1. Data: 2004-05-26 10:05:17
Temat:meldunek tymczasowy- jakie dokumenty?
Od:"sintbat" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jakie dokumenty należy okazać przy tymczasowym meldunku?
Czy osoba u której chcę się zameldować musi być przy tym obecna? czy
wystarczy np. sam dowód osobisty właściciela mieszkania. A co jeśli
własciciel mieszkani w którym chcę się zameldować jest zameldowany gdzie
indziej??

dziękuje za info
Piotrek

2. Data: 2004-05-26 10:47:57
Temat:Re: meldunek tymczasowy- jakie dokumenty?
Od:Czarek Gorzeński <c...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

sintbat wrote:
> Jakie dokumenty należy okazać przy tymczasowym meldunku?

Teoretycznie tylko Twój dokument tożsamości.

> Czy osoba u której chcę się zameldować musi być przy tym obecna?

Teoretycznie nie.

> czy
> wystarczy np. sam dowód osobisty właściciela mieszkania.

Teoretycznie jest nawet niepotrzebny.

> A co jeśli
> własciciel mieszkani w którym chcę się zameldować jest zameldowany gdzie
> indziej??

To akurat nie ma znaczenia, AFAIK.

No a do powyższej teorii praktyka jest taka, że musisz mieć jakiś dowód
prawa do przebywania w danym lokulu. Czyli na przykład akt własności,
umowę najmu, zgodę właściciela, albo coś innego w tym rodzaju. Z moich
doświadczeń właściciel nie jest w praktyce potrzebny na miejscu,
aczkolwiek potrzebny jest jego dowód osobisty i oświadczenie woli na
piśmie, że zgadza się na Twoje zameldowanie w jego lokalu.

Ale powyższe, jako że jest praktyką dość odległą od teorii, czyli
obowiązującego prawa, może być różnie interpretowane przeż różne
urzędniczki. Więc trudno wyrokować czegóż sobie zażyczą u Ciebie.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński

3. Data: 2004-05-26 12:46:04
Od:Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
> Teoretycznie tylko Twój dokument tożsamości.

Oj, była niedawno nowela.... (Dz. U. Nr 93, poz. 887)

Art. 9 ust. 2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający
ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane
przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu,
oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego
podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa
cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

--
Marcin

4. Data: 2004-05-26 23:45:51
Od:Czarek Gorzeński <c...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski wrote:
> Oj, była niedawno nowela.... (Dz. U. Nr 93, poz. 887)

Ha, faktycznie niedawno. Ustawa z dnia 16 kwietnia br, ogłoszona 30
kwietnia br, weszła w życie 1 maja br. :) Dzięki za sprostowanie.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński