    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: meldunek tymczasowy- jakie dokumenty?
    Date: Wed, 26 May 2004 12:47:57 +0200

    sintbat wrote:
    > Jakie dokumenty należy okazać przy tymczasowym meldunku?

    Teoretycznie tylko Twój dokument tożsamości.

    > Czy osoba u której chcę się zameldować musi być przy tym obecna?

    Teoretycznie nie.

    > czy
    > wystarczy np. sam dowód osobisty właściciela mieszkania.

    Teoretycznie jest nawet niepotrzebny.

    > A co jeśli
    > własciciel mieszkani w którym chcę się zameldować jest zameldowany gdzie
    > indziej??

    To akurat nie ma znaczenia, AFAIK.

    No a do powyższej teorii praktyka jest taka, że musisz mieć jakiś dowód
    prawa do przebywania w danym lokulu. Czyli na przykład akt własności,
    umowę najmu, zgodę właściciela, albo coś innego w tym rodzaju. Z moich
    doświadczeń właściciel nie jest w praktyce potrzebny na miejscu,
    aczkolwiek potrzebny jest jego dowód osobisty i oświadczenie woli na
    piśmie, że zgadza się na Twoje zameldowanie w jego lokalu.

    Ale powyższe, jako że jest praktyką dość odległą od teorii, czyli
    obowiązującego prawa, może być różnie interpretowane przeż różne
    urzędniczki. Więc trudno wyrokować czegóż sobie zażyczą u Ciebie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński