  • 11. Data: 2003-11-27 20:14:58
    Temat: Re: legalnosc windows OEM
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "latet" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:11086-1069961717@host102-ursus.spray.net.pl

    > [........................]
    > Wlasnie planuje kupic XP Home OEM,
    > sprzedawca (raczej mu ufam) doradzil, ze najsensowniej
    > z modemem! Modemu i tak nie uzywam, bo mam inne łącze,
    > wiec nawet jesli sie zepsuje to nic sie nie stanie -byle
    > byl wlozony do srodka.

    Jeśli mógłbym Ci cokolwiek doradzać to proponuję
    abyś kupił winXP Pro Przemawia za tym
    "pełniejszy wypas" i... (o tym niżej) Pro w stosunku do Home.
    http://www.microsoft.com/poland/windowsxp/porownanie
    .asp
    Różnice pomiędzy tymi systemami mogą się dzisiaj
    wydawać Ci mało istotne, ale w przyszłości... ?

    > Tylko co sie stanie jak kiedys zmienia plyte glowna?
    > XP zażąda ponowej aktywacji - OK - ale czy mi to zrobia?

    Nie ważne jaka wersja czy OEM czy BOX system po
    zmianie płyty głównej może (nie zawsze) "zażądać"
    ponownej aktywacji systemu.
    Gdyby odmówiono by Ci ponownej aktywacji przy
    wersji Pro to po prostu sam sobie zaktywujesz system
    pobranym z netu plikiem. Do Home takiego nikt nie
    zrobił i po 30 dniach zgon systemu.(kupionego!) :)
    Sposobu aktywacji nikt nie sprawdza i nie sprawdzi.
    Dla "nich" ważna jest zakupiona za ciężkie pieniądze
    licencja.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie ważne jak dobrze wykonasz robotę, Twój

  • 12. Data: 2003-11-27 20:58:07
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    .asp
    > Różnice pomiędzy tymi systemami mogą się dzisiaj
    > wydawać Ci mało istotne, ale w przyszłości... ?

    Przeanalizowalem tabelke i jakos zadna z tych roznic
    do mnie nie przemawia...

    > Nie ważne jaka wersja czy OEM czy BOX system po
    > zmianie płyty głównej może (nie zawsze) "zażądać"
    > ponownej aktywacji systemu.

    A czy moze tego zażądać przy mniej drastycznych
    zmianach sprzetu, np. przy częstej wymianie drugiego
    twardziela w kieszeni (na inny drugi, trzeci....i spowrotem)?

    > Gdyby odmówiono by Ci ponownej aktywacji przy
    > wersji Pro to po prostu sam sobie zaktywujesz system
    > pobranym z netu plikiem. Do Home takiego nikt nie
    > zrobił i po 30 dniach zgon systemu.(kupionego!) :)

    Ale czy czesto odmawiają? I na jakiej podstawie?

    Dzieki!

    latet

  • 13. Data: 2003-11-27 21:04:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Grzegorz Rakoczy rzecze:
    [..]

    > Czy w razie kontroli mogą się do czegoś doczepić?

    Nie. Jedynym absolutnym dowodem legalności softu jest oryginalny jego egzemplarz.
    I tyle. To wszystko.
    Nie musisz mieć żadnych faktur, sraktur itp. itd.
    OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu i oprogramowania.
    Ciebie ona nic nie obchodzi. Masz legalny egzemplarz i możesz nim dowolnie
    dysponować - poza najmem i dzierżawą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 14. Data: 2003-11-27 21:05:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Mariusz Wozniak rzecze:
    > Watek wyzej, sprawdzone w BOKu MS jak i u jednego z przedstawicieli.

    > Licencja OEM (na XP) jest przypisana do plyty glownej komputera, tylko i
    > wylacznie.

    Ale M$ nie udziela licencji lecz sprzedaje egzemplarze programu.
    NIE MOŻE więc ich do niczego "przypisać" poza nośnikiem danego egzemplarza.

    Przestańcie dawać sobie robić wodę z mózgu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2003-11-27 23:51:59
    Od: "kacperek" <m...@p...onet.pl>

    > OEM nadal można (wszystkie systemy!) sprzedawać
    > do - kości pamięci, HDD, FDD, CD-ROM, CD-RW, płyty
    > głównej, procesora. (kiedyś była jeszcze myszka)
    > Sprzedaję ich produkty wg. i zaleceń i wymogów.
    > Mam na to ich certyfikat i śmiem twierdzić, że albo
    > ktoś Cię wprowadził w błąd albo nie znasz tematu
    > i tylko "słyszałeś dzwon..."?.

    A co do myszki.
    Niedalej jak tydzień temu dzwoniłem do BOK Microsoft,
    gdzie powiedziano mi że np XP HOME OEM można kupować
    razem z myszką, natomiast z FDD nie można.
    Potwierdziłem to kolejny raz 3 dni później.

    marekl

  • 16. Data: 2003-11-28 04:05:02
    Od: poilkj <...@...a.a.a.invalid>

    On Thu, 27 Nov 2003 19:14:54 +0100, Arek wrote:

> [...]
    > OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu i oprogramowania.
    > Ciebie ona nic nie obchodzi. Masz legalny egzemplarz i możesz nim dowolnie

    Weź napisz pod spodem, że są to twoje własne przemyślenia i nie
    zawsze zgodne z prawdą, nie będę tego musiał robić za każdym razem.

  • 17. Data: 2003-11-28 06:21:49
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kacperek" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bq62r3$aec$1@news.onet.pl

> [...]
    > gdzie powiedziano mi że np XP HOME OEM można kupować
    > razem z myszką, natomiast z FDD nie można.
    > Potwierdziłem to kolejny raz 3 dni później.

    Microsoft'owi zależy na jak największej sprzedaży.
    To zrozumiałe. :) Do myszki *nie powinno* się
    sprzedawać, ale to wcale nie oznacza, że nie możesz
    tego kupić gdy Ci w sklepie "z papierkiem" to sprzedadzą.
    Ty jesteś czysty. Dokonałeś legalnego zakupu legalnego
    oprogramowania. Ewentualnie sprzedający utraci
    "bonusy" od Microsoftu za zbyt "liberalną politykę"
    sprzadaży.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rzeszów żąda dostępu do morza!."

  • 18. Data: 2003-11-28 08:01:07
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > oprogramowania. Ewentualnie sprzedający utraci
    > "bonusy" od Microsoftu za zbyt "liberalną politykę"

    Byc moze, ale co z re-aktywacją takie Windows XP OEM
    po zmiania np. plyty glownej? Podobno beda z tym problemy -
    - nikt klienta nie oskarzy o nielegalne uzywanie do tej pory
    z myszka, ale ponoć nie aktywują ponownie.
    (nie wiem czy to prawda)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 19. Data: 2003-11-28 08:22:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Weź napisz pod spodem, że są to twoje własne przemyślenia i nie
    > zawsze zgodne z prawdą, nie będę tego musiał robić za każdym razem.

    To nie są moje przemyślenia, tak stanowi ustawa o prawach autorskich i pokrewnych.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2003-11-28 08:35:56
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

> [...]
    > - nikt klienta nie oskarzy o nielegalne uzywanie do tej pory
    > z myszka, ale ponoć nie aktywują ponownie.

    chyba nie dokonca z ta aktywacja tak jest:
    sam juz 2 os reinstalowalem windowsa xp home
    w tym raz 3 krotnie (dwa razy padła plyta głowna)
    i z aktywacja nie bylo zadnego problemu
    tylko pani w BOK zadala pytanie w rodzaju:
    "Czy system juz był aktywowany..."

    pozdrawiam
    Marcin