  • 1. Data: 2004-05-06 18:50:35
    Temat: malolat za granice
    Od: 007 <a...@N...gazeta.pl>

    witam
    czy dziecko z wlasnym paspzortem musi miec zgode rodzicow (jesli tak to
    jaka? potwierdzona notarialnie?) aby pojechac za granice np. na krotka
    wycieczke z ciocia i wujkiem?
    dziekuje z gory za odpowiedzi
    _ ,________._
    / _________| |
    ) /_') | Tylko nie Martini!
    / / | Tyskie prosze:)
    /___/ 007 |

  • 2. Data: 2004-05-06 18:53:11
    Temat: Re: malolat za granice
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *007* [ a...@N...gazeta.pl ] napisał(a):
    > czy dziecko z wlasnym paspzortem musi miec zgode rodzicow (jesli
    > tak to jaka? potwierdzona notarialnie?) aby pojechac za granice
    > np. na krotka wycieczke z ciocia i wujkiem?

    nie... nawet dwunastolatek moze sam podrozowac :) tylko jesli chodzi o
    kraje UE to musi miec swoj paszport lub tymczasowy dowod osobisty
    (ktory moze byc wydany od 13 roku zycia), w przypadku krajow spoza UE
    musi miec paszport

    to chyba miala byc sygnaturka?
    polecam http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-05-06 18:56:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sarpedon wrote:
    > nie... nawet dwunastolatek moze sam podrozowac :) tylko jesli chodzi o
    > kraje UE to musi miec swoj paszport lub tymczasowy dowod osobisty
    > (ktory moze byc wydany od 13 roku zycia)

    teraz (od 1 maja) chyba wcześniej

    KG

  • 4. Data: 2004-05-06 19:04:56
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *kam* [ X#k...@w...pl.#X ] napisał(a):

    > teraz (od 1 maja) chyba wcześniej

    nic mi o tym nie wiadomo - poszukaj ustawy o dowodach osobistych -
    moze cos uaktualniono, ale szczerze mowiac watpie - w wiadomosciach
    nawet mowili tak, jak ja mowie

  • 5. Data: 2004-05-06 19:10:31
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sarpedon wrote:
    > nic mi o tym nie wiadomo - poszukaj ustawy o dowodach osobistych -
    > moze cos uaktualniono, ale szczerze mowiac watpie - w wiadomosciach
    > nawet mowili tak, jak ja mowie

    to źle mówili - na uzasadniony wniosek może być wydany osobie <13 lat

    DzU z 2004 r. nr 93, poz. 887

    KG

  • 6. Data: 2004-05-06 20:41:01
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *kam* [ X#k...@w...pl.#X ] napisał(a):

    > to źle mówili - na uzasadniony wniosek może być wydany osobie <13
    > lat DzU z 2004 r. nr 93, poz. 887

    ano racja :) choc z tymi uzasadnionymi przypadkami to roznie bywa

  • 7. Data: 2004-05-06 21:52:42
    Od: "JP" <j...@N...pl>

    Uzytkownik "007" <a...@N...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > czy dziecko z wlasnym paspzortem musi miec zgode rodzicow (jesli tak to
    > jaka? potwierdzona notarialnie?) aby pojechac za granice np. na krotka

    Mój syn wyjezdzajac samodzielnie do Francji (mial wlasny paszport) musial
    miec zgode matki potwierdzona notarialnie. Przy wyjazdach do Niemiec taka
    zgoda nie byla wymagana.
    Pozdr. JP