  • 21. Data: 2015-03-05 00:03:33
    Temat: Re: konsekwencje nie przeprowadzenia postepowania spadkowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > gdy nabywca zgłosi te rzeczy lub prawa majštkowe naczelnikowi
    > urzędu skarbowego nie póŸniej niż w terminie 6 miesięcy od dnia,
    > w którym dowiedział się o ich nabyciu, oraz uprawdopodobni
    > fakt póŸniejszego powzięcia wiadomoœci o ich nabyciu.
    > ---
    >
    > "Dowiedzenie się o nabyciu" dotyczy spadku, nie stwierdzenia
    > spadku, ergo warunkiem jest pół roku od dowiedzenia się
    > o śmierci spadkodawcy (ewentualnie o czynności skutkującej
    > spadkiem, np. odrzuceniu przez "poprzedzających" spadkobierców).
    > I to podatnik musi się tłumaczyć dlaczego nie dowiedział

    Gotfryd co my pijemy?

    jesli dowiedzial sie o nabyciu po upływie terminów w ust 1.1

    a w ustepie 1.1 stoi jak byk.

    "zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego..."

    Ten pkt 2 jest czyms czego bym sie w zyciu nie spodziewal po US.

    sprawa spadkowa się odbyła, ale ty o niej nie wiedziałeś i 6 miesiecy z
    par 1.1 minelo 10 lat temu.

    Teraz dowiadujesz sie o tym, ze coś jest twoje i mimo, że termin na
    zlożenie SD-Z2 dla wiekszosci minal 10 lat temu, to ty ciagle mozesz to
    zrobic, ale po twojej stronie lezy udowodnienie ze przez 10 lat nic nie
    wiedziałes.

  • 22. Data: 2015-03-05 13:09:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2015, witek wrote:

> [...]
    > twojej stronie lezy udowodnienie ze przez 10 lat nic nie wiedziałes.

    Dokładnie tak napisałem.
    Co Cię dziwi?
    Ja piłem czy Ty piłeś? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2015-03-06 01:14:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dokładnie tak napisałem.
    > Co Cię dziwi?
    > Ja piłem czy Ty piłeś? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    oh, ja na pewno.
    niezla impreza byla.

  • 24. Data: 2015-03-06 11:27:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, witek wrote:

    > niezla impreza byla.

    A to wszystko pasuje :)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-03-09 11:53:38
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    A tu są różne opinie.
    M.in. i taka (jakichś kancelarii), że przedawnia się po 10 latach, czyli że
    nie zapłacisz.
    Nie sadzę, żeby US odpuścił, czyli szykuj się na kilkuletnie postępowanie
    WSA / NSA z ewentualnymi szykanami (zajęcia itp.).

    -----