  • 301. Data: 2007-08-22 21:28:17
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:8lgagxm8by9d$.fvauwnklqnl2$.dlg@40tude.net...

    > O ile wiem, nuda nie powoduje upośledzenia zdolności do rozpoznawania
    > znaczenia swoich czynów.

    Wiesz z jakiego powodu w wojsku sprząta się rejony i pinezkami przypina
    liście do drzew? A jak już nie ma co robić, to każesz żołnierzom się
    okopać, zamaskować albo cokolwiek innego. Bo jak ich zostawisz samych sobie
    z ich pomysłami, to się bardzo zdziwisz. A to są dorośli ludzie. Dzieci
    mają kilka tysięcy więcej głupich pomysłów.

  • 302. Data: 2007-08-22 21:33:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości zapytam, jak wymogłeś że oddała?
    > Czy ta metoda zadziałałaby również gdybyś w oddzewie
    > na swe żądanie miast: Proszę Pana...
    > usłyszał: Spadaj, wara od mojej komury

    Kij, ciekawe co by wyjaśniał, jakby matka dziewczyny złożyła zawiadomienie
    o naruszeniu tajemnicy telekomunikacyjnej - bo mógł odczytać SMS-y.
    Widziałem takie zawiadomienie i cyrk z tym wbrew pozorom był spory.
    Nauczyciel z komórką nieopatrznie poszedł na zaplecze, zaś jakiś geniusz z
    punktu serwisowego NOKIA napisał oświadczenie, że są ślady podłączania
    jakieś tam wtyku, który mógł zebrać dane do komputera przez kilka sekund.
    Bo nasz były wicepremier w swej mądrości dał uprawnienie do zabierania
    komórek, ale nie wydał przepisów wykonawczych.

  • 303. Data: 2007-08-22 21:43:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 20:40:02 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Ja piszę, że za PRL szkoła była dobrze wyposażona, miała wysoki poziom i
    > oferowała bardzo ciekawe zajęcia pozalekcyjne. Nauczyciele zaś nie byli z
    > selekcji negatywnej. Do tego nie było społecznego zastraszenia i nacisków.
    Mam nadzieję, że to zielona i włochata Ironia(TM) ?

    --
    pozdro
    poreba

  • 304. Data: 2007-08-22 22:41:59
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 23:26
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@h...pt>):

    > Większość z tego czego uczą na postawowym poziomie nauczania z naukowego
    > punktu widzenia jest takim 'kłamstwem'. Np. Ziemia nie jest kulą, z
    > ewolucją też jst inaczej, atomy są jednak podzielne itd. Można i bez
    > kamasutry - jak przy globusie potrzebny odpowiedni, dostosowany do wieku
    > (i wynikających z tego innych czynników) model dydaktyczny.

    No ale dla Justyny uproszczony model dydaktyczny nie prezentujący ,,całej
    prawdy'' (zresztą niemożliwej do osiągnięcia) jest z definicji kłamstwem.
    Dlatego właśnie napisałem że bez Kamasutry to kłamstwo -- użyłem JEJ słów.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 305. Data: 2007-08-22 22:42:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 23:43
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <144h3juqya27p$.dlg@halizna.pt>):

    > Mam nadzieję, że to zielona i włochata Ironia(TM) ?

    Nie.... Jestem z tego pokolenia, które zna to z autopsji.... No owszem, nie
    za Stalina.... Wtedy może było inaczej...

  • 306. Data: 2007-08-23 06:58:55
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 22:46:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fai7cu$6k$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > No i? Głównego egzaminującego nie ma jednak :-). Jest egzaminujący, czyli
    > żądający pytania.

    Właśnie o to mi chodziło. Zadaje pytania, których jest autorem.

    > Teraz dyrektor szkoły i ten drugi belfer orzekają, że uczeń umie na "5".
    > Co dalej proponujesz?

    Nie znam nawet ze słyszenia ani jednego takiego przypadku.
    Z egzaminu sporządza się protokół, tak że przy stanowczej postawie
    nauczyciela egzaminującego rodzi się wiele możliwości dla dyrektora mocno
    kłopotliwych.
    Ten wątek dyskusji jednak kończę, bo rozwadniamy meritum sporu.

    > Mam opisywać kolejne.

    Licytowanie się na przypadki uważam za bezcelowe. Równie dobrze mógłbym
    opisywać, jak legalnie a skutecznie można udupić dobrego policjanta, tylko
    po co? Najlepiej sobie ręce pod tyłek podłożyć i zrezygnować z obrony
    swoich racji oraz podejmowania kontrowersyjnych, ale słusznych działań.
    Jakoś się do śmierci przeżyje.

    > Nie, no ja się zgodzę. Napisałem Ci na początku, że po pierwsze wiele
    > rzeczy się robi i nikt nawet nie zauważa, że nie do końca jest to zgodne z
    > prawem. Poza tym większość dzieci daje się stosunkowo prostymi metodami
    > okiełznać.

