  • 1. Data: 2007-01-29 15:44:30
    Temat: Jak odszukać nr księgi wieczystej (Sąd w Krakowie)
    Od: "Tomek Deryk" <t...@n...pl>

    Witam,

    Niedawno odziedziczyłem mieszkanie i chciałbym dokonać zmian wpisu w
    zakresie własności. Nie znam jednak nr ksiegi wieczystej prowadzonej dla
    tego mieszkania. Czy idąc do sądu mogę w jakś sposób ustalić ten nr (po
    adresie i wpisanym właścicielu)? Chodzi mi konkretnie o Sąd w Krakowie - czy
    jest tam jakaś wyszukiwarka albo specjalne biuro zajmujące się takimi
    sprawami? Przyjeżdzam do Krakowa z daleka i chciałbym załawić to w ciągu
    jednego dnia, czy to możliwe czy może trzeba sie wcześniej umówić,
    zarejestrować itp?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi (bardzo mi się przydadzą).
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2007-01-29 15:56:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek Deryk napisał(a):

> [...]
    > zakresie własności. Nie znam jednak nr ksiegi wieczystej prowadzonej dla
    > tego mieszkania. Czy idąc do sądu mogę w jakś sposób ustalić ten nr (po

    Ja kiedyś byłem w sądzie w takiej sprawie. Wypełnia się taki druczek i
    oni odnajdują numer księgi wieczystej lub dają zaświadczenie że na daną
    nieruchomość nie ma księgi wieczystej. Myślę że w sądzie na pewno się
    dowiesz.
    Ale z tym jedynym dniem to "czarno" to widzę. Chyba że informację odeślą
    ci na adres domowy.

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-29 16:11:12
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Tomek Deryk napisał
> [...]
    > chciałbym załawić to w ciągu jednego dnia, czy to możliwe czy może
    > trzeba sie wcześniej umówić, zarejestrować itp?

    Idz do wydzialu geodezji (ewidencja gruntow) na ul. Grunwaldzka 8 i
    tam podajac adres nieruchomosci ustalisz najpewniej numer ksiegi. Rada
    kolegi Johnsona jest tez dobra, alle tylko w przypadku, gdy ksiega
    wieczysta danej nieruchomosci jest juz dostepna w wersji
    elektronicznej - wtedy da sie w sadzie ustalic numer po adresie, czy
    danych wlasciciela.
    Osobiscie radzilabym isc do geodezji.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2007-01-29 18:55:41
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 17:11:12 +0100, MałGosia napisał(a):

> [...]
    > wieczysta danej nieruchomosci jest juz dostepna w wersji
    > elektronicznej - wtedy da sie w sadzie ustalic numer po adresie, czy

    Ale też w katastrze (geodezji) dowie się jeżeli jest właścicielem, posiada
    tytuł prawny do nieruchomości, żywi "interes prawny".
    Skoro pytający nie wie jeszcze co odziedziczył, to pewnie sprawy formalne
    są jeszcze "nie dopięte" i "geodezja" go po prostu spuści. Zresztą
    mieszkanie o którym wspominał pytający, to pewnie jedno z mieszkań w
    blokowisku.
    Tutaj raczej sposób Jonhsona będzie skuteczniejszy - o ile w ogóle jest KW
    na to mieszkanie. Księgi są jawne.
    Dziwne że w testamencie, w sprawie spadkowej nie ujawniony tak istotnych
    danych jak KW, wypis z rejestru gruntów (jeżeli jest)

  • 5. Data: 2007-01-29 21:00:57
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Artur napisał
    > Ale też w katastrze (geodezji) dowie się jeżeli jest właścicielem,
    > posiada
    > tytuł prawny do nieruchomości, żywi "interes prawny".

    A nie zywi? A poza tym wlasnie dlatego, ze ksiegi sa - jak sam
    napisales - jawne _musza_ mu w ewidencji gruntow podac nr ksiegi.

> [...]
    > są jeszcze "nie dopięte" i "geodezja" go po prostu spuści. Zresztą
    > mieszkanie o którym wspominał pytający, to pewnie jedno z mieszkań w

    No i co z tego, ze w blokowisku? Za duzo mieszkan to i balagan w
    geodezji? Nie widze zwiazku. Nie maja prawa go spuscic. Spuszcza go
    jedynie wowczas, gdyby chodzilo o mieszkanie spoldzielcze.

    > Tutaj raczej sposób Jonhsona będzie skuteczniejszy - o ile w ogóle
    > jest KW
    > na to mieszkanie. Księgi są jawne.

    Wlasnie - o ile jest kw.
    A poza tym - jak znam krakowski sad - to oni go predzej "spuszcza" do
    geodezji, niz na odwrot.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2007-01-30 04:48:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 22:00:57 +0100, MałGosia napisał(a):

    > A nie zywi? A poza tym wlasnie dlatego, ze ksiegi sa - jak sam
    > napisales - jawne _musza_ mu w ewidencji gruntow podac nr ksiegi.

    Mo cóż.
    Organoleptycznie, doświadczyłem właśnie takiego spuszczenia przez geodezję
    w sytuacji kiedy miałem już *zawartą i podpisaną* umowę przed wstępną kupna
    nieruchomości. Mam sztapel korespondencji, w której urząd miasta wydział
    geodezji odmawia mi wydania odpisu z rejestru gruntów powołując się właśnie
    na brak "interesu prawnego" - bez znaczenia była owa umowa - wedle tego
    wydziału oczywiście.

  • 7. Data: 2007-01-30 08:00:46
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > na brak "interesu prawnego" - bez znaczenia była owa umowa - wedle tego

    Jak to brak interesu prawnego??? Chcę kupić i już. To jest właśnie interes
    prawny (między innymi).

  • 8. Data: 2007-01-30 08:13:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Mam sztapel korespondencji, w której urząd miasta wydział
    >
    > Jak to brak interesu prawnego??? Chcę kupić i już. To jest właśnie interes
    > prawny (między innymi).

    I co im zrobisz, jak oni i tak powiedzą że nie masz interesu prawnego ?
    (bo zapewne nie bardzo wiedzą co to za "zwierze").

    --
    @2007 Johnson

  • 9. Data: 2007-01-30 08:30:49
    Temat: księgi wieczyste, a zmiana danych po ślubiej (Sąd w Warszawie)
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jakich dokumentów żąda sąd do zmiany danych (nazwiska) w księgach wieczystych po
    ślubie i ile taka przyjemność trwa i
    kosztuje obecnie ?
    JaC

    It has removed 2981 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 10. Data: 2007-01-30 08:53:36
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    666 napisał
    > Jakich dokumentów żąda sąd do zmiany danych (nazwiska) w księgach
    > wieczystych po ślubie i ile taka przyjemność trwa i
    > kosztuje obecnie ?

    Oryginal lub notarialnie poswiadczona kopia odpisu skroconego aktu
    malzenstwa. Koszt 60 zl.Czas nieokreslony :)

    pozdrawiam
    Gosia