  • 1. Data: 2006-06-02 12:00:38
    Temat: Dzialka rolnicza
    Od: "Zentorsja" <z...@p...wp.pl>

    Witam.
    Posiadajac dzialke o statusie rolniczym (wielkosci 50ar) nie mam mozliwosci
    budowania domku.
    Ostatnio jednak slyszalem,ze mozna wybudowac na fundamencie domek, jednak
    nie moze on przekraczac 25m2 w poziomie i 5m w pionie.
    To prawda czy bujda?

    Pozdrawiam
    Zenek

  • 2. Data: 2006-06-02 12:45:31
    Temat: Re: Dzialka rolnicza
    Od: "A" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Zentorsja" <z...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ostatnio jednak slyszalem,ze mozna wybudowac na fundamencie domek, jednak
    > nie moze on przekraczac 25m2 w poziomie i 5m w pionie.

    Bujda ;) można budowac ale na działce do tego celu przeznaczonej (czyli pod
    zabudowe a nie na rolnictwo) do 25m2 na każde 500m2 działki. Poczytaj prawo
    budowlane.
    Najpierw sprawdz czy w twojej miejscowości jest plan zagospodarowania
    przestrzennego jak jest to sory zrobisz tyle na ile ci on pozowli a jeśli go
    nie ma to czytaj dalej. ;)

    Aco do twojej sytuacji ja bym tam wystapił o budowę domu w zabudowie
    zagrodowej. Czyli na gruncie rolnym budujesz sobie gospodarstwo rolne.
    Oczywiście Pani w urzedzie może powiedzieć, że działka za mała na taka
    budowe. Bo nie masz pola do obsadzenia i łąki do wypasu zwierząt itp. Ale
    zawsze mozńa jej powiedzieć ze ty zajmować się będziesz powiedzmy kurami i
    nawet dla świętego spokoju zaprojektować jakiś kurnik przy domu.