    Więc może skupmy się na tym, co nas łączy w poglądach.

    > W każdym razie gwarantuję Ci, że raz na czas trafia się jednostka wyjątkowo
    > krnąbrna i wówczas działania grona pedagogicznego są ukierunkowane na jak
    > najszybsze pozbycie się problemu. Jak uczy praktyka to po prostu najlepsze
    > rozwiązanie.

    Odrzucam taką filozofię. Uczeń krnąbrny jest dla mnie wyzwaniem.

    > Zajrzyj do WSO szkoły, bo w znanych mi wypadkach było to inaczej
    > unormowane.

    Wewnątrzszkolny System Oceniania nie może stać ponad ustawą, a ta nadaje
    nauczycielowi merytoryczną swobodę formułowania ocen. WSO to sobie może
    jakieś formalne uregulowania co do trybu oceniani wprowadzić, ale
    merytorycznie od treści oceny to mu wara. Ocena nauczyciela jest co do
    treści niewzruszalna.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 307. Data: 2007-08-23 07:24:50
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 23:16:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fai95j$boh$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Weź kolego, zanim napiszesz ten sygnalizowany doktorat, to przeczytaj jakiś
    > komentarz do prawa karnego. Kluczowym jest zaledwie kilka artykułów. to
    > tylko kilka stron będzie. Jakbyś faktycznie zaczął przejmować nad uczniami
    > tę kontrolę fizyczną

    Przedszkolanki robią to na co dzień, a w kontekście młodszych dzieci
    pisałem.

    > Stać sobie możesz do woli nawet miesiąc. Ale spróbuj to dziecko zatrzymać.

    Odpowiedz mi na pytanie:
    Czy jeżeli każę swojemu dziecku posprzątać kupę po kocie, którego znalazło
    na klatce i przytargało do domu, a dziecko odmówi wykonania polecenie i
    będzie chciało wyjść, mam prawo stanąć w drzwiach i ucieczkę mu
    uniemożliwić?

    > Wyjdzie na to, żeś pedofil. Dzieci po lekcjach zmuszasz do siedzenia z Tobą
    > w klasie.

    To będę się tłumaczył analogicznie jak policjant pomówiony przez
    podejrzanego.

    > A jak trafisz na mamusie - furiatkę, to Cię dziennikarze ukrzyżują, zanim
    > prokurator w ogóle się zapozna z aktami

    Jestem gotów dla dobra dziecka podjąć to ryzyko. Zresztą nastawienie
    społeczeństwa zaczyna się zmieniać i dziennikarze nie są już tak skłonni
    krzyżować nauczyciela próbującego wprowadzić do szkoły choć trochę
    dyscypliny. Ludzie uświadomili sobie, że w szkole nie ma miejsca na
    anarchię i demonstracyjne nieposłuszeństwo. Godzi to w sam sens istnienia
    szkoły.

    > A program super niania ma się tak samo do prawa, jak programy z udziałem
    > Rutkowskiego.

    Czyli które działania tej pani pokazane na wizji uznajesz za nielegalne?

    > Tak. Zarzut przy okazji dyrektor szkoły dostanie :-) Ale on już spokojnie
    > załapie się na art. 231 kk, za stosowanie nieznanych prawu kar pozbawienia
    > wolności za nienoszenie mundurków

    Time-out nie jest bezprawnym pozbawieniem wolności. Art. 12 ust. 2 Karty
    nauczyciela.

    > Po raz ostatni Ci to napiszę. Wolność człowieka jest jednym z podstawowych
    > jego praw. Pozbawić wolności człowieka można tylko i wyłącznie na podstawie
    > ustawy

    Time-out nie jest bezprawnym pozbawieniem wolności. Stosują tę metodę
    również terapeuci, także w pracy z dzieckiem specjalnej troski.

    > i gorąco Ci radzę nie próbować tego robić w żadnym wypadku, gdzie
    > nie masz jasno i wyraźnie napisane w ustawie, że Ci wolno.

    Mam w ustawie. Art. 12 ust. 2 KN.

    > Po pierwsze podejrzany jest przeważnie dorosły. Jak to nieletni, to przepis
    > prawa zabrania wykonywaniu czynności sam na sam - musi być obecny pedagog.

    Przy każdej czynności, przy każdej nawet luźnej rozmowie musi być pedagog?

    > to właśnie przybiera się kobietę. Ale nie zawsze. Czasem się przewidzieć
    > nie da albo po prostu nie ma kogo przybrać. I wówczas zaczyna się dym.
    > Wyjaśnienia, wyjaśniania i jeszcze raz wyjaśnienia.

