  • 151. Data: 2011-07-01 12:44:47
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w p
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iukee9$dj4$...@n...onet.pl...

    > Pomiary, pomiary.

    właśnie pomiary ;)

    > Badaliście krew? Co piliście, tzn. czy badaliście alkoholomierzem
    > stężenie? Co jedliście? W jakim czasie wypiliście te "dwie sety"? W
    > jakim czasie od wypicia badaliście?

    no widzisz i zaczynamy dochodzić do sedna sprawy, normalne wypicie jednego
    normalnego piwa, dla normalnego faceta nie powinno spowodować stężenia
    większego niż ustawowo dopuszczone, a już na pewno nie powinno to być
    wspomniane tutaj ponad 0,3

    > Butelka wódki wytrąbiona duszkiem może ZABIĆ. Były takie przypadki.

    zabić to można nawet i pustą butelką wódki, ale jakby rozmawiamy o
    normalnych sytuacjach, a nie ekstremach

  • 152. Data: 2011-07-01 14:14:55
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W regulaminie parku, pt. 7 czytam, że zabrania się prowadzenia pojazdów
    > za wyjątkiem rowerów dla dzieci i wózków inwalidzkich. Więc co najwyżej
    > można wlepić mandat za poruszanie się rowerem po parku. Ale chyba nie za
    > jazdę po użyciu drogą publiczną.

    Nie dzielcie już włosa na czworo. Jest znikomo mało prawdopodobne, by
    alejka parkowa była drogą publiczną w rozumieniu kodeksu karnego czy
    wykroczeń, który sam definicji takiej drogi nie zawiera i do żadnej ustawy
    się nie odwołuje,w związku z czym należy się odnosić do ustawy o drogach
    publicznych.

  • 153. Data: 2011-07-01 14:22:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.07.2011 16:14), Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wykroczeń, który sam definicji takiej drogi nie zawiera i do żadnej
    > ustawy się nie odwołuje,w związku z czym należy się odnosić do ustawy o

    W takim razie dlaczego im sąd zabrał prawo jazdy?

    p. m.

  • 154. Data: 2011-07-01 14:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W takim razie dlaczego im sąd zabrał prawo jazdy?

    Zdaje się, ze nie są, tylko Policja.

  • 155. Data: 2011-07-01 14:31:14
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    008%2404%2415&type=3

> [...]
    > za wyjątkiem rowerów dla dzieci i wózków inwalidzkich. Więc co najwyżej
    > można wlepić mandat za poruszanie się rowerem po parku. Ale chyba nie za

    id=img0646ci.jpg

    Fotka nic nie daje, bo zdarzają się różne ewenementy. Ale gdyby nawet się
    okazało z nagła, że ta alejka jest drogą publiczną, to i tak spokojnie
    można się powoływać na uzasadniony błąd co do okoliczności stanowiącej
    znamię czynu zabronionego.

  • 156. Data: 2011-07-01 15:01:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.07.2011 16:28), Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zdaje się, ze nie są, tylko Policja.

    Obrazek który podał (do imageshacka) już wyexpirował, więc nie mogę
    sprawdzić, ale wydaje mi się że pismo było od sądu.

    p. m.

  • 157. Data: 2011-07-01 16:13:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mvoicem wrote:

    > Zależy jakie kieliszki :). Dla mnie to są 4 kieliszki.

    Kieliszki do wódki. Ja wiem, żyjemy w kraju gdzie ludzie
    przyzwyczaili się do picia wódki literatkami, ale trzymajmy pewien
    poziom.

    Kieliszek do wódki, taki jak są w zestawach kieliszków ma od 20 do
    25 ml.
    Wysoki bez nóżki może mieć 35.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 158. Data: 2011-07-01 17:35:37
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-07-01 17:01, mvoicem pisze:
    > [...]>>>

    > Obrazek który podał (do imageshacka) już wyexpirował, więc nie mogę
    > sprawdzić, ale wydaje mi się że pismo było od sądu.
    >
    > p. m.

    Sąd nie zabrał, tylko zatrzymał (unieruchomił) prawko do czasu
    wyjaśnienia sprawy. Jeśli dobrze rozumiem, Policja nie ma mocy
    zatrzymania PJ na dłużej niż 7 dni. KMP zatrzymała PJ na podstawie art
    137 ust. 1 pkt 2 w zw. z art 135 ust. 1 pkt 1a z dnia 20 czerwca 1997.
    (Prawo o ruchu drogowym). Zgodnie z tymi przepisami policja zwróciła się
    do sądu z wnioskiem o zatrzymanie, gdyż według nich mają "uzasadnione
    podejrzenia, że kierujący znajdował się w stanie po użyciu alkoholu"
    (135 ust. 1 pkt 1a) Tylko sąd może teraz orzec (w sensie ukarać)czy
    można zatrzymać prawo jazdy i na jak długo.

    KODEKS DROGOWY

    Rozdział 3
    Zatrzymywanie praw jazdy i pozwoleń oraz cofanie i przywracanie
    uprawnień do kierowania pojazdami

    Art. 137. 1. Postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy, w przypadkach
    określonych w art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 2, wydaje w terminie
    14 dni od dnia otrzymania prawa jazdy:

    1. prokurator - w toku postępowania przygotowawczego, a sąd - po
    przekazaniu sprawy do sądu;

    2. w sprawie o wykroczenie - sąd właściwy do rozpoznania sprawy.
    (tej sprawy dotyczy pkt 2, gdyż to wykroczenie)

    Art. 135. 1. Policjant:

    1. zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:
    a. uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie
    nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego
    podobnie do alkoholu

  • 159. Data: 2011-07-01 17:55:24
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-07-01 16:31, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > się okazało z nagła, że ta alejka jest drogą publiczną, to i tak
    > spokojnie można się powoływać na uzasadniony błąd co do okoliczności

    Czy masz na myśli Art. 7 par. 1 kw? Pisząc trywialnie jeśli zeznam :
    Wysoki Sądzie ostatnią rzeczą o jakie pomyślałbym sobie, to że łamnie
    prawo drogowe pijąc piwo i jeżdżąc po parku, gdyż nie miałem pojęcia, że
    park miejski kwalifikuje się jako droga publiczna ... to sąd to uzna?

    Napisaliśmy zażalenie do Sądu Rejonowego odnośnie tego postanowienia.
    Opisaliśmy w jakich okolicznościach kolega został zatrzymany, tj. nie
    jeździł po parku z butelką w ręku, ale na zawołanie "Stój, zatrzymaj
    się" przestraszył się i rzucił się do ucieczki, chcąc uniknąć napaści.
    Czy to ma znaczenie? Massai pisał coś o stanie wyższej konieczności,
    jeśli dobrze pamiętam.

    Pzdrw

  • 160. Data: 2011-07-01 18:25:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przestraszył się i rzucił się do ucieczki, chcąc uniknąć napaści. Czy to
    > ma znaczenie? Massai pisał coś o stanie wyższej konieczności, jeśli

    Mniej więcej o to chodzi.