  • 1. Data: 2005-04-14 10:23:31
    Temat: jakie koszty sprawy i inne pytania - sad grodzki
    Od: slimak <s...@w...pl>

    jakie sa koszty sprawy w sadzie grodzkim - sprawa o wykroczenie drogowe
    po nieodebraniu mamdatu

    czy koszty zaleza od ilosci posiedzen?
    czy sa wyzsze w przypadku odwolania sie od wyroku?

    co jest instancja nadrzedna - wlasciwa do odwolania od wyroku sadu
    grodzkiego?
    czy pozniej jest jescze jakas inna wyzsza instancja czy ta o poziom
    wyzsza jest juz ostateczna?

  • 2. Data: 2005-04-14 11:11:19
    Temat: Re: jakie koszty sprawy i inne pytania - sad grodzki
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    slimak napisał(a):
    > jakie sa koszty sprawy w sadzie grodzkim - sprawa o wykroczenie drogowe
    > po nieodebraniu mamdatu
    >
    > czy koszty zaleza od ilosci posiedzen?

    nie, od kary - 10% grzywny, min.30 zł
    do tego 50 (nakaz albo skazanie bez rozprawy) albo 100 zł - rozprawa
    do tego ewentualne koszty biegłych itd.

    > czy sa wyzsze w przypadku odwolania sie od wyroku?

    tak

    > co jest instancja nadrzedna - wlasciwa do odwolania od wyroku sadu
    > grodzkiego?

    sąd okręgowy

    > czy pozniej jest jescze jakas inna wyzsza instancja czy ta o poziom
    > wyzsza jest juz ostateczna?

    w zasadzie nie ma
    kasację może wnosić prokurator generalny albo rzecznik praw obywatelskich

    KG

  • 3. Data: 2005-04-14 15:26:36
    Od: slimak <s...@w...pl>

    > nie, od kary - 10% grzywny, min.30 z?
    > do tego 50 (nakaz albo skazanie bez rozprawy) albo 100 z? - rozprawa
    > do tego ewentualne koszty bieg?ych itd.

    rozprawy (posiedzenia) byly 2 jutro trzecie i pewnie zapadnie wyrok!
    czyli mam 3x100

    mam sie zamiar odwolywac ale czy w sadzie okregowym mozna liczyc na
    obiektywne rozpatrzenie sprawy i niepotraktowanie przez sad z buta?
    bo tak obecnie traktuje mnie sedzina! zapisuje w protokole przekrecone
    wypowiedzi, z reszta nawet jak rzadam zeby cos zaprotokolowano to tego
    nie zapisuje - TRAGEDIA

    nie wiem czy to warto ciagnac?

  • 4. Data: 2005-04-14 15:38:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    slimak napisał(a):
    > rozprawy (posiedzenia) byly 2 jutro trzecie i pewnie zapadnie wyrok!
    > czyli mam 3x100

    nie, to nie jest 3x100 :)
    to jest 100 zł jeśli odbyła się rozprawa, bez względu na to ile trwała

    KG

  • 5. Data: 2005-04-14 16:30:52
    Od: slimak <s...@w...pl>

    kam wrote:
    > slimak napisa?(a):

    > nie, to nie jest 3x100 :)
    > to jest 100 z? jes'li odby?a sie; rozprawa, bez wzgle;du na to ile trwa?a

    oki rozumiem - dzieki
    a co bys powiedzial na temat pozostalych moich watpliwosci?
    warto z tym walczyc?

  • 6. Data: 2005-04-15 05:26:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    slimak napisał(a):
    > a co bys powiedzial na temat pozostalych moich watpliwosci?
    > warto z tym walczyc?

    możesz składać wnioski o sprostowanie protokołu
    możesz uzyskać zgodę na nagrywanie rozpraw
    w ten sposób na pewno przychylności sędziego nie osiągniesz ;)
    a odwołanie - zależy co tam napiszesz, nie spodziewałbym się
    uwzględnienia apelacji opartej na tezie, że zostałeś skrzywdzony
    ale jeśli krótko i konkretnie wskażesz (i uzasadnisz) błędy w
    ustaleniach sądu grodzkiego, to masz szansę

    KG