  • 1. Data: 2004-10-20 14:23:47
    Temat: mandat - sciga mnie skarbówka
    Od: akanid <a...@b...poczta.fm>

    Witam

    12.VI.2004 tego roku dostalem 100zl mandata za przkroczenie predkosci w
    terenie zabudowanym 74/50. mandat przyjalem i sie nie wykrecalem.
    jechalem autem rodzicow. jestem studentem i ledwie mnie stac na dojazdy
    i czesne wiec nie zaplacilem. Dzisiaj przyszlo wezwanie do skarbówki ze
    mam zaplacic do 22.X.

    1.) Co mogą mi zrobić jak sie nie zjawie i nie zaplace?
    2.) Co mogą mi zrobić jak sie stawie ale nie zaplace?
    3.) Mozna sie z nimi jakos ulozyc?

    Prosze o garsc porad.
    Od mandata sie nie wykrecam. Kiedys io tak go ze mnie sciagna. Tylko jak
    sie tu z nimi ułozyc?

    Pozdrawiam
    Akanid

  • 2. Data: 2004-10-20 19:48:53
    Temat: Re: mandat - sciga mnie skarbówka
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 16:23:47 +0200, akanid naskrobał(a):

> [...]
    > mam zaplacic do 22.X.
    >
    > 1.) Co mogą mi zrobić jak sie nie zjawie i nie zaplace?

    Teoretycznie doprowadzić - choć w sprawie mandatu 100zł raczej w to nie
    wierze. Jak ktos uparcie ignoruje wezwania to chyba mogą mu dać grzywne ale
    tego _nie jestem pewien_.

    > 2.) Co mogą mi zrobić jak sie stawie ale nie zaplace?

    skierować sprawę do egzekucji administracyjnej.

    > 3.) Mozna sie z nimi jakos ulozyc?

    oczywiście - raty, odsetki, daty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-21 08:00:36
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik akanid napisał:

    > 2.) Co mogą mi zrobić jak sie stawie ale nie zaplace?

    To nie jest postępowanie karne-skarbowe ... więc konsekwencje jakich
    się obawiasz (podejrzewam) nioe dotkną twojej osoby ...
    Olewaj ... jeśli już spacyfikują ci ze zwrotu z podatku ...
    Poborca może wpaść dodomu , rodzice winni wyjaśnić, że nic nie jest
    twoją własnością, że bieda ogólnie piszczy i takie tam ... Jeśli koleś
    jest normalny stwierdzi, że nieegzekwowalna ta wierzytelność i da
    spokój ... jeśli nie , będzie regularnie nachodził dom, ale wtedy
    posuwa się tą samą opowieść ... najlepiej, żeby bieda piszczała tak
    głośno, że nie da się rozmawiać ...

    > 3.) Mozna sie z nimi jakos ulozyc?

    J.W.
    Jeśli koniecznie chcesz zapłacić udaj się, powiedz, że nic nie masz ,
    ale jesteś w stanie sprzedawaćbutelki i płacić po 10 PLN niesięcznie ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 4. Data: 2004-10-21 09:32:13
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cl7qdm$1k0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

    > spokój ... jeśli nie , będzie regularnie nachodził dom, ale wtedy
    > posuwa się tą samą opowieść ... najlepiej, żeby bieda piszczała tak
    a dlaczego rodzice musza byc biedni? moga przeciez miec normalnu dom a
    on po prostu nie ma kasy na mandat [100zl].
    co ma bieda w rodzinie?
    jak maja rodzice troszke kasy to komornik zajmnie im np telewizor czy co?

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 5. Data: 2004-10-22 10:57:05
    Od: "dedeer" <d...@p...fm>

> [...]
    > co ma bieda w rodzinie?
    > jak maja rodzice troszke kasy to komornik zajmnie im np telewizor czy co?

    Jeżeli kolo mieszka z rodzicami i jest tam zameldowany na stałe, (w przypadku
    jego nieobecności) rodzice bedą musieli udowodnić poborcy skarbowemu (a nie
    komornikowi), że dany np. telewizor jest ich własnościa a nie syna. Poza tym ,
    to chyba poborcy skarbowego nie muszą wpuszczac do mieszkania (co innego
    komornik, ten ma prawo wleźć i sie panoszyć). Czyli w drzwiach "nie ma" "nie
    wiem" "do widzenia"....
    A jeśli chce to zapłacić, to faktycznie, spłacać po 10 zł (tylko, żeby opłaty
    za przelewy go nie zeżarły) i wtedy nie ma podstaw do egzekucji, bo należnośc
    jest spłacana (nawet bez kontaktowania sie z US i czapkowania przed
    urzednikami -resztki swojej godności trzeba zachować;) )

  • 6. Data: 2004-10-22 17:18:49
    Od: "Jachu" <k...@p...onet.pl>

    Sprawa jest prosta. Jechał, złamał przepisy ? Złamał. Wymigać się może
    tylko "biedą". Resztki godności to zachowa, jak po prostu zapłaci mandat.
    Wkurzają mnie tacy gościowie. Łamie przepis a potem płacze. To na drugi raz
    jeździj zgodnie z przepisami.