  • 1. Data: 2004-10-20 12:26:16
    Temat: Jakie sankcje za ścięcie drzewa?
    Od: "grem" <g...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pytanie jak w temacie.
    Obok domu rósł świerk srebrny (zasadzony), ale z racji tego, że usechł ojciec
    po prostu ściął drzewo (raczej z niewiedzy, że trzeba było uzyskać
    zezwolenie). Na razie wokół tego nie ma szumu, ale co może grozić gdy znajdzie
    sie "życzliwy sąsiad"? Jaki jest czas przedawnienia?

    pzdr grem

  • 2. Data: 2004-10-20 12:48:33
    Temat: Re: Jakie sankcje za ścięcie drzewa?
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    Dnia 20 Oct 2004 14:26:16 +0200, grem <g...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > po prostu ściął drzewo (raczej z niewiedzy, że trzeba było uzyskać
    > zezwolenie). Na razie wokół tego nie ma szumu, ale co może grozić gdy

    Jeśli będzie mógł udowodnić, że drzewo uschło to możliwe, że brak będzie
    konskwencji.
    Jeśli taki "życzliwy sąsiad" by się postarał może sie to skończyć pokaźną
    grzywną nawet.
    Natomiast nieznajomość prawa napewno nie może być usprawiedliwieniem...

    > Jaki jest czas przedawnienia?

    3 lata? :)

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-10-20 12:54:01
    Temat: Re: Jakie sankcje za ???????????????
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    grem wrote:
    > Witam!
    > Pytanie jak w temacie.
    > Obok domu rósł świerk srebrny (zasadzony), ale z racji tego, że usechł ojciec

    swierk i usechl?

    hmm, chyba mu ktos w tym pomogl

    zyga

  • 4. Data: 2004-10-20 13:17:06
    Od: g...@p...onet.pl

    ojciec

    a niby po co miałby mu pomagać? Sam go tam posadził i wyglądał bardzo okazale i
    nie przeszkadzał nikomu i niczemu. Jednak od jakiegoś roku zaczął schnąć.

  • 5. Data: 2004-10-20 13:44:59
    Od: "lisu" <k...@p...onet.pl>

    > hmm, chyba mu ktos w tym pomogl
    kornik??
    :>

  • 6. Data: 2004-10-20 14:46:27
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "grem" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    znajdzie
    > sie "życzliwy sąsiad"? Jaki jest czas przedawnienia?

    gdy ministrem sprawiedliwości zostanie poseł Zero - ścięcie wzajemne na
    zasadzie talionu ;)

  • 7. Data: 2004-10-20 16:46:42
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

> [...]
    > Witam!
    > Pytanie jak w temacie.
    > Obok domu rósł świerk srebrny (zasadzony), ale z racji tego, że usechł

    To trza bylo ojca podlewac.
    I uwazac na polskim na szyk zdania.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-10-21 06:18:43
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "SebOLO" <p...@b...spamu.pl> napisał w wiadomości
    > Natomiast nieznajomość prawa napewno nie może być usprawiedliwieniem...

    Teoretycznie masz racje.
    A praktycznie?
    Pokaz mi czlowieka ktory zna cale polskie prawo.
    Jak mozna wymagac przesztrzegania prawa, jesli tego
    prawa nie znamy, jesli ono sie zmienia, jest
    skomplikowane?

    Norma "nieznajomosc prawa szkodzi" naklada niejako
    obowiazek na ustawodawce by tworzyl prawo proste,
    stabilne, zrozumiale dla ludzi. Jesli ustawodawca
    tego nie spelnia - nie nalezy z tej normy korzystac.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 9. Data: 2004-10-21 09:12:18
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

    > ojciec
    >
    > a niby po co miałby mu pomagać? Sam go tam posadził i wyglądał bardzo
    okazale i
    > nie przeszkadzał nikomu i niczemu. Jednak od jakiegoś roku zaczął schnąć.

    A może właśnie jakiś życzliwy sąsiad, któremu ten świerk przeszkadzał bo był
    ładny ale nie przed jego domem, pomógł temu świerkowi uschnąć?

    --
    Robertus
    silver Accord 1.8 '01, oklejony, opodkładkowany

  • 10. Data: 2004-10-25 09:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, SebOLO wrote:
    [...]
    > + Natomiast nieznajomość prawa napewno nie może być usprawiedliwieniem...

    ...co skutkuje tłumaczeniem tego prawa "dla prostych ludzi":

    Ustawa o ochronie przed kłopotami
    Dział III - nieruchomości, budowle i roślinność
    art. 72
    1. Nie wolno sadzić drzew. Można załapać się na kary różniaste z powodu
    nieprzestrzegania tego zapisu, od mandatu zaczynając.
    2. Nieprzestrzeganie par. 1 niniejszego artykułu może spowodować
    również dramatyczne obniżenie wartości nieruchomości jakbyśmy ją
    kiedyś chcieli sprzedać jakiemuś przedsiębiorcy.
    3. Nieprzestrzeganie zapisu par. 1 grozi również przyszłą
    wysoką odpowiedzialnością cywilną
    4. Par. 3 ma również zastosowanie do odpowiedzialności karnej
    5. Par. 2-4 mają zastosowanie do wszystkich równoczesbych i przyszłych
    współwłaścicieli, innych dzierżycieli oraz ich zstępnych - niewykluczone
    że kilkadziesiąt pokoleń w przód.

    Przykre ale prawdziwe...

    pozdrowienia, Gotfryd