  • 71. Data: 2014-05-25 20:42:14
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.05.2014 06:47, fifak pisze:

    > po pierwsze 90% ludzi na świecie wierzy w jakiegoś boga więc jesteś w

    Primo: nieprawda.
    Secundo: "jedz gówno - miliardy much nie mogą się mylić"
    Tertio: ci co wierzą w przeważającej większości wierzą w to co wierzą
    tylko dlatego, że ich od dziecka zindoktrynowano.

    [ciach]

    > jeżeli jesteś ateistą to siedź cicho bo nikt ci krzywdy nie robi i "módl
    > się" do swoich ścian żeby moja religia utrzymała się bo jak nie to
    > przyjdzie inna z pewnością nie tak tolerancyjna

    Ateiści siedzieli cicho zbyt długo. Fakt, że jeszcze nie tak dawno temu
    twoja religia "miłości i tolerancji" kwitowała każdy głos ateisty stosem
    poprzedzonym torturami...

  • 72. Data: 2014-05-25 20:45:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.05.2014 14:12, wowa pisze:

    > Wedle tej instrukcji http://www.apostazja.info/index.php/procedura-60
    > jest to całkiem proste.

    Teoretycznie tak.

    W praktyce mafia stosuje szykany. Np. odmawia przyjęcia pisma bo "musi
    się zapoznać przez kilka tygodni" (to lokalny proboszcz). Inny domaga
    się świadków, konkretnie rodziców chrzestnych (nawet jeśli np. nie
    żyją). Proboszcz w parafii gdzie jest moja "teczka" zaczął wymachiwać mi
    banknotem 50zł ze słowami, że on tyle może, ale wykreślać nie ma prawa
    (uświadomiłem mu, że wykreślenie to po prostu stosowna adnotacja i po
    wielu naradach łaskawie przyjął pismo - pytanie teraz, czy dotrzyma
    słowa i adnotację uczynił).

  • 73. Data: 2014-05-25 20:47:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    > od pewnego czasu interesuje sie tematem, ale to jak droga (nomen-omen)
    > przez meke....

    Moim zdaniem żadna droga przez mękę. W Polsce przynależność do Kościoła
    Katolickiego dla osoby pragnacej wystąpić zasadzie nie niesie żadnych
    konsekwencji, zatem to nagłe występowanie jest udziwnieniem. Jesli jest
    tak, jak piszecie i Austrii niesie jakieś tam urzędowe skutki, to na pewno
    mają procedurę występowaniea i warto się nad tym zastanowić.

  • 74. Data: 2014-05-25 21:14:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 20:47, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem żadna droga przez mękę. W Polsce przynależność do Kościoła
    > Katolickiego dla osoby pragnacej wystąpić zasadzie nie niesie żadnych
    > konsekwencji, zatem to nagłe występowanie jest udziwnieniem. Jesli jest

    Ma konsekwencje, chociażby statystyki.

    Może tak: dowiadujesz się, że jesteś wpisany na listę członków Globalnej
    Organizacji Pedofilów (uwaga: uporczywe afery pedofilskie oraz ich
    gorliwe tuszowanie wewnątrz KRK to przypadkowy zbieg okoliczności; w
    omawianym przykładzie wstaw sobie dowolną organizację, z którą
    kojarzenie byłoby dla ciebie z jakichś powodów niemiłe), podobnie jak
    wiele innych osób. Organizacja ta powołuje się na statystyki w postaci
    listy swoich członków w celu forsowania zmiany w prawie adekwatnie do
    własnych upodobań.

    Czy nie chciałbyś zostać wypisany z tej organizacji? Mimo że tak
    naprawdę osobiście dla ciebie konsekwencji bezpośrednich to członkostwo
    niby nie niesie?

  • 75. Data: 2014-05-25 21:19:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał

    > Szczepienie jest obiektywnie konieczną procedurą medyczną.

    Czytanie to nie tylko składanie literek.

  • 76. Data: 2014-05-25 21:26:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał

    > W tym wieku nie był zdolny do podjęcia samodzielnej, świadomej
    > decyzji. Czyli wbrew woli.

    Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

    > To nie jest bzdura - KRK używa ich danych do statystyk i zalicza go
    > do "wiernych". Stąd to kompletnie absurdalne 91% Katolików w Polsce
    > i chore

    Statystyki raczej mówią o liczbie ochrzczonych. Apostazja tego nie
    zmieni. A liczby te nie są zbytnio zagrożone bo nawet niewierzący
    chrzczą dzieci i posyłają je do Komunii. Moim zdaniem to postępowanie
    nonsensowne, ale tak jest.

    > przywileje oraz władza facetów w czerni i purpurach.

    Jaka władza?

  • 77. Data: 2014-05-25 22:05:49
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5381d73f$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Zdzichu Pi" <p...@c...com> wrote:

    > no a pojęcie "sumienia" to skąd zaczęrpnąłeś ? ;)

    Z wikipedii.
    A co, sadzisz ze kk ma patent na sumienie?
    OMG :-(
    --
    TA

  • 78. Data: 2014-05-25 22:10:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5382060a$0$2242$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał

    > Ależ ja staram się tobie pomóc! Gdybyś podzielił mój pogląd, że nie
    > masz problemu, to nie musiałbyś szukać rozwiązania. :)

    imho nie starasz sie pomoc a tylko trollujesz.
    Kolega zadal pytanie, jak najbardziej zgodne z tematyka grupe.
    A twoje pytania sa wscibskie, i nie maja zwiazku z rozwiazaniem problemu.
    --
    TA

  • 79. Data: 2014-05-25 22:44:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 22:05, T...@s...in.the.world pisze:

    > Z wikipedii.
    > A co, sadzisz ze kk ma patent na sumienie?

    Ani na sumienie, ani na moralność.

    Swoją drogą biblijna moralność jest wyjątkowo patologiczna i każdy, kto
    głosi, że to jest właśnie podstawa jego/jej moralności powinien być
    szczególnie podejrzany i nie powinien nawet zbliżać się do dzieci
    (jeszcze jakiś głos usłyszy i dzieciaka żywcem spali).

  • 80. Data: 2014-05-25 22:47:57
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-25 13:43, Zdzichu Pi pisze:
    > no a poj?cie "sumienia" to sk?d zacz?rpn??e? ? ;)

    Niektórzy sumienie po prostu mają i potrafią rozróżnić dobro od zła
    a inni... cóż... oni muszą mieć to zapisane... a i tak mają problem
    z interpretacją

    hint->10 przykazań

    :)

    --