    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Thu, 23 Aug 2007 08:58:55 +0200
    <j7xdye32hfrd$.vuxyyympa49h$.dlg@40tude.net> <factg5$f29$4@news.onet.pl>
    <76g1vygvf82e$.k2huq2ce0sqe$.dlg@40tude.net> <fad4qo$5so$2@news.onet.pl>
    <1869783k7nutt$.jgzbo7520btw$.dlg@40tude.net> <fae554$ost$2@news.onet.pl>
    <18a4gmdlr649q$.dcmzs0qlw850.dlg@40tude.net> <fae6d6$v7o$1@news.onet.pl>
    <4gbprhgfh9ed$.1nbuj9c07ms7o$.dlg@40tude.net> <faeg4d$vir$1@news.onet.pl>
    <1s3gwecl85y0q$.f6b78np88sz4.dlg@40tude.net> <faeq63$vh7$1@news.onet.pl>
    <7...@4...net>
    <fafab4$amd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <2tq02b34t7jz$.1rsiktwrw8lxb.dlg@40tude.net>
    <fafgs1$40$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <kd6x7ayi80ef.glopva90p2x7$.dlg@40tude.net>
    <fafv89$3ct$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <14c0bmt9lxgnc$.nr39zns0vn4r.dlg@40tude.net>
    <fai7cu$6k$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 22:46:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fai7cu$6k$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > No i? Głównego egzaminującego nie ma jednak :-). Jest egzaminujący, czyli
    > żądający pytania.

    Właśnie o to mi chodziło. Zadaje pytania, których jest autorem.

    > Teraz dyrektor szkoły i ten drugi belfer orzekają, że uczeń umie na "5".
    > Co dalej proponujesz?

    Nie znam nawet ze słyszenia ani jednego takiego przypadku.
    Z egzaminu sporządza się protokół, tak że przy stanowczej postawie
    nauczyciela egzaminującego rodzi się wiele możliwości dla dyrektora mocno
    kłopotliwych.
    Ten wątek dyskusji jednak kończę, bo rozwadniamy meritum sporu.

    > Mam opisywać kolejne.

    Licytowanie się na przypadki uważam za bezcelowe. Równie dobrze mógłbym
    opisywać, jak legalnie a skutecznie można udupić dobrego policjanta, tylko
    po co? Najlepiej sobie ręce pod tyłek podłożyć i zrezygnować z obrony
    swoich racji oraz podejmowania kontrowersyjnych, ale słusznych działań.
    Jakoś się do śmierci przeżyje.

    > Nie, no ja się zgodzę. Napisałem Ci na początku, że po pierwsze wiele
    > rzeczy się robi i nikt nawet nie zauważa, że nie do końca jest to zgodne z
    > prawem. Poza tym większość dzieci daje się stosunkowo prostymi metodami
    > okiełznać.

    Więc może skupmy się na tym, co nas łączy w poglądach.

    > W każdym razie gwarantuję Ci, że raz na czas trafia się jednostka wyjątkowo
    > krnąbrna i wówczas działania grona pedagogicznego są ukierunkowane na jak
    > najszybsze pozbycie się problemu. Jak uczy praktyka to po prostu najlepsze
    > rozwiązanie.

    Odrzucam taką filozofię. Uczeń krnąbrny jest dla mnie wyzwaniem.

    > Zajrzyj do WSO szkoły, bo w znanych mi wypadkach było to inaczej
    > unormowane.

    Wewnątrzszkolny System Oceniania nie może stać ponad ustawą, a ta nadaje
    nauczycielowi merytoryczną swobodę formułowania ocen. WSO to sobie może
    jakieś formalne uregulowania co do trybu oceniani wprowadzić, ale
    merytorycznie od treści oceny to mu wara. Ocena nauczyciela jest co do
    treści niewzruszalna.

    --
    Quid leges sine moribus?