1. Data: 2005-07-25 15:32:01
Temat:Weryfikacja RMUA przez bank
Od:"brtx" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktos ma moze doswiadczenie, czy bank, w ktorym ktos sie
stara o kredyt, moze (ma prawo i czy moze w praktyce?)
zweryfikowac formularze ZUS RMUA dostarczone przez osobe
wnioskujaca o kredyt? Mam na mysli weryfikacje w ZUS
oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich informacji?

Dzieki i pozdrawiam,
brtx

2. Data: 2005-07-25 15:58:56
Temat:Re: Weryfikacja RMUA przez bank
Od:"fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brtx" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wnioskujaca o kredyt? Mam na mysli weryfikacje w ZUS
> oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich informacji?

--- Oficjalnie nie ma takich narzedzi , mozna to zrobic nieoficjalnie
........W takim przypadku bank moze skorzystac z odmowy udzielenia kredytu
bez podania przyczyny . Pytanie czy analitykowi banku sie bardzo chce . W
pierwszej kolejnosci jestes weryfikowany przez BIK ( to jest cos takiego jak
centrum informacji kredytowej )

A twoje pytanie jednoznacznie wskazuje na to ze mozesz byc zagrozony za
poswiadczenie nieprawdy :)))

Jacek

3. Data: 2005-07-25 16:55:21
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 lip o godzinie 17:32, na pl.soc.prawo, brtx napisał(a):

> [...]
> stara o kredyt, moze (ma prawo i czy moze w praktyce?)
> zweryfikowac formularze ZUS RMUA dostarczone przez osobe

A po cóż bankowi taka informacja?
Raport RMUA jest tylko informacją przekazaną przez płatnika składek osobie
ubezpieczonej.

> Mam na mysli weryfikacje w ZUS oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich
informacji?

Osoba ubezpieczona, otrzymująca raport RMUA, nie jest jego wystawcą - więc
sugestia "fotomanii" udzielona w poprzedniej odpowiedzi - ma się ni jak do
osoby starającej się o kredyt.
Przecież podpisuje się pod nią płatnik a nie osoba ubezpieczona.

Ewentualna konieczność przestawienia raportów RMUA może wynikać z
konieczności weryfikacji zdolności kredytowej osoby starającej sie o
kredyt, czy aby zaświadczenie o zarobkach przedłożone nie jest "zawyżone" -
ale to można prościej i szybciej sprawdzić poprzez przedstawienie
deklaracji rozliczeniowej PIT za lata ubiegłe, potwierdzone przez Urząd
Skarbowy.

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany

4. Data: 2005-07-25 18:12:52
Od:Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Ch. napisał(a):

> ale to można prościej i szybciej sprawdzić poprzez przedstawienie
> deklaracji rozliczeniowej PIT za lata ubiegłe, potwierdzone przez Urząd
> Skarbowy.

A jak wyglada PIT "potwierdzony przez Urząd Skarbowy."???

M.

5. Data: 2005-07-25 19:40:35
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 lip o godzinie 20:12, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

> A jak wyglada PIT "potwierdzony przez Urząd Skarbowy."???

Chodziło mi o wydanie przez US zaświadczenia o uzyskanych dochodach w
określonych latach.
Bo sam PIT który składa podatnik i zostaje potwierdzony przez registraturę
US raczej nie ma mocy prawnej - bo zawsze istnieje możliwość złożenia
korekty.

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany

6. Data: 2005-07-25 20:22:39
Od:"brtx" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zostaje potwierdzony przez registraturę > US raczej nie ma
mocy prawnej -
> bo zawsze istnieje możliwość złożenia > korekty.

A na upartego przy skladaniu PITu w okienku mozna by przy
odrobinie szczescia nawet dostac pieczatke na formularzu o
innej tresci niz ten zostawiony w urzedzie - urzedniczki nie
porownuja kopii zbyt wnikliwie z oryginalem.

pozdrawiam
brtx