  • 1. Data: 2003-11-27 12:37:04
    Temat: legalnosc windows OEM
    Od: "Grzegorz Rakoczy" <g...@n...obywatel.pl>

    Witam,

    Czy orientuje się ktoś czy ma sens takie rozwiązanie: firma, w której
    pracuję kupuję mi pamięć + windows oem i wkładam to do swojego prywatnego
    komputera w domu?

    Licencja będzie, ale będę miał tylko kopię faktury i to na firmę a nie na
    mnie. Jeden komputer już mam firmowy ale tam jest tylko linux dla żony. Na
    moim domowym oprócz linuxa do pracy mam też windows do gierek (oryginały).
    Czy w razie kontroli mogą się do czegoś doczepić?

    --

    Pozdrowienia/Regards

    Grzegorz Rakoczy

  • 2. Data: 2003-11-27 12:41:26
    Temat: Re: legalnosc windows OEM
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Grzegorz Rakoczy wrote:

> [...]
    > moim domowym oprócz linuxa do pracy mam też windows do gierek (oryginały).
    > Czy w razie kontroli mogą się do czegoś doczepić?

    Powinna Ci moim zdaniem firam jeszcze fakture wystwic, na Cibie jako no
    osobe fizyczna. Wtedy jesli przedstwisz dowod zakupu pamieci i systemu
    OEM to jestes leglany (na ile pamietam ze szkolen MS)

    Inny wariant to, ze uzna sie, ze komputer jest wlasnosci firmy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-27 13:01:55
    Od: "Grzegorz Rakoczy" <g...@n...obywatel.pl>

    > Powinna Ci moim zdaniem firam jeszcze fakture wystwic, na Cibie jako
    > no osobe fizyczna. Wtedy jesli przedstwisz dowod zakupu pamieci i
    > systemu OEM to jestes leglany (na ile pamietam ze szkolen MS)
    Czyli moja firma wystawia mi fakturę? Jeżeli tak to odpada - nie zajmujemy
    się sprzedażą komputerów i nie przejdzie takie rozwiązanie.

    > Inny wariant to, ze uzna sie, ze komputer jest wlasnosci firmy.
    To mogłoby być interesujące. Czy wystarczy jak powiem, że to komputer
    firmowy i pokażę fakturę na pamięć i windows? Na drugi komputer też nie mam
    żadnych papierów, że to nie moje.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 4. Data: 2003-11-27 13:16:20
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Grzegorz Rakoczy wrote:

    > --
    > Pozdrowienia
    > Grzegorz Rakoczy

    tu juz niestety pewny nie jestem :(
    Co wiedzialem to powiedzialem. Choc zdaje sie, ze firma tez musie miec
    jakies dokumenty aby udowodnic gdzie/jak/za ile zakupila swoj sprzet -
    ale to juz przypuszczenia

  • 5. Data: 2003-11-27 15:15:45
    Od: "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl_.invalid>

    > tu juz niestety pewny nie jestem :(
    > Co wiedzialem to powiedzialem. Choc zdaje sie, ze firma tez musie miec
    > jakies dokumenty aby udowodnic gdzie/jak/za ile zakupila swoj sprzet -
    > ale to juz przypuszczenia

    Watek wyzej, sprawdzone w BOKu MS jak i u jednego z przedstawicieli.
    Licencja OEM (na XP) jest przypisana do plyty glownej komputera, tylko i
    wylacznie.

    X.

  • 6. Data: 2003-11-27 15:40:59
    Od: poilkj <...@...a.a.a.invalid>

    On Thu, 27 Nov 2003 13:37:04 +0100, Grzegorz Rakoczy wrote:

> [...]
    > moim domowym oprócz linuxa do pracy mam też windows do gierek (oryginały).
    > Czy w razie kontroli mogą się do czegoś doczepić?

    To niech firma kupi wersję pudełkową.
    Nie będziesz miał problemu.

  • 7. Data: 2003-11-27 16:30:10
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl_.invalid>
    napisał w wiadomości news:bq54hg$m89$1@news.onet.pl

    > Watek wyzej, sprawdzone w BOKu MS jak i u jednego z przedstawicieli.
    > Licencja OEM (na XP) jest przypisana do plyty glownej komputera, tylko i
    > wylacznie.

    No to już zakrawa na kpinę (czyją?) Ktoś tu łże
    jak z nut. Ciekawe czy "Twój" przedstawiciel i
    BOK czy oficjalni przedstawiciele Microsoftu na
    oficjalnej konferencji Intel'a (ICC) 05.11.2003 ?.
    Ja (w "realu") pytałem (upewniałem się)
    biorących w niej udział przedstawicieli Microsoftu
    (oprócz Microsoft'u są zapraszani i inni producenci
    np. - HP, Kingston, Wilk, Codegen itd.) o sprzedaż
    wersji OEM i otrzymałem *wiążącą* odpowiedź.
    OEM nadal można (wszystkie systemy!) sprzedawać
    do - kości pamięci, HDD, FDD, CD-ROM, CD-RW, płyty
    głównej, procesora. (kiedyś była jeszcze myszka)
    Sprzedaję ich produkty wg. i zaleceń i wymogów.
    Mam na to ich certyfikat i śmiem twierdzić, że albo
    ktoś Cię wprowadził w błąd albo nie znasz tematu
    i tylko "słyszałeś dzwon..."?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek pracujący z komputerem nigdy nie

  • 8. Data: 2003-11-27 18:14:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    Grzegorz Rakoczy rzecze:
    [..]
    > Czy w razie kontroli mogą się do czegoś doczepić?

    Nie. Jedynym absolutnym dowodem legalności softu jest oryginalny jego egzemplarz.
    I tyle. To wszystko.
    Nie musisz mieć żadnych faktur, sraktur itp. itd.
    OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu i oprogramowania.
    Ciebie ona nic nie obchodzi. Masz legalny egzemplarz i możesz nim dowolnie
    dysponować - poza najmem i dzierżawą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2003-11-27 18:22:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Mariusz Wozniak rzecze:
    > Watek wyzej, sprawdzone w BOKu MS jak i u jednego z przedstawicieli.
    > Licencja OEM (na XP) jest przypisana do plyty glownej komputera, tylko i
    > wylacznie.

    Ale M$ nie udziela licencji lecz sprzedaje egzemplarze programu.
    NIE MOŻE więc ich do niczego "przypisać" poza nośnikiem danego egzemplarza.

    Przestańcie dawać sobie robić wodę z mózgu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2003-11-27 19:32:02
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam na to ich certyfikat i śmiem twierdzić, że albo
    > ktoś Cię wprowadził w błąd albo nie znasz tematu

    Wlasnie planuje kupic XP Home OEM,
    sprzedawca (raczej mu ufam) doradzil, ze najsensowniej
    z modemem! Modemu i tak nie uzywam, bo mam inne łącze,
    wiec nawet jesli sie zepsuje to nic sie nie stanie -byle
    byl wlozony do srodka.

    Tylko co sie stanie jak kiedys zmienia plyte glowna?
    XP zażąda ponowej aktywacji - OK - ale czy mi to zrobia?

    Dzieki,

    latet