nie wyobrażasz kombajnów na polach ciągnących za sobą zwoje
    > kabli zasilających).

    Z tych słów za 100 lat nasi następcy będą tak samo rechotać jak my
    rechocemy z różnych Mondrych Stwierdzeń sprzed lat. Słynne 640kb
    wystarczy każdemu to nie jedyne takie stwierdzenie.

    Polecam coś w stylu:

    http://niewiarygodne.pl/gid,13669224,img,13669278,ka
    t,1017185,title,Szok-Tak-w-1900-r-wyobrazano-sobie-d
    zisiejszy-swiat,galeriazdjecie.html?smgajticaid=6107
    4d

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 410. Data: 2013-04-22 13:58:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Z tych słów za 100 lat nasi następcy będą tak samo rechotać jak my

    Z nich już dziś jest prawo rechotać.

    --
    Liwiusz