  • 71. Data: 2011-05-29 16:46:50
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com>

    > Postempacka Europa wynaturza małżeństwo zaprzeczając jego istocie,

    Istotą małżeństwa jest przekształcenie wolnego związku partnerskiego w twór
    prawny. Pomaganie małżeństwom w oczywisty sposób narusza równość obywateli
    wobec prawa. Osoba nie będąca w związku czy będąca w związku wykluczonym z
    możliwościa zawarcia małżeństwa nie ma powodu być w jakikokolwiek sposób
    dyskryminowana. Stąd właśnie koncepcje prawnych związków partnerskich
    zamiast małżeństw. Trzeba trochę oleju by to zrozumieć...

  • 72. Data: 2011-05-29 18:14:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.05.2011 14:46, Jotte wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:94esovFrtlU1@mid.uni-berlin.de...

    > Co ty wypisujesz? Z mojego powodu objąć zakazem małżeństw osoby z rodzin
    > obciążonych dziedzicznie??

    Jest wiele rodzin, w ktorych wystepuja choroby dziedziczne.

    > I nie dostrzegasz różnicy między Alzheimerem, a schizofrenią czy
    > zespołem Downa?

    Sa patologiami, sa dziedziczne, i obciazaja spoleczenstwo. Niektore z
    dziedzicznych chorob sa czynnikiem sprzyjajacym powstawaniu chorob
    psychicznych.
    Wiec po co ulatwiac patologie? Nalezaloby zakazac malzenstwa w takich
    rodzinach.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 73. Data: 2011-05-29 18:30:49
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:9...@m...uni-berlin.de...

> [...]
    > psychicznych.
    > Wiec po co ulatwiac patologie? Nalezaloby zakazac malzenstwa w takich

    Każda choroba to patologia w pewnym sensie i obciąża społeczeństwo. Jeśli
    chodzi o choroby dziedziczone genetycznie to proszę pamiętać o hemofilii,
    która jest typowym przykładem. A jednak nosicielki genu odpowiedzialnego za
    hemofilie, nie mają zakazu zakładania rodziny i posiadania dzieci.

    Jeśli chodzi o "dziedziczenie" chorób psychicznych, dziedziczy się tylko
    *predyspozycje*, nie chorobę. A zespól Downa, no cóż, może Twoja *zdrowa*
    żona urodzi takie dziecko, lub gdy jesteś kobietą i zdecydujesz sie na
    dziecko pod koniec wieku rozrodczego zostaniesz taka matką.

    AK

  • 74. Data: 2011-05-29 18:53:33
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ikarek napisał:

    > A zatem, kiedy i w jaki sposób następuje przekroczenie granicy: nie musi
    > pytać sądu/musi?

    Dorzucę swoje trzy grosze i zacytuję tylko to, co napisałem w tym
    temacie w innym miejscu...

    jednak jest taka jakaś tendencja w społeczeństwach rozwiniętych, że
    rozpatrywane są coraz bardziej 'wysublimowane' problemy.
    Drzewiej nie było problemu, żeby taką dziewczynę - chorą psychicznie -
    która dawała wszystkim na prawo i lewo, podwiązać, bo tylko dzieciaki do
    przytułków cyklicznie podrzucała.

    Teraz...nie wiem czy w ogóle jest prawna możliwość podwiązania takiej, a
    co rok to dzieciak z innym, a wszystkie niedomyte, niedożywione,
    niedopielęglnowane i i tak do przytułków trafiają... Wyskrobać takiej
    też nie wolno.
    Ot przewraca się ludziom, przewraca.

    Mam propozycję, żeby ci, którzy obstają za tym 'uszanowaniem praw
    jednostki' własnym majątkiem ręczyli za skutki takiego 'przedsięwzięcia'
    jak małżeństwa osób chorych psychicznie. Razem z tą deklaracją, o której
    mowa proszę o dołączanie notarialnie potwierdzonego zobowiązania, że
    będą łożyć na wychowanie dzieci takiej pary i wsparcie ich w
    najdrobniejszych sprawach.

    Uważam, że na małżeństwo powinno się pozwalać tylko wtedy, gdy
    odpowiednie testy wykażą, że dane osoby są w stanie podjąć wyzwanie
    jakim jest samodzielne życie i stawienie czoła normalnemu życiu we
    dwoje, w tym wychowaniu dzieci. W przeciwnym wypadku jestem za zakazem i
    nie uważam tego za kompromitację. Kompromitacją i brakiem
    odpowiedzialności jest właśnie zniesienie tego zakazu.

    pozdr
    Robert G.

