  • 81. Data: 2011-05-29 20:18:30
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 22:11, Alek wrote:
    > Ale co ty chcesz udowodnić listą znanych nazwisk? To że ktoś jest
    > wybitnym pisarzem czy kompozytorem nie znaczy że do czegokolwiek innego
    > się nadaje. Wręcz przeciwnie, ludzie wybitni w swojej dziedzinie często
    > bywają nieporadni w najzwyklejszych sprawach życiowych.

    No to może pozbawmy praw wyborczych również ludzi wybitnych?

    Skoro sobie nie radzą w najzwyklejszych sprawach życiowych, to w
    zasadzie przy wyborach pożytku z nich też raczej nie będzie.

    Piotrek

  • 82. Data: 2011-05-29 20:42:27
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Jest wiele rodzin, w ktorych wystepuja choroby dziedziczne.
    Sam siebie nie czytasz ze zrozumieniem?

    > Sa patologiami, sa dziedziczne, i obciazaja spoleczenstwo. Niektore z
    > dziedzicznych chorob sa czynnikiem sprzyjajacym powstawaniu chorob
    > psychicznych.
    > Wiec po co ulatwiac patologie? Nalezaloby zakazac malzenstwa w takich
    > rodzinach.
    No to na co czekasz? Zakazuj.

    Tymczasem prawda, której nie rozumiesz, jest inna. Małżeństwo to twór
    prawny, jego zawarcie rodzi ze sobą określone konsekwencje prawne właśnie. I
    do nich trzeba być zdolnym. Nawet osoba terminalnie chora na raka może być
    do nich zdolna. Chory na Alzheimera, down, schizofrenik - niekoniecznie.
    Przewidziana prawem możliwość niedopuszczenia przez instytucje państwowe
    zawarcia małżeństwa to nie automat do zakazów, lecz możliwość właśnie. W ten
    sposób społeczeństwo broni się przed patologią. Chorych zakaźnie izoluje się
    i leczy przymusowo, chociaż nic złego nie zrobili.

    --
    Jotte

  • 83. Data: 2011-05-29 20:42:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > No to może pozbawmy praw wyborczych również ludzi wybitnych?
    >
    > Skoro sobie nie radzą w najzwyklejszych sprawach życiowych, to w
    > zasadzie przy wyborach pożytku z nich też raczej nie będzie.

    Wszystkich?

  • 84. Data: 2011-05-29 20:45:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 22:42, Alek wrote:

    > Wszystkich?

    Oooo! W końcu zrozumiałeś! Gratuluję!

    Piotrek

  • 85. Data: 2011-05-29 20:53:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Oooo! W końcu zrozumiałeś! Gratuluję!

    Ty nadal nie rozumiesz, że twój argument z listą znanych nazwisk jest
    nic niewart.

  • 86. Data: 2011-05-29 20:58:07
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > I do nich trzeba być zdolnym. Nawet osoba terminalnie chora na raka może
    > być do nich zdolna. Chory na Alzheimera, down, schizofrenik -

    Od tego jest ubezwłasnowolnienie, a nie zakaz zawierania małżeństwa z urzędu
    , traktujący wszystkich jednakowo.
    Według prawa osoba ubezwłasnowolniona nie może zawrzeć małżeństwa i to jest
    ok.
    AK

  • 87. Data: 2011-05-29 21:02:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > No to może popatrz sobie na statystykę rozwodów. Jak rozumiem wszyscy Ci
    > ludzie nie powinni przejść przez Twoje sito. Czy tak?

    Zdaje się, że nie zrozumiałeś przesłania... Mówimy cały czas o osobach
    mających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności ze względu na
    zaburzenia psychiczne - nie o osobach klasyfikowanych jako zdrowe, ale
    niedojrzałych emocjonalnie... to dwie różne sytuacje.

    Powtarzam, żebyś może teraz zrozumiał.

    Moim zdaniem, osobom niepełnosprawnym ze względu na zaburzenia
    psychiczne, powinno się pozwalać na zawieranie związków małżeńskich
    tylko po pozytywnym przejściu odpowiednich testów stwierdzających ich
    gotowość do stanu małżeńskiego w sensie społecznym.

    Nie uogólniaj proszę na osoby 'zdrowe', ale niedojrzałe, które nie radzą
    sobie ze stanem małżeństwa.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 88. Data: 2011-05-29 21:10:05
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    grup dyskusyjnych:iruca5$nkp$...@n...onet.pl...

> [...]
    > powinno się pozwalać na zawieranie związków małżeńskich tylko po
    > pozytywnym przejściu odpowiednich testów stwierdzających ich gotowość do

    Czy to w ogóle da się udowodnić w jakimkolwiek teście? Jakiś fachowiec
    psycholog?
    AK

  • 89. Data: 2011-05-29 21:12:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 22:53, Alek wrote:
    > Ty nadal nie rozumiesz, że twój argument z listą znanych nazwisk jest
    > nic niewart.

    Ale za to Twoja wątpliwość (czy pozbawiać praw wyborczych wszystkich czy
    może tylko tych którzy sobie nie radzą) dobrze rokuje.

    Wprawdzie na razie jesteś na etapie ludzi wybitnych. Ale nie da się
    wykluczyć, że w końcu zauważysz iż ten przypadek można rozszerzyć na
    zbiór osób chorych psychicznie.

    A jak zrobisz krok dalej i spojrzysz na statystyki i prognozy
    zachorowań, oraz zapoznasz się krótką charakterystyką poszczególnych
    chorób psychicznych to będziesz na zdecydowanie lepszej pozycji do
    dalszej dyskusji.

    Piotrek

  • 90. Data: 2011-05-29 21:18:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 22:42, Jotte wrote:
> [...]
    > niekoniecznie. Przewidziana prawem możliwość niedopuszczenia przez
    > instytucje państwowe zawarcia małżeństwa to nie automat do zakazów, lecz

    No ale art. 12 to właśnie raczej automat. Z *opcją* zezwolenia przez sąd
    na zawarcie małżeństwa.

    A tymczasem choroby psychiczne to również depresja, która (chyba) nie
    była diagnozowana kiedy powstawał artykuł 12 KRiO.

    Tak więc jak na warunki polskie przybyło jakieś 4.5 - 9 milionów osób
    potencjalnie zagrożonych zastosowaniem art. 12.

    Czy znasz może statystyki dotyczące użycia art. 12?

    Bo mając na uwadze powyższe może się okazać, że statystycznie to martwe
    prawo.

    Dlaczego (Twoim zdaniem) w przypadkach patologicznych nie wystarczy art.
    11 KRiO?

    Piotrek