  • 11. Data: 2013-03-13 19:49:01
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-13 18:51, c...@p...onet.pl pisze:

    > Komornik wiedzial, ze zajmuje samochod niewinnego klienta warsztatu
    > i nie musial sie tym wcale przejmowac.

    No nie. Bo niewinny klient mógł polecieć z powództwem
    przeciwegzekucyjnym. Dlaczego tego nie zrobił ? Miał parcie na
    szkło ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 12. Data: 2013-03-13 20:10:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2013 19:49:01 UTC+1 użytkownik Rafał SP Gil napisał:

    > No nie. Bo niewinny klient mógł polecieć z powództwem
    >
    > przeciwegzekucyjnym. Dlaczego tego nie zrobił ? Miał parcie na
    >
    > szkło ?
    Cyt.
    "...Nie zdążyłem. Miałem na to tylko 30 dni..."

    TYLKO 30 dni;)
    Gość sam sobie winien
    I niestety jak się wczytać to przeważnie tak bywa we wszystkich głośnych medialnie
    sprawach.

  • 13. Data: 2013-03-13 20:18:11
    Od: c...@p...onet.pl

    On Wednesday, March 13, 2013 8:10:31 PM UTC+1, Kris wrote:

    > Cyt.
    >
    > "...Nie zdążyłem. Miałem na to tylko 30 dni..."
    >

    > TYLKO 30 dni;)
    >
    > Gość sam sobie winien

    Zglosil skarge na komornika, co powinno byc automatycznie
    zmienione przez sad na powodztwo przeciwegzekucyjne.

    Czlowiek niewinny powinien byc pod szczegolna ochrona prawa.
    To nie on powinien udowadniac swoja niewinnosc,
    a tu okazuje sie, ze przepisy go do tego zmuszaja,
    nie pomagajac przy tym, a wrecz utrudniajac i narazajac na koszty.

    Zawsze bede pietnowal razacy brak sprawiedliwosci.
    To sprawiedliwosc powinna stac ponad prawem,
    a nie prawo ponad sprawiedliwoscia. *

    WM

    *
    Kiedys jakis satyryk powiedzial :)
    '' Tu nie ma sprawiedliwosci. Tu jest sad! ''

  • 14. Data: 2013-03-13 20:19:05
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Cyt.
    > "...Nie zdążyłem. Miałem na to tylko 30 dni..."
    >
    > TYLKO 30 dni;)
    > Gość sam sobie winien

    Chwila chwila, chcesz powiedziec, ze zabranie komus czegos jest dobre, a
    koles samo sobie winien?

    Po pierwsze - to nie powinno go obchodzic, nikt mu nie powinien nic
    zabierac. A jesli chce ktos mu cos zabrac to najpierw go poinformowac co
    mu zabieraja i dlaczego.

    Nie robcie z uczciwych ludzi wielbladow i nie wybielajcie tych,
    dzialajacych na granicy prawa (lub poza nia), bo znaja sie lepiej i
    wiedza kiedy moga zabrac i po jakim czasie ich zabranie bedzie "wybielone".

    Gdzie sie podziala ludzka jakakolwiek uczciwosc?

    Komornik powinien pluc sobie w brode za pomylke, i pierwszy przepraszac,
    proszac o przyjecie przeprosin, a nie zajumac nieslusznie czyjas rzecz i
    wypinac sie dupskiem plujac na poszkodowanego, ze to "przeciez jego wina".

    JAk komornik bierz ecos, czego nie powinien, to wina komornika.

    A nie poszkodowanego.

  • 15. Data: 2013-03-13 21:07:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2013 20:18:11 UTC+1 użytkownik c...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > a tu okazuje sie, ze przepisy go do tego zmuszaja,
    > nie pomagajac przy tym, a wrecz utrudniajac i narazajac na koszty.

    Nieznajomość prawa szkodzi.
    Gość miał az 30 dni na reakcję.

  • 16. Data: 2013-03-13 21:08:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-13 21:07, Kris pisze:

    > Nieznajomość prawa szkodzi.
    > Gość miał az 30 dni na reakcję.

    Gdyby miał godzinę, też byś tak mówił?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-03-13 21:28:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2013 20:19:05 UTC+1 użytkownik Mr. Misio napisał:

> [...]

    > dzialajacych na granicy prawa (lub poza nia), bo znaja sie lepiej i
    >
    > wiedza kiedy moga zabrac i po jakim czasie ich zabranie bedzie "wybielone".

    Po pierwsze znamy tylko medialne opis tego przypadku a te jak wiadomo często
    odbiegają od rzeczywistości
    A ludziska kombinuja jak mogą.
    Dwa przypadki które znam:
    Pierwszy jakiś miesiąc temu:
    Komornik przychodzi do dłużnika zajmuje mu sprzęt rtv i auto stojące na posesji.
    Gościu ściemnia ze telewizor nie jego tylko jego matki- wiem że ściemnia bo znam go
    osobiście i zresztą sam mi powiedział co i jak;).
    Auto twierdzi tez nie jego bo sprzedane kilka dni temu a kupujący jeszcze go z
    posesji nie odebrał. Chwilę po wizycie komornika spisuje ze swoim kumplem umowę
    sprzedaży datowana tydzień do tyłu. Komornik nie ustąpił sprawę będzie rozstrzygał
    sąd.
    Przypadek drugi:
    Lokalny znany przedsiębiorca: aktualnie ma już chyba trzecią czy czwarta firme
    zarejstrowaną długów narobione sporo. Mieszka w całkiem okazałym domku, fajne autko,
    ogólnie widać że żyje mu się nieźle.
    Komornik za bardzo mu do tyłka dobrać sie nie może bo cały majątek to byłej(rozwód)
    żony i syna.
    Znam sprawe bo moja mam ma wyrok sadu na 6tys zł +odsetki za zaległe wynagrodzenie,
    urlop itp. Mama ma tez kilka pism od komornika w tej sprawie- "egzekucja
    bezskuteczna"

