  • 1. Data: 2006-06-02 14:07:04
    Temat: ktore §?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam

    Sytuacja jest nastepujaca:
    Byli czlonkowie zarzadu nie odprowadzali skladek zus w czesci placonej
    przez pracownika (de facto okradali go, poniewaz na liscie plac
    pracownik potwierdzal otrzymanie tych kwot, a zaklad pracy jest tylko i
    wylacznie zobowiazany do przekazania tego do zus). W czesci placonej
    przez pracodawce oczywiscie tez nie, ale nie tu jest problem.
    Sprawa jest w prokuraturze.
    Pod jakie § moze to podlegac?

    Sprawa 2:
    Opisywalem jakis czas temu, ale nikt nie podal konkretow.
    Struktura:

    spolka matka niemiecka:
    - czlonek zarzadu 1
    - czlonek zarzadu 2
    - czlonek zarzadu 3

    Spolka corka polska:
    - czlonek zarzadu 1
    - czlonek zarzadu 2
    - czlonek zarzadu 3

    I teraz corka sprzedala matce towar wartosci 600 tys. zl, wiedzac
    doskonale, ze ta jest niewyplacalna (ten sam zarzad).
    Klasyczne dzialanie na szkode, a prawdopodobnie wyprowadzenie pieniedzy,
    poniewaz w spolce matce, zarzadzanej przez syndyka wierzytelnosc
    widnieje jako zaplacona, lub w ogole nie ma FV (saldo=0), natomiast w
    corce nie ma sladow ani na kontach ani w ksiegowosci o zaplacie za w/w FV.
    Pod jakie § podchodzi takie dzialanie?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2006-06-02 20:22:58
    Temat: Re: ktore §?
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    poczytaj komentarz do art.219 ust. 1 ustawy o organizacji i funkcjonowaniu
    funduszy emerytalnych określający sankcję o grzywnie do 1 000 000 złotych".
    pzd all

  • 3. Data: 2006-06-02 20:45:07
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    1. Art. 218 par. 1 kk.
    2. Tu by się kilka znalazło - art. 296 par. 1 kk, art. 284 kk, art. 271 par. 3
    kk, jeszcze można dalej przypasowywać...

  • 4. Data: 2006-06-03 11:06:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    jb napisał(a):
    > 1. Art. 218 par. 1 kk.
    > 2. Tu by się kilka znalazło - art. 296 par. 1 kk, art. 284 kk, art. 271 par. 3
    > kk, jeszcze można dalej przypasowywać...

    Dzieki bardzo, mam argument do rozmowy z bylymi czlonkami zarzadu.

    MarcinJM
    gg: 978510 skype: marcin.jm