  • 1. Data: 2005-04-14 12:43:13
    Temat: książeczka mieszkaniowa PKO
    Od: soczus <s...@w...pl>

    Witam wszystkich, mam następujący problem (?): książeczka
    mieszkaniowa PKO założona w 1979r, na którą regularnie co miesiąc przez
    te wszystkie lata (do dziś) wpłacano pieniądze (jakieś niewielkie, ale
    zawsze...). Ostatnio dałem ją do wyceny w PKO BP dla bud. wielorodz.:

    stan oszczędności ok. 1100 zł
    premia za syst. oszcz. ok. 0,7 zł (!!!)
    odsetki ok. 2000 zł
    premia gwarancyjna ok. 4400 zł
    razem ok. 7500 zł

    O ile dobrze się orientuję to oprocentowanie nie było zmieniane od
    1979 (nikt nie wydawał takiej dyspozycji). Chcę zlikwidować książeczkę
    (najprawdopodobniej nie będzie można skorzystać z premii gw.) i moje
    pytanie brzmi:
    Czy istnieje jakaś podstawa do odwołania się od powyższej wyceny
    (odsetki?) i czy można poprzez odwołanie lub sprawę sądową uzyskać od
    PKO wyższe kwoty? Czy jest sens kruszyć o to kopię?

    pozdrawiam
    soczus

  • 2. Data: 2005-04-14 12:53:02
    Temat: Re: książeczka mieszkaniowa PKO
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    soczus napisał(a):
    > Czy istnieje jakaś podstawa do odwołania się od powyższej wyceny
    > (odsetki?) i czy można poprzez odwołanie lub sprawę sądową uzyskać od
    > PKO wyższe kwoty?

    nie
    wkłady na rachunkach bankowych nie podlegają waloryzacji sądowej

    KG

  • 3. Data: 2005-04-14 13:45:25
    Od: soczus <s...@w...pl>

    Dnia 05-04-14 14:53, Użytkownik kam napisał:

    > nie
    > wkłady na rachunkach bankowych nie podlegają waloryzacji sądowej
    >
    > KG

    Hm, dzięki. Chciałbym jednak nadmienić, iż mój znajomy miał książeczkę
    posagową w PKO, wycenili mu ją tak, że pary butów by nie kupił - oddał
    sprawę do sądu i dostał około 6000. Inna osoba uzyskała około 4-krotnie
    wyższe środki niż w pierwotnej wycenie PKO. Czy książeczka posagowa
    podlega innym prawom niż mieszkaniowa??

    dzięki i pozdrawiam
    soczus

  • 4. Data: 2005-04-14 13:50:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    soczus napisał(a):
> [...]
    > sprawę do sądu i dostał około 6000. Inna osoba uzyskała około 4-krotnie
    > wyższe środki niż w pierwotnej wycenie PKO. Czy książeczka posagowa

    na pewno w PKO?

    KG

  • 5. Data: 2005-04-14 14:01:07
    Od: soczus <s...@w...pl>

    Dnia 05-04-14 15:50, Użytkownik kam napisał:

    > na pewno w PKO?
    >
    > KG

    tak mi się wydaje.... ale głowy za to nie dam.

  • 6. Data: 2005-04-14 22:21:52
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Witam...
    Chyba się nie da zwiększyć.. jest na to jakiś pokopany wzór i jakaś ustawa..
    nie pamiętam jaka, ale wiem że znajomy parę lat temu próbował walczyć ale
    nie udało mu się wiele osiągnąć
    Bez kombinacji możesz wyjąć wszystko bez premii gwarancyjnej ale że to ponad
    4 tys. to rozejżyj się w swoim otoczeniu czy ktoś nie buduje domu
    (rozpoczęta - co najmniej 20% zaawansowania) albo nie kupił w ostatnim
    czasie (max. 90 dni) mieszkania
    Jełśi tak to trzeba przepisać książeczkę na tą osobę (cesja to o ile
    pamiętam 70 zł) i wtedy ta osoba bierze kasę..
    jeden haczyk.. nie możesz przepisać tego wprost tylko po jakiejś "linii"
    rodzinnej np. moja żona swoją książeczkę przepisywała na mojego ojca i
    musiała ją przepisac najpierw na mnie (jedna cesja), a potem ja na ojca
    (druga cesja) - chodzi im o to żeby wyciągnąć jak najwięcej kasy..
    Ale dla 4 tysięcy to się opłaca ;-), kolega robił cesje poiprzez 8 osób
    ;-) - ale miała pani minę przy okienku..

    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 7. Data: 2005-04-15 10:07:38
    Od: soczus <s...@w...pl>

    Dnia 05-04-15 00:21, Użytkownik Artur Starz napisał:
> [...]
    > Ale dla 4 tysięcy to się opłaca ;-), kolega robił cesje poiprzez 8 osób
    > ;-) - ale miała pani minę przy okienku..

    Witam.
    Dzięki za informację, spróbuję podrążyć drzewo genealogiczne.... ;) może
    się coś uda wydrapać.

    jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    Marcin Pietraszun