  • 1. Data: 2004-05-26 10:05:17
    Temat: meldunek tymczasowy- jakie dokumenty?
    Od: "sintbat" <d...@i...pl>

    Witam

    Jakie dokumenty należy okazać przy tymczasowym meldunku?
    Czy osoba u której chcę się zameldować musi być przy tym obecna? czy
    wystarczy np. sam dowód osobisty właściciela mieszkania. A co jeśli
    własciciel mieszkani w którym chcę się zameldować jest zameldowany gdzie
    indziej??

    dziękuje za info
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-05-26 10:47:57
    Temat: Re: meldunek tymczasowy- jakie dokumenty?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    sintbat wrote:
    > Jakie dokumenty należy okazać przy tymczasowym meldunku?

    Teoretycznie tylko Twój dokument tożsamości.

    > Czy osoba u której chcę się zameldować musi być przy tym obecna?

    Teoretycznie nie.

    > czy
    > wystarczy np. sam dowód osobisty właściciela mieszkania.

    Teoretycznie jest nawet niepotrzebny.

    > A co jeśli
    > własciciel mieszkani w którym chcę się zameldować jest zameldowany gdzie
    > indziej??

    To akurat nie ma znaczenia, AFAIK.

    No a do powyższej teorii praktyka jest taka, że musisz mieć jakiś dowód
    prawa do przebywania w danym lokulu. Czyli na przykład akt własności,
    umowę najmu, zgodę właściciela, albo coś innego w tym rodzaju. Z moich
    doświadczeń właściciel nie jest w praktyce potrzebny na miejscu,
    aczkolwiek potrzebny jest jego dowód osobisty i oświadczenie woli na
    piśmie, że zgadza się na Twoje zameldowanie w jego lokalu.

    Ale powyższe, jako że jest praktyką dość odległą od teorii, czyli
    obowiązującego prawa, może być różnie interpretowane przeż różne
    urzędniczki. Więc trudno wyrokować czegóż sobie zażyczą u Ciebie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-05-26 12:46:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
    > Teoretycznie tylko Twój dokument tożsamości.

    Oj, była niedawno nowela.... (Dz. U. Nr 93, poz. 887)

    Art. 9 ust. 2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający
    ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu,
    oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego
    podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa
    cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
    orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-26 23:45:51
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
    > Oj, była niedawno nowela.... (Dz. U. Nr 93, poz. 887)

    Ha, faktycznie niedawno. Ustawa z dnia 16 kwietnia br, ogłoszona 30
    kwietnia br, weszła w życie 1 maja br. :) Dzięki za sprostowanie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński