  • 1. Data: 2005-07-25 15:29:01
    Temat: kolejny sukces polskiego sadownictwa
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Skazano kobiete na 25 lat wiezenia (glosne morderswto w jakims sklepie) na
    podstawie
    zeznan jednej babki i zapachu na jakims pudelku ktroy moze byc dowodzic
    tylko i wylacznie temu
    ze kobieta tam byla a nie ze zabila.
    Czym sie takie sady kieruja skazujac kogos przy tak slabych dowodach -
    zeznanie jednej osoby, brak sladow krwi, brak
    narzedzia zrbodni- na tak wysoka kare?

    Mozliwe ze zdarzenie wygaldalo nieco inaczej. (bardzo mozlwie, ciekaw jestem
    czy wzieto cos takiego pod uwage)
    Pracownica miala romans z szefem, zazdrosnba zona zabila (lub wynajela
    kogos do zabicia) meza, a pozniej
    wszystko zwalila na pracownice i za jednym zamachem
    1. ukarala meza
    2. ukarala pracownice
    poczatkowo chlopak pracownicy rowniez potwioerdzal ze to ona zabila, pozneij
    zmienil zdanie,
    .... a moze stwierdzil ze nie powinna niewinnie siedziec mimo iz go
    zdradzila

    .....a moze to on mial romans z zona wlasaciciela sklepu a pozniej razem
    zaplanowali pozbycie sie
    niewygodnych "narzeczonych" ?

    Ktos ma wiecej informacji na temat tego sledctwa?

    p.

  • 2. Data: 2005-07-25 15:48:34
    Temat: Re: kolejny sukces polskiego sadownictwa
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/25/2005 5:29 PM, Przemek R... wrote :
> [...]
    > Czym sie takie sady kieruja skazujac kogos przy tak slabych dowodach -
    > zeznanie jednej osoby, brak sladow krwi, brak

    Jakość dowodów jest bez znaczenia jeśli chodzi o wysokość kary. Rodzaj
    dowodów, ich jakość, ilość i inne przesłanki mają znaczenie wyłącznie co
    uznania oskarżonego winnym bądź nie winnym zarzucanego mu czynu.

    Sądy nie działają w ten sposób, że: "uznaliśmy go za winnego zabójstwa z
    premedytacją z niskich pobudek, ale przecież dowody są słabe to 8 lat
    dostanie -- szkoda, że nie mieliśmy lepszych dowodów -- wtedy byśmy go
    skazali na dożywocie..."

    Inaczej, kara jest związana z czynem którego winnym uznano oskarżonego,
    nie z dowodami wskazującymi na jego winę. Przesłanki kary opisuje art.
    53 § 2 kk:
    Wymierzając karę, sąd uwzględnia w szczególności motywację i sposób
    zachowania się sprawcy, popełnienie przestępstwa wspólnie z nieletnim,
    rodzaj i stopień naruszenia ciążących na sprawcy obowiązków, rodzaj i
    rozmiar ujemnych następstw przestępstwa, właściwości i warunki osobiste
    sprawcy, sposób życia przed popełnieniem przestępstwa i zachowanie się
    po jego popełnieniu, a zwłaszcza staranie o naprawienie szkody lub
    zadośćuczynienie w innej formie społecznemu poczuciu sprawiedliwości, a
    także zachowanie się pokrzywdzonego.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 3. Data: 2005-07-25 16:02:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jakość dowodów jest bez znaczenia jeśli chodzi o wysokość kary. Rodzaj
    > dowodów, ich jakość, ilość i inne przesłanki mają znaczenie wyłącznie co
    > uznania oskarżonego winnym bądź nie winnym zarzucanego mu czynu.

    zle mnie zrozumiales, chodzi o to ze zbrodnia ta jest zagrozona bardzo
    wysoka kara
    i tu nie mozna sobie pozwolic na ":zgadywanke" czy jest winny czy nie, a
    nalezy byc 100% pewnym.
    A przy tak slabych dowodach o UDOWODNIENIU winy nie moze byc mowy, tym
    bardziej ze
    2 razy inne sady kobiete uniewinnily. A zapach dowodzi (jezeli bylo to
    starannie zrobione , mam namysli zebranie tego dowodu) falt bycia
    kobiety w tym dniu w sklepie a nie fakt zabojstwa.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 4. Data: 2005-07-25 18:14:28
    Od: "Kotlet schabowy" <P...@w...pl>

> [...]
    > starannie zrobione , mam namysli zebranie tego dowodu) falt bycia
    > kobiety w tym dniu w sklepie a nie fakt zabojstwa.
    Imho wystarczy ze sąd oceniłby prawdopodobienstwo popełnienia zbrodni przez
    tą kobietę na 50% i to w zupełności wystarczyłoby do skazania.
    Tu chodzi o zabójstwo i nie mozna ryzykować wypuszczenia zabójcy na wolność
    , nie mozna sobie pozwolić na "zgadywankę" jak to okresliłeś.
    Oczywiscie istnieje spore ryzyko że jest niewinna ale wtedy to po jakimś
    czasie być może wyjdzie i kobieta w ramach zadosćuczynienia dostanie
    kilkudiesięciomilionowe odszkodowanie (lub jej krewni gdyby tego nie dozyła)
    , więc w każdym wypadku sprawiedliwości stanie się zadość.

