  • 1. Data: 2004-05-06 20:37:23
    Temat: darowizna w UE - istnieje nadal?
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    np. obywatel Niemiec chce podarować Polakowi samochód...
    jak to wygląda w praktyce? co z akcyzą?

  • 2. Data: 2004-05-06 20:49:27
    Temat: Re: darowizna w UE - istnieje nadal?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    XHS wyskrobał(a):
    > np. obywatel Niemiec chce podarować Polakowi samochód...
    > jak to wygląda w praktyce? co z akcyzą?

    Jaką akcyzą? Podatek od czynności cywilnoprawnych się płaci i tyle chyba.
    Cła nie trzeba.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-05-07 08:21:45
    Od: "XHS" <x...@t...pl>

    > Jaką akcyzą? Podatek od czynności cywilnoprawnych się płaci i tyle chyba.
    > Cła nie trzeba.

    Chyba....
    byłem w US pytać - dostałem adres email do ministerstwa bo baba nic nie
    wiedziała...

    zatem inaczej:
    kupiliśmy porządny samochód z 1996 roku - niestety aby go przywieźć trzeba
    zapłacić chorą akcyzę w wysokości 65% jego wartości....
    Jeśli na umowie K-S wpiszę 1000 EUR to będzie 650 EUR do zapłaty dodatkowo -
    na co bym się zgodził...., ale Urząd Celny raczej na pewno zakwestionuje tę
    kwotę jako za niską....

    Oczywiście taka konstrukcja akcyzy jaka jest obecnie dyskryminuje dobre
    samochody z roczników 1995-1998, a pozwala na przywożenie aut starych z lat
    1990 i wcześniej, które można kupić za kilkaset EURO, gdzie nawet akcyza 65%
    nie jest dużą barierą....

    Innych opłat (Cło/VAT) oczywiście nie ma.....

    Dlatego chcę to jakoś obejść.... mając zaprzyjaźnionego obywatela Niemiec
    ;-)))