  • 75. Data: 2011-05-29 19:05:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 29.05.2011 20:30, amk wrote:

> [...]
    > hemofilii, która jest typowym przykładem. A jednak nosicielki genu
    > odpowiedzialnego za hemofilie, nie mają zakazu zakładania rodziny i

    "Natychmiast im zakazac! Po co ulatwiac patologie?"

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 76. Data: 2011-05-29 19:27:17
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-05-29 20:53, robercik-us pisze:

> [...]
    > odpowiednie testy wykażą, że dane osoby są w stanie podjąć wyzwanie
    > jakim jest samodzielne życie i stawienie czoła normalnemu życiu we

    Jak najbardziej - takie testy dla wszystkich. Wtedy nie będzie
    dyskryminacji.

    Ewa

  • 77. Data: 2011-05-29 19:37:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 20:53, robercik-us wrote:
> [...]
    > jednostki' własnym majątkiem ręczyli za skutki takiego 'przedsięwzięcia'
    > jak małżeństwa osób chorych psychicznie. Razem z tą deklaracją, o której

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że zaburzenia psychiczne to również na
    przykład depresja. A zatem w Polsce problem zaburzeń psychicznych
    dotyczy według różnych źródeł od 4.5 do 9 milionów osób (10-20% populacji)?

    > mowa proszę o dołączanie notarialnie potwierdzonego zobowiązania, że
    > będą łożyć na wychowanie dzieci takiej pary i wsparcie ich w
    > najdrobniejszych sprawach.

    Posługujesz się stereotypem "chory psychicznie = niesprawny
    intelektualnie, niebezpieczny dla otoczenia, niezaradny życiowo"

    Zerknij proszę na listę z poniższego linku:
    http://www.pendulum.org/information/information_famo
    us.html

    Zgaduję, że mało kto z piszących na pl.soc.prawo byłby w stanie dorównać
    (intelektualnie) niektórym, jeśli nie większości z tych "czubków".

> [...]
    > jakim jest samodzielne życie i stawienie czoła normalnemu życiu we
    > dwoje, w tym wychowaniu dzieci. W przeciwnym wypadku jestem za zakazem i

    No to może popatrz sobie na statystykę rozwodów. Jak rozumiem wszyscy Ci
    ludzie nie powinni przejść przez Twoje sito. Czy tak?

    > nie uważam tego za kompromitację. Kompromitacją i brakiem
    > odpowiedzialności jest właśnie zniesienie tego zakazu.

    Przecież istnieje artykuł 11 KRiO. Który jak rozumiem mógłby przejąć
    funkcje artykułu 12 w rzeczywiście patologicznych przypadkach.

    A tymczasem ciekaw jestem statystyk dotyczących użycia artykułu 12.
    Bo mam dziwne przeczucie (mając na uwadze skalę zaburzeń psychicznych),
    że zagrożeni jego zastosowaniem mają go generalnie w dupie.

    Piotrek

  • 78. Data: 2011-05-29 19:59:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > To od kogo byś zaczął, bazując na liście z poniższych linków?
    > Dla uproszczenia zakładamy, że wszyscy oni żyją aktualnie w Polsce.
    >
    > http://www.pendulum.org/information/information_famo
    us.html
    > http://www.mentaljokes.com/famous_manic.html

    Jakie znaczenie ma kolejność?

  • 79. Data: 2011-05-29 20:03:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-29 21:59, Alek wrote:
    > Jakie znaczenie ma kolejność?

    To zabieg czysty techniczny. Czytając nazwiska z tej listy będziesz miał
    szansę się ogarnąć, zanim następnym razem zaczniesz uogólniać.

    Piotrek

  • 80. Data: 2011-05-29 20:11:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości news:4de2a697$0$2486$65785112@news.neostrada.pl...

    > To zabieg czysty techniczny. Czytając nazwiska z tej listy będziesz
    > miał szansę się ogarnąć, zanim następnym razem zaczniesz uogólniać.

    Ale co ty chcesz udowodnić listą znanych nazwisk? To że ktoś jest
    wybitnym pisarzem czy kompozytorem nie znaczy że do czegokolwiek
    innego się nadaje. Wręcz przeciwnie, ludzie wybitni w swojej
    dziedzinie często bywają nieporadni w najzwyklejszych sprawach
    życiowych.