  • 1. Data: 2005-07-25 15:32:01
    Temat: Weryfikacja RMUA przez bank
    Od: "brtx" <b...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktos ma moze doswiadczenie, czy bank, w ktorym ktos sie
    stara o kredyt, moze (ma prawo i czy moze w praktyce?)
    zweryfikowac formularze ZUS RMUA dostarczone przez osobe
    wnioskujaca o kredyt? Mam na mysli weryfikacje w ZUS
    oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich informacji?

    Dzieki i pozdrawiam,
    brtx

  • 2. Data: 2005-07-25 15:58:56
    Temat: Re: Weryfikacja RMUA przez bank
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "brtx" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wnioskujaca o kredyt? Mam na mysli weryfikacje w ZUS
    > oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich informacji?

    --- Oficjalnie nie ma takich narzedzi , mozna to zrobic nieoficjalnie
    ........W takim przypadku bank moze skorzystac z odmowy udzielenia kredytu
    bez podania przyczyny . Pytanie czy analitykowi banku sie bardzo chce . W
    pierwszej kolejnosci jestes weryfikowany przez BIK ( to jest cos takiego jak
    centrum informacji kredytowej )

    A twoje pytanie jednoznacznie wskazuje na to ze mozesz byc zagrozony za
    poswiadczenie nieprawdy :)))

    Jacek

  • 3. Data: 2005-07-25 16:55:21
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lip o godzinie 17:32, na pl.soc.prawo, brtx napisał(a):

> [...]
    > stara o kredyt, moze (ma prawo i czy moze w praktyce?)
    > zweryfikowac formularze ZUS RMUA dostarczone przez osobe

    A po cóż bankowi taka informacja?
    Raport RMUA jest tylko informacją przekazaną przez płatnika składek osobie
    ubezpieczonej.

    > Mam na mysli weryfikacje w ZUS oczywiscie - czy ZUS udzieli bankowi takich
    informacji?

    Osoba ubezpieczona, otrzymująca raport RMUA, nie jest jego wystawcą - więc
    sugestia "fotomanii" udzielona w poprzedniej odpowiedzi - ma się ni jak do
    osoby starającej się o kredyt.
    Przecież podpisuje się pod nią płatnik a nie osoba ubezpieczona.

    Ewentualna konieczność przestawienia raportów RMUA może wynikać z
    konieczności weryfikacji zdolności kredytowej osoby starającej sie o
    kredyt, czy aby zaświadczenie o zarobkach przedłożone nie jest "zawyżone" -
    ale to można prościej i szybciej sprawdzić poprzez przedstawienie
    deklaracji rozliczeniowej PIT za lata ubiegłe, potwierdzone przez Urząd
    Skarbowy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2005-07-25 18:12:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > ale to można prościej i szybciej sprawdzić poprzez przedstawienie
    > deklaracji rozliczeniowej PIT za lata ubiegłe, potwierdzone przez Urząd
    > Skarbowy.

    A jak wyglada PIT "potwierdzony przez Urząd Skarbowy."???

    M.

  • 5. Data: 2005-07-25 19:40:35
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lip o godzinie 20:12, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > A jak wyglada PIT "potwierdzony przez Urząd Skarbowy."???

    Chodziło mi o wydanie przez US zaświadczenia o uzyskanych dochodach w
    określonych latach.
    Bo sam PIT który składa podatnik i zostaje potwierdzony przez registraturę
    US raczej nie ma mocy prawnej - bo zawsze istnieje możliwość złożenia
    korekty.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-07-25 20:22:39
    Od: "brtx" <b...@w...pl>

> [...]
    > zostaje potwierdzony przez registraturę > US raczej nie ma
    mocy prawnej -
    > bo zawsze istnieje możliwość złożenia > korekty.

    A na upartego przy skladaniu PITu w okienku mozna by przy
    odrobinie szczescia nawet dostac pieczatke na formularzu o
    innej tresci niz ten zostawiony w urzedzie - urzedniczki nie
    porownuja kopii zbyt wnikliwie z oryginalem.

    pozdrawiam
    brtx