  • 21. Data: 2004-05-07 18:17:43
    Temat: Re: legalny soft
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : > dajesz mu do poczytania ustawe, jezeli pomimo tego jakas kare chce
    : nalozyc,
    :
    : czy można zapytać jaka to ustawa, żebym mógł sobie wydrukować i trzymać z
    : resztą licencji.
    : Dzięki i pozdrawiam
    : Przemo
    :
    :
    wpisz w googlach OpenSource + firma +Us - tak kombinuj, ja w ten sposob
    dopszedlem do 2, w tym momencie nie pamietam jakie to byly, dzialalnosc
    otwieram
    w okolicach wrzesnia, wtedy nawet na grupie podam.
    Nie wolno tak sie dawac w konia robic.
    Jezeli dojdziesz do niej wrzuc na grupe.

    Linki kiedys podalem (nie pamietam w ktorym poscie ) na grupie
    alt.pl.comp.os.linux.aurox

    Wiele postow tam nie ma, poszukaj.

    Autor : Przemysław Rokicki

  • 22. Data: 2004-05-07 18:43:20
    Od: "Markus-LCA" <m...@g...pl>

    > jajestem na anty, gdyz uwazam ze jest po prostu beszzcelnosc, i jeszcze te
    > niedouczone, (nie mowiac tempe (ę) ) kobietki robiace kontrole
    wprowadzacie
    > w błąd. Ja sie zagotowałem gdy zobaczyłem wersje EDU :-)

    Wlasnie widze, ze jestes na anty ;-) Powiem Ci tak. Generalnie sprzedaje
    oprogramowanie MS i moglbym przedstawic wiele argumentow za Microsoftem.
    Jedymym problemem jest cena :/ I tu wlasnie jest alternatywa w OOPL. O
    problemach z US mowi nawet sama BSA, bylem w zeszlym roku na kilku
    szkoleniach z audytu oprogramowania, jednak jak to bywa na tych szkoleniach
    niekt nie powie jak to wyglada naprawde. Samo BSA rowniez moze byc troche
    pod wplywem Microsoftu (w koncu to glowny udzialowiec) i niechetnie mowi o
    oprogramowaniu typu Open.
    Ale wracajac do temtu. Nie czuje sie oszustem dlatego ze sprzedaje...
    proponuje OOPL, jest to jedna z alternatyw, ale powiem Ci jedno, w
    wiekszosci przypadkow moich klientow nie widze mozliwosci aby ktos siedzial
    i sciagal oprogramowanie z internetu, martwil sie czy napewno jest
    legalne.... OK mozna stwierdzic, ze jest.... szukal poprawek, szukal porady
    w usenecie.... itd. Dla takiego klienta wydatek tych 2 stow to sa grosze w
    porownaniu ze wspomnianymi 1600 i on to kupi u mnie i naprawde nie bedzie
    oszukany.

    Pozdrawiam
    Markus

  • 23. Data: 2004-05-08 05:46:18
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 7 May 2004 20:43:20 +0200, na pl.soc.prawo, Markus-LCA napisał(a):

    > wprowadzacie
    >
    > Ale wracajac do temtu. Nie czuje sie oszustem dlatego ze sprzedaje...
    > proponuje OOPL,
    Jezeli sprzedajesz OOPL to wlasnie jestes oszustem. Przeciez jest to
    program *darmowy*. Ty mozesz jedynie sprzedawac usluge nagrania plyty, sama
    plyte, opakowanie, podrecznik ( jezeli masz do niego materialne prawa
    autorskie lub sam go napisales).

    Cala dyskusja z Przemkiem jest pozbawiona sensu.
    Program jest darmowy i nie trzeba za niego placic ani nikomu z US
    udowadniac ze uzywa sie go legalnie. Mozna go sciagnac z sieci. Ale jak
    ktos nie chce/ nie umie tego zrobic i dodatkowo chce miec na wszelki
    wypadek "podkladke" to niech kupuje - jego sprawa.
    Z tym ze jezeli w fakturze piszesz ze sprzedajesz OOPL - to juz bym sie
    zastanowil czy ty nie naruszasz prawa.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 24. Data: 2004-05-08 07:38:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Markus-LCA napisał:

    > Uwierz mi, można. Nasi urzędnicy zawsze krzywo patrza na cos co sie dostalo
    > za darmo ;-)

    Uwierz mi, po 4 latach poszukiwań (tyle czasu interesuje sie podatkowymi
    aspektami wolnego oprogramowania) nie znalazlam nikogo kto mógłby mi
    opowiedzieć o swoich kłopotach z US z powodu używanie wolnego lub
    darmowego oprogramowania. A nawet o kłopotach kogos kogo zna osobiście.
    Wszystki rewelacje pochodzą z kanałów "słyszałem jak ktos mówił że
    słyszał" ewentualnie ze szkoleń i konferencji M$ i BSA, będących częścią
    od dawna prowadzonej kampani mającej zniechęcić użytkowników do używania
    wolnego oprogramowania.

