  • 1. Data: 2005-07-25 14:19:15
    Temat: gdzie szukac zapisow nt odszkodowania z OC ?
    Od: "KACPER" <k...@c...pl>

    Witam,
    Mam do Was prosbe. Czy ktos z Was moze mnie nakierowac w jakim dokumencie
    znajde zapisy nt odszkodowania komunikacyjnego z OC sprawcy ? Mam takie
    problem, ze ubezpieczalnia chce mi wyplacic 60% wartosci wymienionych czesci
    ze wzgledu na wiek samochodu (7 lat).
    Gdzies kiesdys wyczytalem, ze szkoda z OC powinna byc tak wyplacona aby
    zadoscuczynic poszkodowanej osobie wszystkie koszty zwiazane z zainstniala
    szkoda. Jak ubezpoeczalnia mi policzy 60% ceny np za maske to bedem musial
    doplacic 40% z wplasne kiesieni.
    Chce im napisac pismo popierajac sie tym zapisem, ze nie moga tak zrobic.

    Dziekuje za pomoc
    KACPER

  • 2. Data: 2005-07-26 15:07:49
    Temat: Re: gdzie szukac zapisow nt odszkodowania z OC ?
    Od: "ms" <s...@p...onet.pl>

    wez swojego rzeczoznawce z PZMOT(200 zl),
    1. idz z wycena do prawnika(idz np. do odzialu firmy DAS i niech ci poleca
    kogos ze swoich wpolpracownikow), niech ci napisze odwolanie, a jak to nie
    zadziala to pozew(uwzgledniajacy kwote ubezp. + twoje koszty) - koszt
    korespondencji przedprocesowej ok. 200 zl, a wnet zjawi sie ktos z
    ubezpieczen z sensowniejsza propozycja, jak dalej nie bedziesz zadowolony to
    trzeba czekac na sprawe (dodatkowe koszty za zastepstwo procesowe), ale na
    90 % wygrasz.
    2. znajdz firme odzyskujaca odszkodowania, ktora bierze % od kwoty spornej,
    to moze nawet wyplaca ci od razu czesc kasy.

    bez prawnika niestety nie potraktuja cie powaznie. mozesz wziasc kwote
    bezsporna jako zaliczke odszkodowania(czyli wg tzw kosztorysu), ale jest to
    z definicji 40% wartosci naprawy. W PZU sa tak mili ze w aktach sprawy maja
    3 wyceny wg kosztorysu, cen warsztatowych i ASO, idz sobie obejrzyj.
    Warsztatowe laskawie ci uwzglednia(albo i nie) jak przyniesiesz faktury, ale
    najlepiej jest zrobic swoja wycene, bo oni maja Ci zaplacic i gowno ich
    obchodzi na co wydales odszkodowanie. jak masz 7 letnie auto i wpakujesz w
    nie np 8000 na naprawe to nikt Ci tych 8000 tysiecy nie da dodatkowo, wiec
    robisz tak zeby w miare wygladalo za 3000, a reszte masz na doplate do
    nowego auta.
    powodzenia
    Marek

  • 3. Data: 2005-07-30 07:12:02
    Od: "Sebastian W" <s...@s...gazeta.pl>

    jesli to WARTA to bez sadu sie nie obejdzie. Tez to przerabiam.