  • 61. Data: 2008-05-26 14:49:42
    Temat: Re: jak wejsc do wlasnego mieszkania?
    Od: Heming <n...@n...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Nie tylko jak wpusci. Moze wejsc jak beda otwarte drzwi, rozgoscic sie
    > i stac sie spowrotem wspolposiadaczem:)

    To bedzie wlasnie naruszenie miru domowego. Co wiecej, naruszy
    posiadanie obecnego mieszkanca (meza) i ten bedzie mogl niezwlocznie
    zastosowac samopomoc w celu przywrocenia stanu faktycznego. Oczywiscie
    moze byc tez tak, ze wejdzie, zamieszka (obejmie w posiadanie), maz nie
    podejmie bezzwlocznie zadnych srdokow zaradczych to tedy zgodnie z
    prawem jedynie sad+komornik beda mogli ja tego posiadania pozbawic.

  • 62. Data: 2008-05-26 14:50:40
    Od: Heming <n...@n...pl>

  • 63. Data: 2008-05-26 15:38:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Kłos wrote:

    > czyli, jeżeli zaistnieje sytuacja opisana na początku, taka osoba, która
    > nie może dostać się do swojego lokalu (swojej własności), winna
    > natychmiast się z niego wymeldować?

    powinna się w ciągu 3 dni zameldować tam gdzie faktycznie mieszka

  • 64. Data: 2008-05-26 15:40:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BOOGIE wrote:

    > rozumiem, ze zadzwnil ci budzik i jestes lekko niewyspany, w koncu
    > pobudka o 6 rano lub wczesniej nie nalezy do przyjemnosci

    bredzisz od samego początku i nie przyjmujesz tego do wiadomości.
    Może czas skończyć zadzierać nosa, a zacząć się interesować tematem na
    który się odpisuje.

  • 65. Data: 2008-05-26 15:43:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BOOGIE wrote:

    > cokolwiek dziwne stwierdzenie, w moim przypadku bylo tak, ze przy probie
    > wejscia do lokalu zostala wezwana policja i pierwsza rzecza o ktora
    > zapytal funkcjonariusz bylo- czy jest pan zameldowany w tym lokalu? nie
    > interesowaly go prawa wlasnosci do lokalu tylko czy mam prawo w nim
    > przebywac na podstawie zameldowania w nim

    czas policjanta wysłać na przeszkolenie.

    > to wg tego co piszesz powyzej jesli ani zameldowanie ani bycie
    > wlascicielem nie daja prawa do wejscia do lokalu to np. wchodzac do
    > jakiegos bloku i widzac uchylone drzwi wchodze do tego mieszkania,
    > zdejmuje ewentualnie z drzwi tabliczke z nazwiskiem osoby ktora w nim
    > przebywala wczesniej, zamykam drzwi i zaczynam w nim ... mieszkac i nikt
    > nie ma prawa mnie stamtad wyrzucic dopoki prawomocnym wyrokiem sadu nie
    > zostanie udowodniony jawne przekroczenie prawa i wyezgekwowany tenze
    > wyrok przez komornika?

    tak.

    > od kiedy to prezes spoldzielni w ktorej jestem wlascicielem mieszkania
    > jest moim fizycznym reprezentantem? wydaje mi sie, ze to JA jestem swoim
    > fizycznym reprezentantem, chyba ze ustanowie wlasnorecznie podpisanym
    > pelnomocnictwem inna osobe

    nie jesteś właścicielem mieszkania.
    jesteś właścicielem ograniczonego rzeczowego prawa do lokalu (poszukaj w
    gogolach co to takiego).
    Właścicielem lokalu jest spółdzielnia.

  • 66. Data: 2008-05-26 15:48:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Zacząłeś pisać na inne "kopyto". Jeszcze niedawno temu pisałeś, że żona
    > ma obowiązek wpuścić męża (nawet niezameldowanego) do mieszkania. To ja
    > Ci wtedy napisałam, że moja koleżanka któregoś dnia swojego męża już nie
    > wpuściła. Policja nawet mu nie pomogła.

    Ty masz wybitne kłopoty z czytaniem.
    napisałem, że jeżeli maż tam mieszka, znajdują się jego rzeczy, sąsiedzi
    twierdzą, że mąż tam mieszka, to mąż ma prawo do mieszkania tam.
    Jeżeli nie może wejść, to pomoże mu w tym sąd i komornik.
    Policja mu nie pomoże, bo policja nie jest od rozstrzygania prawa do
    zamieszkiwania tam.
    W tym przypadku mąż wyjechał kilkanaście miesięcy temu i nie mieszka w
    tym domu. Policja mu też nie pomoże bo nie wie czy ma prawo mieszkać czy
    nie.
    Rozstrzyga sprawę sąd, tylko, że w tym wypadku wyrok będzie zupełnie
    inny niż w twoim.

  • 67. Data: 2008-05-26 15:48:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BOOGIE wrote:

    > no dobra to napisz mi prosze co powinno byc pierwsze, zameldowanie czy
    > zamieszkanie? w swietle prawa oczywiscie, bo wg mnie najpierw sie
    > meldujesz zeby moc zamieszkac a nie odwrotnie

    odwrotnie.
    Najpierw mieszkasz, a potem idzisz zgłosić ten fakt poprzez zameldowanie.

  • 68. Data: 2008-05-26 17:08:49
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 16:49:42 +0200, Heming napisał(a):

    > To bedzie wlasnie naruszenie miru domowego.

    Bedzie dopiero wtedy, kiedy nie opusci domu na zadanie osoby uprawnionej.
    Problem w tym, ze sama jest rowniez osoba uprawniona.

    > Co wiecej, naruszy
    > posiadanie obecnego mieszkanca (meza) i ten bedzie mogl niezwlocznie
    > zastosowac samopomoc w celu przywrocenia stanu faktycznego.

    Nie moze stosowac zadnej samopomocy wzgledem osoby.

> [...]
    > podejmie bezzwlocznie zadnych srdokow zaradczych to tedy zgodnie z
    > prawem jedynie sad+komornik beda mogli ja tego posiadania pozbawic.

    Znow jakies pierdy z onetu. Jaka jest podstawa prawna tych twierdzen?
    Ja uwazam, ze ta pani jest caly czas posiadaczem domu. Bo ani wywalenie za
    drzwi, ani np. wyjazd na pol roku za granice posiadania nie przerywa.

    --
    KRZYZAK

  • 69. Data: 2008-05-26 17:11:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 14:06:38 +0200, Goomich napisał(a):

    > To znaczy bez zbędnej zwłoki.

    Tak? A skad wytrzasnales to "bez zbednej zwloki"? Z jakiejs ustawy wlasnej
    produkcji? Bo Kodeks Cywilny daje na to rok.

    --
    KRZYZAK

  • 70. Data: 2008-05-26 17:14:29
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 12:57:08 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ak sp-nia lokal wynajęła/zawarła umowę dzierżawy/zawarła inną
    > umowę, a co gorsza również jeśli ktoś się wprowadził "na dziko"
    > bo (współ)właściciel "nie odparł naruszania" zawczasu, to
    > ów (współ)właściciel nie ma prawa do naruszania posiadania.

    Ale ona nikomu nie przekazywala swojej polowy domu.

    --
    KRZYZAK