    Jedynym udokumentowanym przypadkiem jest ten opisany pare lat temu przez
    Gazetę Prawną. Delikwent wpisał Linuxa i Star Office do ewidencji WNiP z
    wartościa poczatkową "zero" (co z zasady jest średnio sensowne, bo WNiP
    poniżej 3500 z zasady się nie ewidencjonuje, chyba że prowadzimy pełną
    kięgowośc, a i wtedy jest to ewidencja pozabilansowa).
    Sprawa dotarła do NSA ale US przegrał z kretesem. Po prostu nie ma
    podstaw prawnych żeby wyciągac jakiekolwiek konsekwencje podatkowe.
    Odniesienie do Płatnika i kilku innych darmowych programów
    udostępnianych przez GUS i kilka innych instytucji rządowych były ważkim
    argumentem.

    Druga sprawa - US nie kontroluje legalności softu a więc nie ma
    możliwości stwierdzenia czy kupowalismy jakies oprogramowanie czy nie.
    Nie ma takich uprawnień i nie interesuje go co "chodzi" na komputerach
    poza faktem czy system FK jest zgodny z ustawą o rachunkowości.
    Nie mam obowiązku w ogóle dopuścic kontroli z US do komputera o ile
    udostepnie im wszystkie niezbędne ewidencje w formie drukowanej.

    Przez lata praktyki nie spotkałam ani jednego kontrolera z US ani UKS
    ktory w ogole chciałby dotknąć komputera.

    > Płatnik to jest zuepłnie inna sprawa. Program został storzony po to aby ZUS
    > miał łatwiej. To nie do konca jest program darmowy. Zaplacil za niego
    > PROKOMowi ZUS.... notabene z naszych pieniedzy.

    A za Star Office zapłacił SUN firmie Star Division. A ta jedyna głośna
    sprawa dotyczyła własnie programu Star Office.

    Kwestia skąd wziął pieniadze, jest drugorzędma, tak jak kwestią
    drugorzędna jest sposób finansowania ZUSu.

    > Poprawki, ktorych nie ma w wersji sciaganej z internetu. Pomoc on-line.... i

    Do ktorej wersji dostepnej w internecie sie odnosisz?
    Jakie konkretnie poprawki oferuje ta firma w stosunku do dystrybucji
    Opeonoffice.pl albo UX Systems? Jak one wpływaja na funkcjonalność programu?
    Przeciez musisz to wiedzieć, wiesz tyle innych niesamowitych rzeczy (np.
    że BSA moze wydawać powszechnie obowiązujące wykładnie przepisów któych
    nie ma).
    Na pewno zrobiłeś porownania wszystkich innych dystrybucji (liczba mnoga
    ale niewielka) - przynajmniej polskich.

    Czy za te 200zł otrzymujemy kod źrodłowy?

    UX Systems udostepnia swoją dystrybucję za darmo, a na życzenie, także
    za darmo, kod źrodłowy.
    Płaci się za pudełko, płytę, dokumentację, support.
    Dokladnie za to co można przy okazji OO sprzedać. Lubie ich bo sa
    uczciwi - przestrzegają licencji i nie udaja że sprzedają program.

    Ah, pytanie zasadnicze, czy moge wziąć sobie tą reklamowana przez ciebie
    dystrybucję w wersij OEM od kogoś kto ją kupił i wystawić na mojej
    stronie do pobrania dla każdego albo ponagrywac na płytki i porozdawać
    znajomym?
    Posprzedawać za 200zł z supportem?

    Zastanow się zanim odpowisz, wiemy juz że nie masz wielkiego pojęcia o
    zasadach licencjonowania OO.

    > jeszcze pare innych.

    Jakas tajemnica?

    > Oczywiście, że dostaje, inaczej bym tego nie robil.

    Fatalnie Cie wyszkolili... fatalnie. ;-)
    Ja bym sie takiego repa pozbywał od razu. Nie wie co sprzedaje, nie zna
    licencji, powtarza stare urban legend o kłopotach z US, nie potrafi
    odpowiedziec na proste pytania o dystrybucję... szkoda gadać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 25. Data: 2004-05-08 07:59:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > Cala dyskusja z Przemkiem jest pozbawiona sensu.

    Całkowicie, przynajmniej do czasu az zapozna się z ząłożeniami licencji
    GPL i SISSL.

