  • 1. Data: 2007-01-29 17:06:47
    Temat: Podatek od sprzedaży nieruchomości, ponad 5 lat, spadek
    Od: "O." <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    W 1994 roku odziedziczyłem spadek, działke rolną i dom. Odprowadziłem podatek
    spadkowy.
    W tym roku zamierzam sprzedać działke lecz nie dokonałem wpisu do księgi
    wieczystej.
    Czy będzie to przeszkodą w sprzedaży działki, jak to będzie wyglądało w
    praktyce?
    Czy będe musiał zapłacić podatek dochodowy.

    (...)Ostatnia nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.
    U. z 2006 r. nr 217, poz. 1588) całkowicie zmieniła zasady opodatkowania
    sprzedaży nieruchomości, również tych otrzymanych w darowiźnie lub spadku albo
    w inny nieodpłatny sposób. Do tej pory otrzymanie nieruchomości w taki sposób
    powodowało, że przychód ze sprzedaży był zwolniony z podatku dochodowego. Od 1
    stycznia 2007 r. ustawa o PIT przewiduje, że przy odpłatnym zbyciu
    nieruchomości nabytej w drodze spadku lub darowizny trzeba zapłacić 19-proc.
    podatek od dochodu. Od dochodu, czyli przychodu pomniejszonego o koszty.
    Jednak jako koszt można uwzględnić jedynie ewentualne udokumentowane nakłady
    poczynione w trakcie posiadania nieruchomości i kwotę zapłaconego podatku od
    spadków i darowizn.(...)

    Słyszałem również o tym, że nie muszę płacić podatku jeśli nabyłem prawo do
    nieruchomości ponad 5 lat...

    I gdzie jest prawda :)

    Proszę o odpowiedzi, to dla mnie bardzo ważne.

    Pozdrawiam...
    O.