  • 1. Data: 2004-05-26 08:24:00
    Temat: Ubezpieczenie społeczne
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Witam,

    Szukam tej informacji w internecie bez skutecznie - moze ktos z was mi
    pomoże.

    O co chodzi?:
    Mam umowę o prace w zakładzie pracy na 4/5 etatu.
    Dodatkowo, miesiąc temu rozpoczełam działalność gospodarczą.

    Z tytułu prowadzonej dziłalności muszę dprowadzic skladki.
    Jesli chodzi o ubezpieczenie zdrowotne to wiem, że muszę płacić 8.25%
    podstawy wymiaru składki zdrowotnej
    1861,44 zł - czyli w maju 153,57 zł.

    Pytanie dotyczy składki na ubezpieczenie społeczne.
    Kiedy tę składkę powinnam odprowadzać - wiem, że jest ona uzaleznione od od
    wynagrodzenia w zakładzie pracy.
    Podobno jest jakis próg wynagodzenia ponizej którego musze odporowadzic
    składkę ubezpieczenia społecznego z działalności gospodarczej.
    Zalezy mi na tej informacji, bo chciałam przejśc na 3/5 etatu - ale to, co
    oczywiste, wiąże sie z niższym wynagrodzeniem.

    Pozdrawiam
    Janina

  • 2. Data: 2004-05-26 18:23:47
    Temat: Re: Ubezpieczenie społeczne
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Janina" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zalezy mi na tej informacji, bo chciałam przejśc na 3/5 etatu - ale to, co
    > oczywiste, wiąże sie z niższym wynagrodzeniem.

    do zusu musi być odprowadzona składka od co najmniej minimalnej płacy czyli
    824 zł
    wtedy możesz płacić z działalności tylko zdrowotne