    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Thu, 23 Aug 2007 09:24:50 +0200
    <76g1vygvf82e$.k2huq2ce0sqe$.dlg@40tude.net> <fad4qo$5so$2@news.onet.pl>
    <1869783k7nutt$.jgzbo7520btw$.dlg@40tude.net> <fae554$ost$2@news.onet.pl>
    <18a4gmdlr649q$.dcmzs0qlw850.dlg@40tude.net> <fae6d6$v7o$1@news.onet.pl>
    <4gbprhgfh9ed$.1nbuj9c07ms7o$.dlg@40tude.net> <faeju9$c4i$1@news.onet.pl>
    <x9410dywingc$.5w6sz7gjsug5$.dlg@40tude.net> <faekpk$egn$1@news.onet.pl>
    <faeqbn$vh7$2@news.onet.pl> <1ojnvudllj4en.1hsv6ym5jbfgy$.dlg@40tude.net>
    <fafcg3$go2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r3o9up6u90i0$.x5nm10xe24k.dlg@40tude.net>
    <fafh9f$1m7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <2ac3vime5qmg$.1cqcv5oi0b2g$.dlg@40tude.net>
    <fafvu4$ca3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <768fegqiuv6w$.1bbeks9hw5o9i.dlg@40tude.net>
    <fai95j$boh$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 23:16:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fai95j$boh$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Weź kolego, zanim napiszesz ten sygnalizowany doktorat, to przeczytaj jakiś
    > komentarz do prawa karnego. Kluczowym jest zaledwie kilka artykułów. to
    > tylko kilka stron będzie. Jakbyś faktycznie zaczął przejmować nad uczniami
    > tę kontrolę fizyczną

    Przedszkolanki robią to na co dzień, a w kontekście młodszych dzieci
    pisałem.

    > Stać sobie możesz do woli nawet miesiąc. Ale spróbuj to dziecko zatrzymać.

    Odpowiedz mi na pytanie:
    Czy jeżeli każę swojemu dziecku posprzątać kupę po kocie, którego znalazło
    na klatce i przytargało do domu, a dziecko odmówi wykonania polecenie i
    będzie chciało wyjść, mam prawo stanąć w drzwiach i ucieczkę mu
    uniemożliwić?

    > Wyjdzie na to, żeś pedofil. Dzieci po lekcjach zmuszasz do siedzenia z Tobą
    > w klasie.

    To będę się tłumaczył analogicznie jak policjant pomówiony przez
    podejrzanego.

    > A jak trafisz na mamusie - furiatkę, to Cię dziennikarze ukrzyżują, zanim
    > prokurator w ogóle się zapozna z aktami

    Jestem gotów dla dobra dziecka podjąć to ryzyko. Zresztą nastawienie
    społeczeństwa zaczyna się zmieniać i dziennikarze nie są już tak skłonni
    krzyżować nauczyciela próbującego wprowadzić do szkoły choć trochę
    dyscypliny. Ludzie uświadomili sobie, że w szkole nie ma miejsca na
    anarchię i demonstracyjne nieposłuszeństwo. Godzi to w sam sens istnienia
    szkoły.

    > A program super niania ma się tak samo do prawa, jak programy z udziałem
    > Rutkowskiego.

    Czyli które działania tej pani pokazane na wizji uznajesz za nielegalne?

    > Tak. Zarzut przy okazji dyrektor szkoły dostanie :-) Ale on już spokojnie
    > załapie się na art. 231 kk, za stosowanie nieznanych prawu kar pozbawienia
    > wolności za nienoszenie mundurków

    Time-out nie jest bezprawnym pozbawieniem wolności. Art. 12 ust. 2 Karty
    nauczyciela.

    > Po raz ostatni Ci to napiszę. Wolność człowieka jest jednym z podstawowych
    > jego praw. Pozbawić wolności człowieka można tylko i wyłącznie na podstawie
    > ustawy

    Time-out nie jest bezprawnym pozbawieniem wolności. Stosują tę metodę
    również terapeuci, także w pracy z dzieckiem specjalnej troski.

    > i gorąco Ci radzę nie próbować tego robić w żadnym wypadku, gdzie
    > nie masz jasno i wyraźnie napisane w ustawie, że Ci wolno.

    Mam w ustawie. Art. 12 ust. 2 KN.

    > Po pierwsze podejrzany jest przeważnie dorosły. Jak to nieletni, to przepis
    > prawa zabrania wykonywaniu czynności sam na sam - musi być obecny pedagog.

    Przy każdej czynności, przy każdej nawet luźnej rozmowie musi być pedagog?

    > to właśnie przybiera się kobietę. Ale nie zawsze. Czasem się przewidzieć
    > nie da albo po prostu nie ma kogo przybrać. I wówczas zaczyna się dym.
    > Wyjaśnienia, wyjaśniania i jeszcze raz wyjaśnienia.

    Ale potraficie się wybronić, prawda? Sąd ocenia jakoś wiarygodność waszą i
    wiarygodność pomawiającej, hm? Czy to już sytuacja bez wyjścia dla
    pomówionego policjanta, czy od razu okrzykuje się go zboczeńcem i krzyżuje?

    --
    Quid leges sine moribus?