> [...]
    > wypadek "podkladke" to niech kupuje - jego sprawa.
    > Z tym ze jezeli w fakturze piszesz ze sprzedajesz OOPL - to juz bym sie

    Moim zdaniem narusza licencję na jakiej został wydany OO.
    Open Office jest wydany na podwójnej licencji GPL i SISSL (to jest
    autorska licencja SUNa bo prawa do kodu posiadał na poczatku SUN - OO
    powstał z korzeni Star Office stworzonego dawno temu przez firme Star
    Divison, wykupioną potem przez SUNa - SUN w dalszym ciągu rozwija pakiet
    Star Office i to własnie jest komercyjna odmiana OO).
    Na uzywanie i rozpowszechnianie programu OpenOffice nie ma żadnych
    ograniczeń.
    Licencja SISSL, w odróżnieniu od GPL, pozwala jedynie aby po dokonaniu
    modyfikacji nie upubliczniać źrodeł, o ile wprowadzone modyfikacje nie
    mają wpłyywu na kompatybilnośc programu z innymi dystrybucjami OO.
    Jeżeli modyfikacje naruszaja kompatybilnośc, kod źródlowy musi zostac
    upubliczniony i "wrócić" do otwartych źrodeł.
    Kilka innych róznic w GPL i SISSL jest tez nieistotnych dla użykowanika
    końxowego i nie ma wpływu na sposób rozpowszechniania i używania programu.

    Firma którą nasz kolega tak ochoczo poleca nie sprzedaje programu.
    Sprzedaje instrukcje obsługi, usługe nagrania płyty, dostawę, byc może
    support, jakies swoje doklejanki. Ma do tego prawo.
    Ale żeby zrobic wrażenie rozbudowala system dystrybucji, podzieliła
    wersje na OEM i BOX, EDU i parę innych, do pakietu włączyła Mozillę
    (open source, a jakże, słowa o udostępnianiu źródeł).

    Pamiętam że jakis czas temu srzedawali też licencje na ilośc stanowisk.
    Licencje?? Sprzedawali GPLa??
    Teraz tego nie znalazlam, ale tez ani słowa o licencjach w ogóle.
    No może poza "przedlużeniem licencji" będącym tak naprawdę opłata za
    support i mozliwość ściągnięcia modyfikacji. Ale to się źle w Polsce
    sprzedaje więc trzeba wmówic ludziom że sprzedaje sie licencję.

    Firma ktora zakpiła sobie z idei open source i podciera sobie tyłek
    GPLem. Piękny obiekt do reklamowania, zwłaszcza dla kogos tak wrażliwego
    na przestrzeganie prawa.
    Ciekawe czy wykupiła od SUNa prawa do uzywania nazywy OpenOffice dla
    celów komercyjnych?

    Nie chce mi sie ich o to pytać bo kilka moich pytan pozostał bez
    odpowiedzi (np. pytanie o to co się stanie gdy kupie wersje
    jednostanowiskową a zainstalują ja na kilku stanowiskach i który punkt
    licencji o tym mówi).

    Naciągacze i tyle.

    Maddy postulująca karę chłosty dla naciągaczy żerujących na niewiedzy
    klientów

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 26. Data: 2004-05-08 09:25:57
    Od: "Markus-LCA" <m...@g...pl>

> [...]
    sama
    > plyte, opakowanie, podrecznik ( jezeli masz do niego materialne prawa

    Przeciez kurna sam go nie nagrywam, jestem tylko resselerem OpenOfficePL nie
    PLOpenOffice.org bo ten nie jest sprzedawany w BOXach.

    Ale OKI.... wygraliscie, brakuje mi argumentów.... Jestem oszustem i bede to
    robil dalej z premedytacją dopoki przyniesie mi to jakas drobra leglana
    marze :-)

    Pozdrawiam
    Markus

  • 27. Data: 2004-05-08 09:37:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > sama

    > Przeciez kurna sam go nie nagrywam, jestem tylko resselerem OpenOfficePL nie
    > PLOpenOffice.org bo ten nie jest sprzedawany w BOXach.

    Tak, ja nie kradne, ja tylko sprzedaję co inni ukradli.
    Jakie to niesprawiedliwe.
    Ignorantia iuris nocet. Również nieznajomośc licencji nocet, i to bardzo.
    Np. mozna się niechcący publicznie i z własnej woli przyznać do oczustwa
    i naciągactwa.
    Było sie uczyć...

    > Ale OKI.... wygraliscie, brakuje mi argumentów.... Jestem oszustem i bede to
    > robil dalej z premedytacją dopoki przyniesie mi to jakas drobra leglana
    > marze :-)

    Zyski z nielegalnego źrodła legalne nigdy nie bedą.

