  • 1. Data: 2004-05-26 08:42:58
    Temat: TBS, komornik, najemca - pomoc
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    W zeszłym tygodniu prosiłam Was o pomoc w wyjaśnieniu pisma jakie dostałam
    od komornika, który to zajął mój czynsz. Dziękuję wtedy za pomoc i
    wsparcie. Na dzisiaj mam jednak kolejny problem.
    Przypominam: mieszkanie moje to TBS, ja jestem najemcą. I to właśnie TBS
    przegrał sprawę i wierzyciel (tu bank) poprzez sąd wyznaczył komornika do
    ściągnięcia długu. Ani ja ani pozostali z dziesięciu mieszkańców nie byli
    stroną w procesie, a jesteśmy tylko najemcami.
    I tu moje pytanie kto i na jakiej podstawie miał prawo podać komornikowi
    nasze dane personalne włącznie z adresem i numerem garażu wynajmowanego?
    Zastanawiam się, czy jest możliwość złożenia skargi lub nawet pozwu, że
    zostało naruszone moje prawo do prywatności. Proszę Was o wszelkie
    podpowiedzi, co z tym można zrobić. Czy jest jakieś rozwiązanie. Nie
    ukrywam, że przeraża nas to jako mieszkańców, że jak zaczęło się teraz to
    może i okazać się, że za jakiś czas prezes TBS zaciągnie inne długi a my
    jako mieszkańcy będziemy musieli je spłacać. A co z pokryciem mediów,
    opłatami za wodę, ogrzewanie? Przecież my to wszystko mamy wliczone w
    czynsz. Płacąc pełną kwotę czynszu na konto komornika nie opłacamy swoich
    podstawowych opłat eksploatacyjnych, a w liczonych normalnie w czynsz. Mam
    nadzieję, że zrozumiecie nasz obawy i w jakiś sposób podpowiecie nam co z
    tym zrobić. Czy jest jakiś sposób, by prezes TBS nie mógł spłacać sobie
    swoich długów naszymi opłatami?

    I drugie pytanie odbiegające troszkę od tematu: czy w jakiś sposób można
    zmienić prezesa TBS-u, rozwiązać TBS, albo chociaż zmienić zarządcę
    budynku, który to ma swoją siedzibę w drugim końcu Polski i oczywiście my
    go znamy tylko na piśmie (a blok podupada) a kasa jaką zgarnia to wielu z
    nas może się tylko przyśnić.

    Dziękuję za wszelką pomoc.
    Magda