> [...]
    > wypinac sie dupskiem plujac na poszkodowanego, ze to "przeciez jego wina".

    Nie wydawajmy wyroków na podstawie notatki prasowej.
    Przecież gość miał możliwość obrony ale "w 30 dni nie zdążył"
    Nie wszystko jest zawsze tak jasne i przejrzyste jak media piszą

    > JAk komornik bierz ecos, czego nie powinien, to wina komornika.
    > A nie poszkodowanego.
    Komornik to niewdzięczny zawód ale inaczej się na to patrzy czytaj często
    zmanipulowane newsy prasowe a inaczej mając w ręku prawomocny wyrok i nie mogąc
    odzyskać swoich pieniędzy.

  • 18. Data: 2013-03-13 21:32:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-13 21:28, Kris pisze:
    > Przecież gość miał możliwość obrony ale "w 30 dni nie zdążył"

    30 dni powinno być w sytuacjach wątpliwych: "to nie jest mój (dłużnika)
    telewizor, a komornik mi go zajął1jeden"

    No to niech właściciel w ciągu miesiąca się postara (będzie poinformowany).

    Ale w przypadkach oczywistych - zarejestrowany na niedłużnika samochód?
    Wówczas to tylko dybanie na nieuwagę lub niewiedzę prawdziwego
    właściciela. Jak tym właścicielem jest bank (leasing), to boli mniej,
    ale jak zwykły Kowalski?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-03-13 21:39:06
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Nieznajomość prawa szkodzi.

    Ale w przypadku osoby, ktora jest poszkodowana nie ze swojej winy - nie
    powinno.

    > Gość miał az 30 dni na reakcję.

    Komornik mial duzo wiecej, zeby nie brac tego, czego nie powinien.

  • 20. Data: 2013-03-13 21:44:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Po pierwsze znamy tylko medialne opis tego przypadku a te jak wiadomo często
    odbiegają od rzeczywistości

    Ale inaczej nie mielibysmy zbytnio o czym dyskutowac :)

    > A ludziska kombinuja jak mogą.

    tak. komornicy tez. ;)

> [...]
    > Gościu ściemnia ze telewizor nie jego tylko jego matki- wiem że ściemnia bo znam go
    osobiście i zresztą sam mi powiedział co i jak;).

    Ale jesli faktura jest na matke, to ma racje :)

    > Auto twierdzi tez nie jego bo sprzedane kilka dni temu a kupujący jeszcze go z
    posesji nie odebrał.

    To proste - wystaeczy pokazac umowe kupna-sprzedazy :)

    > Chwilę po wizycie komornika spisuje ze swoim kumplem umowę sprzedaży datowana
    tydzień do tyłu. Komornik nie ustąpił sprawę będzie rozstrzygał sąd.

    JEstem za komornikiem w tym przypadku. Gdyby jednak podczas wizyty
    komornika "pacjent" pokazal umowe sprzedazy, to bylbym "za pacjentem" ;)

    > Przypadek drugi:
    > Lokalny znany przedsiębiorca: aktualnie ma już chyba trzecią czy czwarta firme
    zarejstrowaną długów narobione sporo.

    Amber Gold? :D

    > Mieszka w całkiem okazałym domku, fajne autko, ogólnie widać że żyje mu się nieźle.
    > Komornik za bardzo mu do tyłka dobrać sie nie może bo cały majątek to byłej(rozwód)
    żony i syna.

    No wiec sprawa prosta. On nic nie ma. Dobrac sie do jego rodziny czy aby
    odprowadzili podatek od darowizn :)

    > Znam sprawe bo moja mam ma wyrok sadu na 6tys zł +odsetki za zaległe wynagrodzenie,
    urlop itp.
    > Mama ma tez kilka pism od komornika w tej sprawie- "egzekucja bezskuteczna"

    Spoko, ja stracilem na podobnej firmie wiele wiecej. Ale to bylo dawno i
    dzieki temu nauczylem sie jak dzialac w takich sytuacjach, a wlasciwie
    jak do takich sytuacji nie dopuszczac.

    > Nie wydawajmy wyroków na podstawie notatki prasowej.

    Ale dyskutujmy :)

    > Przecież gość miał możliwość obrony ale "w 30 dni nie zdążył"

    Ja kiedyś byłem ponad miesiac w szpitalu, tez bym nie zdazyl. Ale
    wkurwilbym sie widzac, ze moj samochod "omylkowo" zajumal komornik.

    > Nie wszystko jest zawsze tak jasne i przejrzyste jak media piszą

    Podzielic przez pol - to i tak wychodzi nieciekawie.