    Poniewaz nie wiesz nic o sprzedawanym przez siebie "produkcie" nawet na
    nielegalną marżę nie zasługujesz.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 28. Data: 2004-05-08 09:58:42
    Od: "Markus-LCA" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zyski z nielegalnego źrodła legalne nigdy nie bedą.
    >
    > Poniewaz nie wiesz nic o sprzedawanym przez siebie "produkcie" nawet na

    Znaczy sie wychodzi na to, że jestem paserem ? Włącznie z takimi
    dystrybutorami jak INCOM oraz ACTION, ktore mi sprzedają owe BOXy ? Hmm, to
    jest bardzo ciekawe.... Tak mnie zaciekawiłaś, że po weekendzie naprade
    postudiuje umowe licencyjną produktów OOPL, z drugiej strony sprzedalem tez
    kilka "produktów" dystrybuowanych przez firme B2B (Linux), 2 z serwerowych
    wersji pracuja w Urzedach Skarbowych w Polsce ;-)
    Wiec jak to jest Twoim zdaniem ? Wszycy sprzedawcy to oszusci ? Bo ja
    przestaje rozumieć Twoje argumenty.

    Markus

  • 29. Data: 2004-05-08 10:23:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > nie

    > bede to

    > Znaczy sie wychodzi na to, że jestem paserem ? Włącznie z takimi
    > dystrybutorami jak INCOM oraz ACTION, ktore mi sprzedają owe BOXy ? Hmm, to

    Przecież 90% repów w tych firmach nie wie co to jest GPL.
    Co to jest polskie prawo tez nie wiem, sadząc z kontaktów jakich miałam
    nieprzyjemność doświadczyć.

> [...]
    > wersji pracuja w Urzedach Skarbowych w Polsce ;-)
    > Wiec jak to jest Twoim zdaniem ? Wszycy sprzedawcy to oszusci ? Bo ja

    A na jakich licencjach są te dystrybucje linuxów oparte?
    Jakie konkretnie dystrybucje Linuxa sprzedałeś? Czy o programów
    dołaczone były źródła?
    W końcu chyba wiesz co sprzedajesz.
    Zabierasz się za dystrybucję produktów mających korzenie w GPL bez
    znajomości GPL?

    Nie dziwi mnie że nie rozumiesz. Przeciez nie znasz licencji GPL ani
    SISSL i absolutie nie orientujesz się w zasadach działani tych licencji
    - a tylko na takich, i to równolegle, można dystrybuować OpenOffice,
    licencją OOPL mozna sobie ściany tapetować. Dotyczyć może tylko tego co
    OO.PL sam dołozył i to nie korzystając z kody na GPL.
    Jeżeli OpenOffice.Pl zmienił licencję OpenOffice na inna to tym samym
    popełnił przestepstwo. Wziął źrodła ktores sa wydane na konkretnej
    licencji i albo się jej trzyma albo popelnia przestepstwo.
    Każdy kto bierze produkt GPL i zaczyna go modyfikować albo dystybuowac
    automatycznie zgadza się na warunki licencji. A GPL i SISSL zabrania
    zmiany licencji.

    Cały ten wątek to gadanie do ściany. Jak mamy rozmawiac o literaturze
    jak nie opanowałeś elemtarza??

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 30. Data: 2004-05-08 11:46:43
    Od: "Markus-LCA" <m...@g...pl>

    > A na jakich licencjach są te dystrybucje linuxów oparte?
    > Jakie konkretnie dystrybucje Linuxa sprzedałeś? Czy o programów
    > dołaczone były źródła?

    A jakie to ma znaczenie ?

    > W końcu chyba wiesz co sprzedajesz.

    Bardzo dobrze wiem.

    > Zabierasz się za dystrybucję produktów mających korzenie w GPL bez
    > znajomości GPL?

    Nie jestem dystrybutorem tylko resellerem. Po drugie znam podstawowe zasady
    tej licencji. Wlasnie mnie zmusilas ;-) abym ja sobie przypomnial. Mam ja
    przed oczami i naprawde nie widze niczego co mozna by zarzucic OOPL. Jest
    wyraznie napisane za co mozna brac pieniadze.

> [...]
    > Jeżeli OpenOffice.Pl zmienił licencję OpenOffice na inna to tym samym
    > popełnił przestepstwo. Wziął źrodła ktores sa wydane na konkretnej

    Jezeli ? To znaczy ze sama nie wiesz czy to zrobil czy nie.

    > Cały ten wątek to gadanie do ściany. Jak mamy rozmawiac o literaturze
    > jak nie opanowałeś elemtarza??

    Nie podajesz zandych konkretnych zarzutow a twierdzisz ze to oszustwo, tego
    nie rozumiem. Jedynym argumentem Twoim jestto, ze nie znam licencji. Moze
    konkretnie wyjasnisz w czym jest problem w sprzedazy przeze mnie i pewnie
    wielu innych resellerow tych pakietow w Polsce. Na pewno byloby to z
    pozytkiem dla innych czytajacych ta grupe. Konkrety prosze. Gdzie jest
    oszustwo, gdzie jest lamane prawo ??

    Pozdrawiam
    Markus