  • 5. Data: 2005-07-25 19:14:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kotlet schabowy wrote:

    > Tu chodzi o zabójstwo i nie mozna ryzykować wypuszczenia zabójcy na wolność
    > , nie mozna sobie pozwolić na "zgadywankę" jak to okresliłeś.
    > Oczywiscie istnieje spore ryzyko że jest niewinna ale wtedy to po jakimś

    Podstawowymi zasadami państwa prawa są m.in. domniemanie niewinności i
    rozstrzyganie wszystkich wątpliwości na korzyść oskarżonego.

    Skazywaniem i zamykaniem "na wszelki wypadek" charakteryzują się raczej
    państwa totalitarne.

    > czasie być może wyjdzie i kobieta w ramach zadosćuczynienia dostanie
    > kilkudiesięciomilionowe odszkodowanie (lub jej krewni gdyby tego nie dozyła)
    > , więc w każdym wypadku sprawiedliwości stanie się zadość.

    Serdecznie ci życzę doświadczenia takiej 'sprawiedliwości'.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-07-25 19:44:41
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@W...gazeta.pl>

    > Imho wystarczy ze sąd oceniłby prawdopodobienstwo popełnienia zbrodni przez
    > tą kobietę na 50% i to w zupełności wystarczyłoby do skazania.

    juz leipiej nic nie mow bo sie pozygam, 50 % to masz na dziendobry,
    zawsze!

> [...]
    > kilkudiesięciomilionowe odszkodowanie (lub jej krewni gdyby tego nie dozyła)
    > , więc w każdym wypadku sprawiedliwości stanie się zadość.

    w naszym kraju zycie ludzkie wedlug policji jest warte mniej niz milion
    (w poznaniu za zamordowanie chlopaka sprawdz sobie ile rodzice otrzymali),

    zycze Ci abys trafil kiedys na 25 lat do wiezienia a po 25 latach
    dochodzilsprawiedliwosci.

    p.

  • 7. Data: 2005-07-25 19:51:39
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Kotlet schabowy wrote:

    > Imho wystarczy ze sąd oceniłby prawdopodobienstwo popełnienia zbrodni przez
    > tą kobietę na 50% i to w zupełności wystarczyłoby do skazania.

    e. ja mam lepszy pomysł. Po co wsadzać 1 osobę z 50%
    prawdopodobieństwem. Lepiej wsadzić 3, albo od razu 6 z 33-procentowym.
    Wtedy na 200% któraś z nich jest winna.

  • 8. Data: 2005-07-25 20:16:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dc30fu$77l$1@inews.gazeta.pl...

    > Czym sie takie sady kieruja skazujac kogos przy tak slabych dowodach -
    > zeznanie jednej osoby, brak sladow krwi, brak
    > narzedzia zrbodni- na tak wysoka kare?

    Wysokość kary ma tu znaczenie dugorzędne. Pozostaje kwestia uznania za
    winnego.

    > Ktos ma wiecej informacji na temat tego sledctwa?

    Jeśli nawet, to mam nadzieję, ze nie postanowi tych informacji tu
    publikować :-)

  • 9. Data: 2005-07-26 06:15:04
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > zmienil zdanie,
    > .... a moze stwierdzil ze nie powinna niewinnie siedziec mimo iz go

    wiesz
    moze zanim zaczniesz wypowiadac takie opinie zainteresuj sie sprawa,
    zazdrosna baba zabila meza, a potem tak sie sama postrzelila ze
    wyladowala w szpitalu na kilka miesiecy :)

    to sprawa sprzed lat, i z tego co o niej czytalem to, az dziw ze ta
    laska zostala skazana dopiero teraz

    oczywiscie media pisza to co akurat chca, ale tak sie sklada ze
    poszkodowani w tej sprawie byli oboje i maz i zona wlasciciele sklepu

  • 10. Data: 2005-07-26 08:03:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wysokość kary ma tu znaczenie dugorzędne. Pozostaje kwestia uznania za
    > winnego.

    tu sie jak najbardziej zgodze chodzi o to ze nie mozna na chybil trafil
    zamykac
    na cale zycie, bo 25 lat to kawal czasu.