  • 1. Data: 2014-03-12 18:32:40
    Temat: Obowiązek kablowania konstytucyjny.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Fajną mamy konstytucję jak to przeszło:

    Przepis przewidujący grzywnę dla właściciela pojazdu, którym popełniono
    wykroczenie drogowe, za niewskazanie, kto kierował autem jest zgodny z
    ustawą zasadniczą - orzekł w środę Trybunał Konstytucyjny. Do tej pory
    ok. 40 proc. właścicieli pojazdów unikało płacenia mandatów -
    wykorzystując właśnie tę lukę w prawie - informowała w swoim raporcie
    Najwyższa Izba Kontroli.
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/40-proc-man
    datow-z-fotoradarow-w-koszu-przez-luke-w-prawie-tk-k
    oniec-z-tym,407086.html

  • 2. Data: 2014-03-12 18:37:04
    Temat: Re: Obowiązek kablowania konstytucyjny.
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.03.2014 18:32, Smok Eustachy wrote:
> [...]
    > Najwyższa Izba Kontroli.
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/40-proc-man
    datow-z-fotoradarow-w-koszu-przez-luke-w-prawie-tk-k

    ja w tym dostrzegam element magiczny

    "Bez wątpienia ten przepis przyczynił się do poprawy bezpieczeństwa na
    naszych drogach"

    niech mnie tumanowi ktos wyjasni jak wskazanie/nie wskazanie post factum
    przyczynia sie do poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach

    ???

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 3. Data: 2014-03-12 19:16:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.03.2014 18:37, hikikomorisan pisze:

> [...]
    >

    > niech mnie tumanowi ktos wyjasni jak wskazanie/nie wskazanie post factum
    > przyczynia sie do poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach

    A jak się mandat płacony też post-factum przyczynia?

    p. m.

  • 4. Data: 2014-03-13 08:05:50
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 12.03.2014, 19:16, m pisze:

    datow-z-fotoradarow-w-koszu-przez-luke-w-prawie-tk-k
    oniec-z-tym,407086.html

    > A jak się mandat płacony też post-factum przyczynia?

    A znasz takie powiedzenie o wpływie nieuchronności kary na ludzkie
    postępowanie...?

    Pozdr.!
    (D)

  • 5. Data: 2014-03-13 08:50:16
    Od: "Me" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Przepis przewidujący grzywnę dla właściciela pojazdu, którym popełniono
    >wykroczenie drogowe, za niewskazanie, kto kierował autem jest zgodny z

    Dziś jak kogoś dupa boli to mówi, że to niezgodne z konstytucją...
    A dlaczego kara za niewskazanie???
    Właściciel powinien przyjąć na klatę wykroczenie w pełnym zakresie tak jakby
    on był sprawcą!
    I to powinno być zgodne ze wszystkim - zgodne z Naszym poczuciem iż jest
    źle, że trzeba poprawiać sytuację na drogach!
    Sąsiedzi na zachodzie nawet mandatu nie przysyłają tylko kartkę z numerem
    konta gdzie trzeba uregulować karę.
    U nas jeszcze mamy zasady z wczesnej komuny do rozpatrywania takich spraw,
    gdzie trzeba wysyłać zapytania, przesłuchiwać, wnioskować do sądu itp.
    Nikt od niemal 30 lat tego bałaganu nie uprzątnął! Kiedyś milycyjant wzywał
    każdego i do każdej pierdoły bo a nóż się przy okazji czegoś dowiedział.
    Dziś mamy strupa i mobilność prawa że szkoda gadać!
    Nie podoba się kara, to niech właściciel zapindala do sądu i pisze wniosek o
    rozpatrzenie odwołania. Ale tam!
    Gdzie tu mówić o np. tego typu rozwiązaniach jak naliczanie punktów karnych
    w ramach recydywy...
    Niestety bałagan jeszcze dłuugo potrwa póki informatyzować Nas będą
    złodzieje (od sądownictwa, przez policję, administrację państwową,
    samorządową itp. zusy srusy).

    M.

  • 6. Data: 2014-03-13 09:42:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.03.2014 08:05, Daniel Pyra pisze:

    > A znasz takie powiedzenie o wpływie nieuchronności kary na ludzkie
    > postępowanie...?

    A wiesz co to jest pytanie retoryczne?

    p. m.

  • 7. Data: 2014-03-13 14:36:00
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 12.03.2014 18:32, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > wykroczenie drogowe, za niewskazanie, kto kierował autem jest zgodny z
    > ustawą zasadniczą - orzekł w środę Trybunał Konstytucyjny.

    http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    Czytaj całość wyroku na przyszłość. Wyrok jest OK. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-03-13 19:24:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.03.2014 08:50, Me pisze:
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dziś jak kogoś dupa boli to mówi, że to niezgodne z konstytucją...
    > A dlaczego kara za niewskazanie???

    Cały strumień świadomości wycinam.

    1. To odnośne władze mają ustalać i udowadniać.
    2. Złamanie zasady, że nie musisz kablować na najbliższych.

  • 9. Data: 2014-03-13 21:45:26
    Od: "Me" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Cały strumień świadomości wycinam.
    Wycinaj!

    >1. To odnośne władze mają ustalać i udowadniać.
    Jak władze są cwane to mogą tak zrobić, abyś to Ty się starał...
    W Anglii jak nie zapłacisz w pierwszym terminie kary kolejne wezwanie jest z
    dodatkową opłatą.

    >2. Złamanie zasady, że nie musisz kablować na najbliższych.
    A niby Twoja zasada ma mi stać na drodze do sprawnego egzekwowania kar?
    Nie chcesz kablować, bierzesz winę na siebie i tyle w temacie.

    Oczywiście 1001 argumentów się znajdzie, że wszyscy wokół są BE!
    Chyba dlatego mamy bałagan :-)

    M.

  • 10. Data: 2014-03-13 22:19:22
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-12 18:32, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > Najwyższa Izba Kontroli.
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/40-proc-man
    datow-z-fotoradarow-w-koszu-przez-luke-w-prawie-tk-k

    Nie pierdziel. Budżet trzeba ratować, to i wszystkie źródła wpływów
    muszą być zgodne z konstytucją.

    IMHO ja bym nie podał i powołał się na art. 182 i 183 k.p.k..

    --
    Sonn