  • 11. Data: 2015-02-28 13:38:56
    Temat: Re: konsekwencje nie przeprowadzenia postepowania spadkowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-28 o 13:34, Przemek Lipski pisze:

    > tylko po 5 latach sie chyba przedawnia sprawa w przypadku nie zgloszenia?

    Ale obowiązek podatkowy powstał teraz (po przeprowadzeniu postępowania).

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-02-28 14:01:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-28, Przemek Lipski <d...@t...pl> wrote:

    [...]

    > tylko po 5 latach sie chyba przedawnia sprawa w przypadku nie zgloszenia?

    Polecam art. 6 właściwej ustawy.

    -----
    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie pismem,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli pismem takim
    jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą uprawomocnienia
    się orzeczenia. W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przez podatnika przed
    organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.
    -----

    I tylko nie wiem czy w takim wypadku obowiązuje 6-miesięczne zwolnienie
    od podatku :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2015-02-28 16:41:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

    > tylko po 5 latach sie chyba przedawnia sprawa w przypadku nie zgloszenia?

    5 lat to sie przedawnia od mementu kiedy US mial mozliwosc wymierzenia
    podatku, a tego nie zrobil, czyli od sprawy spadkowej, ktorej jeszcze
    hmm nie było.

  • 14. Data: 2015-02-28 16:45:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przez podatnika przed
    > organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.

    czyli z polskiego na nasze
    przypominam: ten kto ma obowiązek zapłacić podatek i nie jest z niego
    zwolnionym czyli sklada druk SD-3 a nie SD-Z2 ma dalej tylko 30 dni na
    złożenie tegoż, a nie tak jak w przypadku tych zwolnionych 6 miesiecy.

    Procedura wyglada tak, ze sklada sie SD-3 (w terminie lub nie) a US to
    mieli mieli mieli i jak juz przemieli to sam z siebie wydaje decyzję o
    wymiarze podatku i wtedy ma sie 14 dni na zaplacenie tegoz.

    > I tylko nie wiem czy w takim wypadku obowiązuje 6-miesięczne zwolnienie
    > od podatku :)

    jakie 6-miesieczne zwolnienie od podatku?

  • 15. Data: 2015-02-28 18:55:08
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-02-25 o 22:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale wiele osób ignoruje takie formalności i zastanawiam się, czy się na
    > coś nie narażają.

    Znajomy miał niedawno taki przypadek, zignorował sprawę odziedziczenia
    nieruchomości i kosztowało go to kilkanaście tys. PLN podatku.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-03-01 08:11:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.D. wrote:

    > Znajomy miał niedawno taki przypadek, zignorował sprawę odziedziczenia
    > nieruchomości i kosztowało go to kilkanaście tys. PLN podatku.

    albowiem?

  • 17. Data: 2015-03-01 09:14:19
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-03-01 o 08:11, witek pisze:

    > albowiem?

    US naliczył mu podatek od spadku, gdyby nie olał tematu i złożył
    deklarację w terminie nic by płacić nie musiał.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-03-01 12:15:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.03.2015 o 09:14, J.D. pisze:

    > US naliczył mu podatek od spadku, gdyby nie olał tematu i złożył
    > deklarację w terminie nic by płacić nie musiał.

    Złożenie deklaracji po formalnym przyjęciu spadku to co innego.

    Ja mówię o sytuacji nieprzeprowadzenia postępowania spadkowego w ogóle.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 19. Data: 2015-03-01 19:42:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.D. wrote:

    > US naliczył mu podatek od spadku, gdyby nie olał tematu i złożył
    > deklarację w terminie nic by płacić nie musiał.
    >
    > pozdrawiam

    Termin 6 miesiecy (30 dni) biegl od momentu albo postanowienia sądu o
    nabyciu spadku, albo notarialnego stwierdzenia nabycia spadku,

    W pierwszym przypadku (o ile nie byl jakims nieuchwytnym duchem) dostał
    pismo z sądu o toczącym się postępowaniu w drugim byl osobiscie u
    notariusza.
    Wiec pretensje do siebie.
    Jakby sprawy w sadzie nie bylo to nie bylo by terminu na zlozenie
    deklaracji w celu zwolnienia z podatku.

  • 20. Data: 2015-03-02 12:14:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Feb 2015, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > -----
    >
    > I tylko nie wiem czy w takim wypadku obowiązuje 6-miesięczne zwolnienie

    W 4a (artykuł "zwalniający") jest "z zastrzeżeniem", które brzmi tak:
    +++
    2. Jeżeli nabywca dowiedział się o nabyciu własnoœci rzeczy
    lub praw majštkowych po upływie terminów, o których mowa
    w ust. 1 pkt 1, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się,
    gdy nabywca zgłosi te rzeczy lub prawa majštkowe naczelnikowi
    urzędu skarbowego nie póŸniej niż w terminie 6 miesięcy od dnia,
    w którym dowiedział się o ich nabyciu, oraz uprawdopodobni
    fakt póŸniejszego powzięcia wiadomoœci o ich nabyciu.
    ---

    "Dowiedzenie się o nabyciu" dotyczy spadku, nie stwierdzenia
    spadku, ergo warunkiem jest pół roku od dowiedzenia się
    o śmierci spadkodawcy (ewentualnie o czynności skutkującej
    spadkiem, np. odrzuceniu przez "poprzedzających" spadkobierców).
    I to podatnik musi się tłumaczyć dlaczego nie dowiedział
    się na czas :>

    pzdr, Gotfryd