  • 1. Data: 2004-05-26 08:47:39
    Temat: Prawa autorskie - program komputerowy - umowa
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Witam

    Wiem że temat praw autorskich był wałkowany na tej grupie wiele razy, ale
    pomimo przegooglowania wieeelu wątków, nie wszystko mi się rozjaśniło.
    Nie prowadze działalności, kupiłem Delphi, napisałem program. Po lekturze
    tej grupy doszedłem, że najlepiej podpisać z Zamawiającym umowe o dzieło. I
    tu pytania:
    - jaki zapis najlepiej zawrzeć w umowie, żeby zachowć prawa autorskie
    majątkowe,
    - chce na mocy tej umowy umożliwić jedynie korzystanie z programu na X
    stanowiskach w siedzibie firmy - jak to ująć. Jak (i czy wogóle) określić
    pola eksploatacji ?? Jak to będzie się miało do umowy licencyjnej którą
    trzeba będzie zaakceptować podczas instalacji. Co ująć w umowie o dzieło a
    co w wspomnianej licencji ??
    - czy mogę zawrzeć w umowie pkt w którym wykluczam JAKĄKOLWIEK
    odpowiedzialność z ewentualne szkody wyrządzone przez program. Czy nie jest
    to sprzeczne z jakąś ustawą ??

    Dużo pytań, ale program będzie pisany dla kancelarii i chciałbym bardzo
    precyzyjnie wszystko ująć w umowie ;-). Dlatego też prosiłbym o jakieś
    konkretne przykłady, zapisy ew. linki do przykładów.

    Pozdrawiam, Tomek