  • 1. Data: 2006-06-02 11:28:51
    Temat: Obijanie samochodu
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    Mam problem z kierowca "malucha", ktory wciska sie przy parkowaniu
    tak, ze sam ma problem z wyjsciem z samochodu, przy tym obija drzwiami
    m.in. moj samochod. Ostatnio tak zdrowo walnal drzwiami, ze zrobil mi
    wglebienie na blotniku i zdarl lakier. Chce, zeby poniosl konsekwencje
    finanansowe swojego zachowania, ale potrzebne mi sa jego dane:
    nazwisko, adres zamieszkania. Czy np. policja moze mi takie dane
    podac?. Nadmieniam, ze uszkodzenie samochodu zarejestrowala kamera
    dozorujaca parking i dzieki niej ustalilem nr rej. samochodu
    winowajcy.

    kubus

  • 2. Data: 2006-06-02 16:02:19
    Temat: Re: Obijanie samochodu
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "kubus" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > podac?. Nadmieniam, ze uszkodzenie samochodu zarejestrowala kamera
    > dozorujaca parking i dzieki niej ustalilem nr rej. samochodu

    Zaparkuj tak abys nikogo nie blokowal a ten gosc zablokowal ci wejscie do
    samochodu z lewej strony. Wtedy zadzwon na policje. Chyba ze mozesz
    zaparkowac tak aby on w ogóle zablokowal Ci mozliwosc wyjazdu. Mozesz liczyc
    na to ze go zwioza na lawetce:)

  • 3. Data: 2006-06-02 21:07:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kubus" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    Zlóz zawiadomienie o uszkodzeniu mienia. Wszak walac drzwiami w cudzy
    samochód conajmniej godzil sie na jego uszkodzenie, jesli nawet nie
    dzialal w zamiarze dokonania tego.

  • 4. Data: 2006-06-03 08:50:44
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Zlóz zawiadomienie o uszkodzeniu mienia. Wszak walac drzwiami w cudzy
    > samochód conajmniej godzil sie na jego uszkodzenie, jesli nawet nie
    > dzialal w zamiarze dokonania tego.

    Powiedz, ze zartujesz .
    Dziecko wysiadajac z auta uderza w samochód stojacy obok, celowo??
    Scigac bedziesz sprawce? Jak mu udowodnisz celowosc przed sadem, a tylko
    celowosc dzialania wyczerpie znamiona czynu zabronionego. Zycze powodzenia.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2006-06-03 09:50:51
    Od: "Michal Wilk" <m...@g...pl>

    > Powiedz, ze zartujesz .
    > Dziecko wysiadajac z auta uderza w samochód stojacy obok, celowo??

    Od kiedy to dziecko moze byc kierowca samochodu?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 6. Data: 2006-06-03 12:39:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Nostradamus" <l...@p...fn> napisal w wiadomosci

    > Powiedz, ze zartujesz .

    Wbrew pozorom nie.

    > Dziecko wysiadajac z auta uderza w samochód stojacy obok, celowo??

    Dziecko nie popelnia przestepstwa z tego powodu, ze nie odpowiada na
    podstawie kodeksu karnego.

    > Scigac bedziesz sprawce? Jak mu udowodnisz celowosc przed sadem, a
    tylko
    > celowosc dzialania wyczerpie znamiona czynu zabronionego. Zycze
    powodzenia.

    Niby wytlumaczylem poprzednio, ale niech bedzie. Napisze bardziej
    lopatologicznie. Zgodnie z art. 9 kk "czyn zabroniony popelniony jest
    umyslnie, jezeli sprawca ma zamiar jego popelnienia, to jest chce go
    popelnic albo przewidujac mozliwosc jego popelnienia, na to sie
    godzi." O ile wykazanie w opisanym wypadku, ze ktos mial zamiar obic
    te drzwi wydaje sie trudne, to nie sadze, by jakiekolwiek trudnosci
    nastreczylo wykazanie, ze uderzajac z impetem i to zalózmy kilka razy
    drzwiami o sasiedni samochód co najmniej sie godzil na to, ze lakier
    zostanie uszkodzony. To nie jest jakies niespodziewane i niemozliwe do
    przewidzenia zjawisko.

    I tu wracamy do Twojego dziecka. Wlasnie z tego powodu ustawodawca
    uznal, ze dzieci sie nie sciga karnie, ze nie ma pewnosci, czy dziecko
    musi przewidziec, ze walac drzwiami w sasiedni samochód go uszkodzi.
    Dorosly powinien.

  • 7. Data: 2006-06-03 16:55:48
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    >to nie sadze, by jakiekolwiek trudnosci
    > nastreczylo wykazanie, ze uderzajac z impetem i to zalózmy kilka razy
    > drzwiami o sasiedni samochód co najmniej sie godzil na to, ze lakier
    > zostanie uszkodzony.

    Ale on celowo nie uderzyl. "Stalo sie to przypadkiem podczas otwierania drzwi,
    Panie Sedzio".
    Teraz Twoja kolej.

  • 8. Data: 2006-06-03 18:55:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale on celowo nie uderzyl. "Stalo sie to przypadkiem podczas
    otwierania drzwi,
    > Panie Sedzio".
    > Teraz Twoja kolej.

    Ale uderzajac swiadomie godzil sie na uszkodzenie tego innego
    samochodu? Pól biedy, jesli faktycznie ktos raz uderza. Mozna tutaj
    uznac, ze nie mial takiego zamiaru i sprawe "przekazac" do rozpoznania
    przez sad cywilny. Ale w wypadku, gdy uderzyl kilka razy? Poza tym
    wiele zalezy od tego, czy to sprawca pózniej wjechal samochodem, czy
    sam poszkodowany tak wjechal, ze sprawca nie mógl sie do niego dostac.

    Generalnie trzeba by kazda sprawe indywidualnie zbadac i nie twierdze,
    ze za kazdym razem jest to przestepstwo. Jednak w wielu wypadkach moze
    byc. Zwlaszcza, jak zachowanie sprawcy zostanie zarejestrowane na
    jakiejs kamerze.

  • 9. Data: 2006-06-03 20:32:47
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    > Uzytkownik "Nostradamus" <l...@p...fn> napisal w wiadomosci

    > otwierania drzwi,
    >

    > Ale uderzajac swiadomie

    On uderzyl nieswiadomie. Przypadkowo, niechcaco.
    Nie bajdurz.

  • 10. Data: 2006-06-06 08:49:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 3 Jun 2006 18:55:48 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Ale on celowo nie uderzyl. "Stalo sie to przypadkiem podczas otwierania drzwi,
    > Panie Sedzio".
    > Teraz Twoja kolej.

    KC Art. 415 nie wystarczy?

    Pozdrawiam,