  • 1. Data: 2014-03-12 11:15:32
    Temat: mowa nienawiści w praktyce
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Witam
    natknąłem się się w sieci na takiego njusa:
    http://www.express.co.uk/news/uk/464364/Man-taken-to
    -court-for-offending-yob-who-vandalised-his-property

    Dla nieklikalnych skrót dość luxno powiązany ze źródłem ;-):
    Ktoś obywatelowi pokawałkował cegłówką szklaną witrynkę za 2,5 tysiaka
    funciaków. Policja podejrzanego miała, puściła z braku dowodów.
    Obywatel się zestresował i wykleił witrynkę hasełkiem o treści zblizonej do
    'ten co to zbił ma małego i wszy na płucach'.
    Do policji wpłynęła skarga o publiczną obrazę delikatnych uczuć, dokładnie
    nie wiadomo czyja, najprawdopodobniej miotacza.
    Obywatel ma zarzuty i zagrożenie grzywną na tysiąc funtów.
    Rzecz miała miejsce w jukeju.

    Czy u nas, w naszym stanie prawnym, takie bliżej niesprecyzowane a
    publiczne inwektywy byłyby ścigane (publicznie, prywatnie)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 2. Data: 2014-03-12 14:36:29
    Temat: Re: mowa nienawiści w praktyce
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy u nas, w naszym stanie prawnym, takie bliżej niesprecyzowane a
    > publiczne inwektywy byłyby ścigane (publicznie, prywatnie)?

    Napisz coś takiego o Żydach, to zobaczysz:)
    O innych, na ogół wolno.

    A.