    Ale potraficie się wybronić, prawda? Sąd ocenia jakoś wiarygodność waszą i
    wiarygodność pomawiającej, hm? Czy to już sytuacja bez wyjścia dla
    pomówionego policjanta, czy od razu okrzykuje się go zboczeńcem i krzyżuje?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 308. Data: 2007-08-23 07:42:53
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 23:25:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fai9kv$es1$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > On nie popełnia przestępstwa, bowiem Ty go nielegalnie pozbawiasz wolności

    Nie wykazałeś jeszcze, że jest to pozbawienie wolności, a nie time-out
    czyli dozwolona metoda wychowawcza.

    > W wypadku ucznia ten dzwoni na Policję z komórki, że nauczyciel próbuje się
    > zamknąć z nim w klasie po lekcjach.

    Manipulujesz faktami w sposób właściwy nastolatkom :-)
    Ja piszę, że stosuję time-out, Ty robisz z tego od razu "próbę zamknięcia
    się z uczniem po lekcjach". Nieuczciwe chwyty w dyskusji.

    Miałem okazję uczestniczyć jako poszkodowany w paru interwencjach policji,
    gdzie druga strona właśnie tak manipulowała faktami. Może moje
    doświadczenia są wyjątkowo dobre, ale zawsze spotykałem się z dużą dozą
    zdrowego rozsądku ze strony policjantów.

    Znam też z relacji zdarzenie, gdy uczeń (jakieś dwa lata temu) zadzwonił na
    policję, bo nauczyciel skonfiskował mu komórkę (były to czasy rozbuchanych
    do granic absurdu "praw" człowieka w szkolnictwie, a giertychowa opinia na
    temat używania telefonów komórkowych w szkołach zaliczona by została przez
    większość społeczeństwa do gatunku fantastyki). Policjanci przyjechali,
    owszem, ale po wyjaśnieniach nauczyciela niemalże wyśmiali chłopaczka (LO).

    Przypuszczam, że i Ty podczas interwencji rozsądnie oceniasz fakty, bez
    tego polemicznego zacietrzewienia, jakie prezentujesz na grupie :)

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 309. Data: 2007-08-23 07:50:18
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 23:33:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:faia4q$i2p$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Kij, ciekawe co by wyjaśniał, jakby matka dziewczyny złożyła zawiadomienie
    > o naruszeniu tajemnicy telekomunikacyjnej - bo mógł odczytać SMS-y.

    Ja każę komórkę od razu wyłączyć i nigdzie z nią nie łażę. Notabene o jakim
    przepisie mówisz?

    > Widziałem takie zawiadomienie i cyrk z tym wbrew pozorom był spory.

    I co, skazaliście go? ;-)

> [...]
    > punktu serwisowego NOKIA napisał oświadczenie, że są ślady podłączania
    > jakieś tam wtyku, który mógł zebrać dane do komputera przez kilka sekund.

    To ma być dowód naruszenia tajemnicy telekomunikacyjnej przez nauczyciela?
    :-)

    > Bo nasz były wicepremier w swej mądrości dał uprawnienie do zabierania
    > komórek, ale nie wydał przepisów wykonawczych.

    Jeszcze raz: logika prawa karnego nie obowiązuje w prawie administracyjnym.
    Jest cała kategoria tzw. działań faktycznych administracji, które nie mają
    jasno wyrażonej podstawy prawnej, a o ich legalności decyduje przepis
    ogólny natury zadaniowej. Nauczyciel nie musi mieć do wszystkiego
    "przepisów wykonawczych".

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 310. Data: 2007-08-23 09:39:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Z egzaminu sporządza się protokół, tak że przy stanowczej postawie
    > nauczyciela egzaminującego rodzi się wiele możliwości dla dyrektora mocno

    Co w tym kłopotliwego. Pozostali dwaj nauczyciele odpowiedź uznają za
    zadawalającą i tyle.

> [...]
    > po co? Najlepiej sobie ręce pod tyłek podłożyć i zrezygnować z obrony
    > swoich racji oraz podejmowania kontrowersyjnych, ale słusznych działań.

    No właśni. tez tak uważam. po prostu chcę Ci tylko wykazać, że pomiędzy
    teorią widzianą z zza uczelnianej katedry opartą na lekturze ustaw,
    rozporządzeń, zarządzeń i wytycznych, a realną sytuacją w terenie jest
    przepaść.

    > Odrzucam taką filozofię. Uczeń krnąbrny jest dla mnie wyzwaniem.

    I bardzo dobrze. Pozostaje jeszcze tych kilkaset tysięcy innych nauczycieli
    do przekonania :-)

> [...]
    > jakieś formalne uregulowania co do trybu oceniani wprowadzić, ale
    > merytorycznie od treści oceny to mu wara. Ocena nauczyciela jest co do

    WSO jest zarządzeniem dyrektora szkoły. A zarządzenia się wykonuje. Jak się
    nie wykonuje, to się traci pracę. I to by było na tyle.