  • 1. Data: 2003-11-27 13:21:38
    Temat: ogolnie o legalnosci programow
    Od: "kowboy" <k...@W...icpnet.pl>

    Mam pytanko. Jesli kupie z drugiej reki Windowsa - razem z ksiazka i
    certyfikatem, zarejestruje sie na stronie producenta, ale nie bede mial
    stosownych papierow na kupno owego Windowsa to czy przy kontroli domu
    (popularnych ostatnio) bede legalnym uzytkownikiem? Czy moze raczej
    nielegalnym?
    A przy okazji jesli na twardym dysku bedzie zainstalowany program p2p, ale
    nie bedzie nic sciagnietego, ani na cd ani na twardym dysku, to czy juz
    zostana mi postawione jakies zarzuty?

    --
    Pozdrawiam Kowboy
    howuser&userid=39053

  • 2. Data: 2003-11-27 13:55:17
    Temat: Re: ogolnie o legalnosci programow
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    kowboy wrote:

> [...]
    > stosownych papierow na kupno owego Windowsa to czy przy kontroli domu
    > (popularnych ostatnio) bede legalnym uzytkownikiem? Czy moze raczej

    jesli bedzie to wersje pudelkow to bedziesz legalny. jesli OEM to nie

    > A przy okazji jesli na twardym dysku bedzie zainstalowany program p2p, ale
    > nie bedzie nic sciagnietego, ani na cd ani na twardym dysku, to czy juz
    > zostana mi postawione jakies zarzuty?

    chyba w Polsce to penym nigdy byc nie mozna, ale zdaje sie nie ma
    zadnych przepisow zabranijacych uzywania tego typu programow.
    Przeciez mozesz ich uwyac aby np. dzielic sie z innymi bo ja wiem
    napisana prze siebie poezja czy cos ;)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-27 14:29:30
    Od: "ensis" <ensis@(BEZTEGO).pf.pl>

    witam

    przepraszam, ze odpowiadam niezupelnie na temat ale widze za Pan sie
    orientuje w sprawach tego typu.
    ostatnio tyle sie pisze o legalnosci oprogramowania i sam chcialbym byc
    maksymalnie mozliwie w zgodzie z prawem.

    na 5 roku mialem zajecia z programowania w windows.
    pan, ktory prowadzil zajecia dal nam licencje (?) na windowsa xp pro i
    powiedzial ze mozemy go wykorzystywac do zastosowan niekomercyjnych.
    niby wszystko w porzadku, ale jedy co dostalem od owego pana to taka
    naklejke:
    http://se-p.prv.pl/foto/winxpsn.jpg

    i dwuplytowego windowsa xp wypalonego na zwyklych plytach CD-R.

    czy ta licencja faktycznie obowiazuje i moge uzywac tego windowsa w domu?

    --
    pozdrawiam serdecznie
    *artur sikora*

    /Pesymista: optymista z praktyka zyciowa/

  • 4. Data: 2003-11-27 14:40:35
    Od: "kowboy" <k...@W...icpnet.pl>

    A to dosc przykre. o przeciez moge kupic od kumpla razem z myszka lub innym
    elementem komputera. Na dodatek w zasadzie jest to oryginalna wersja. Czyli
    niestety zostaje przesiadka na Linuxa, gdyz Windows pozostaje w sferze
    marzen cenowych. I dziwic sie ze istnieje piractwo.
    --
    Pozdrawiam Kowboy
    howuser&userid=39053

  • 5. Data: 2003-11-27 15:12:35
    Od: "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl_.invalid>

    Użytkownik "kowboy" <k...@W...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niestety zostaje przesiadka na Linuxa, gdyz Windows pozostaje w sferze
    > marzen cenowych. I dziwic sie ze istnieje piractwo.

    Wedlug nowej polityki licencyjnej MS, licencja OEM jest przypisana TYLKO i
    WYLACZNIE do plyty glownej. Zmieniasz plyte = tracisz licencje (nawet system
    aktywacji ci to "powie" prosto z mostu). Informacja pochodzi prosto od
    zrodla, kto nie wierzy, niech dzwoni do BOKu.

    X.

  • 6. Data: 2003-11-27 15:39:51
    Od: poilkj <...@...a.a.a.invalid>

    On Thu, 27 Nov 2003 15:29:30 +0100, ensis wrote:

> [...]
    >
    > i dwuplytowego windowsa xp wypalonego na zwyklych plytach CD-R.
    >
    > czy ta licencja faktycznie obowiazuje i moge uzywac tego windowsa w domu?

    tp jest licencja Academic Aliance.
    Poczytaj na stronach microsoftu na temat tego typu licencji.
    W tej chwili nie pamiętam, ale o ile jesteś studentem to masz prawo
    używać tego w domu.

  • 7. Data: 2003-11-27 16:53:49
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl_.invalid> napisał w
    wiadomości news:bq54bi$lmc$1@news.onet.pl...
> [...]
    > aktywacji ci to "powie" prosto z mostu). Informacja pochodzi prosto od
    > zrodla, kto nie wierzy, niech dzwoni do BOKu.

    Takie cos to moze przejsc tylko MSowi :(
    Kupuje od nich cosik ... a oni dokladnie okreslaja jak moge uzywac tego
    programu do czego ile moge go uzywac i dlaczego nie jest ten program ani
    licencja przypisana do mnie :(

  • 8. Data: 2003-11-27 17:01:17
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > Wedlug nowej polityki licencyjnej MS,

    *Nie ma żadnej nowej* nowej polityki Microsoftu

    > licencja OEM jest przypisana
    > TYLKO i WYLACZNIE do plyty glownej.

    *Bzdury* !

    > Zmieniasz plyte = tracisz licencje
    > (nawet system aktywacji ci to "powie" prosto z mostu).

    Jest na to b. duża "szansa".

    > Informacja
    > pochodzi prosto od zrodla, kto nie wierzy, niech dzwoni do BOKu.

    BOK nie sprzedaje lecz obsługuje klientów. Wiarygodnym
    źródłem jest przedstawiciel handlowy, a nie jakaś panienka
    z okienka załatwiająca aktywację produktu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Obowiązkowa przyjemność jest nieprzyjemnym obowiązkiem.

  • 9. Data: 2003-11-27 17:04:40
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-27 17:53, Flashi wrote:
> [...]
    > Kupuje od nich cosik ... a oni dokladnie okreslaja jak moge uzywac tego
    > programu do czego ile moge go uzywac i dlaczego nie jest ten program ani

    Jeżeli dokładnie i ze zrozumieniem przeczytasz warunki licencji, to jest
    duże prawdopodobieństwo, że zrezygnujesz z otwarcia pudełka, a nawet
    dotykania CD instalacyjnego inaczej, jak w gumowych rękawiczkach ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2003-11-27 17:10:24
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bq5ar3$2ms$1@korweta.task.gda.pl

> [...]
    > duże prawdopodobieństwo, że zrezygnujesz z otwarcia pudełka, a nawet
    > dotykania CD instalacyjnego inaczej, jak w gumowych rękawiczkach ;-)

    Wg. tej licencji nie masz żadnych praw,
    a tylko masę obowiązków i warunków
    które musisz spełniać.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Prognoza pogody: będzie lało albo wiało."