  • 1. Data: 2020-09-28 11:52:26
    Temat: jak dostać odszkodowanie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Ano tak, jak na poniższym filmie, tylko trzeba popracować nad zdolnościami
    aktorskimi i zapewne angielskim:
    https://youtu.be/-NlhbPKqMdw

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-09-29 16:52:14
    Temat: Re: jak dostać odszkodowanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2020 o 11:52, Olin pisze:
    > Ano tak, jak na poniższym filmie, tylko trzeba popracować nad zdolnościami
    > aktorskimi i zapewne angielskim:
    > https://youtu.be/-NlhbPKqMdw

    Konstrukcja art. 298 kk powoduje, że nie da się gościowi przypisać
    usiłowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-09-29 19:55:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Konstrukcja art. 298 kk powoduje, że nie da się gościowi przypisać
    > usiłowania.

    Z ciekawości - czemu?

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-09-30 00:45:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z ciekawości - czemu?

    On MZ nie wyłudza odszkodowania. Wyłudzałby je ewentualnie, gdyby
    działał w porozumieniu z kierowcą, który ma umowę ubezpieczenia.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-09-30 06:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > On MZ nie wyłudza odszkodowania. Wyłudzałby je ewentualnie, gdyby
    > działał w porozumieniu z kierowcą, który ma umowę ubezpieczenia.

    "Art. 298

    § 1. Kto, w celu uzyskania odszkodowania z tytułu umowy ubezpieczenia,
    powoduje zdarzenie będące podstawą do wypłaty takiego odszkodowania,

    § 2. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    dobrowolnie zapobiegł wypłacie odszkodowania."

    Nigdzie nie widzę, że ma to być umowa ubezpieczenia na sprawcę. A
    przypadku pojazdów mechanicznych oczywistym jest, że jest on
    ubezpieczony - jak nie przez właściciela to przez fundusz gwarantowany.
    Więc sprawca wie, że że zdarzenie jest taką umową objęte.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-09-30 07:38:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 06:57, Shrek pisze:

> [...]
    > ubezpieczony - jak nie przez właściciela to przez fundusz gwarantowany.
    > Więc sprawca wie, że że zdarzenie jest taką umową objęte.

    Jeszcze takie coś:

    http://prawo-karne-adwokat.com.pl/oszustwo-ubezpiecz
    eniowe-wyludzenie-odszkodowania-poznan

    "Związanie umową ubezpieczenia

    Ustawodawca nie wymaga, aby sprawca rozważanego przestępstwa był w
    jakikolwiek sposób związany umową ubezpieczeniową, na podstawie której
    wypłacane jest odszkodowanie. Jakkolwiek celem sprawcy jest uzyskanie
    odszkodowania, to jednak on sam nie musi być jego beneficjentem.
    Odszkodowanie mogą w szczególności otrzymać: ubezpieczający (strona
    umowy - płacący składki), ubezpieczony (osoba, której majątkowi zagraża
    wypadek) i uprawniony (osoba trzecia uprawniona do odszkodowania).
    Sprawca może tutaj działać na rzecz wskazanych osób.

    W praktyce co do zasady sprawcami przestępstwa ubezpieczeniowego są
    strony umowy ubezpieczenia, co nie oznacza, iż sprawcą nie może być
    osoba trzecia wywołująca zdarzenie w celu otrzymania odszkodowania przez
    osobę trzecią, która nie jest stroną takiej umowy. Sprawcą może być
    każda osoba powodująca zdarzenie, mogące stanowić podstawę do wypłaty
    odszkodowania, także dla innego podmiotu, nie dla niej samej."

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-09-30 10:45:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ubezpieczony - jak nie przez właściciela to przez fundusz gwarantowany.
    > Więc sprawca wie, że że zdarzenie jest taką umową objęte.

    Ale podkolny rzucaciel nie działa w celu uzyskania odszkodowania z
    tytułu umowy ubezpieczenia. On probuję te forsę dostać od kierowcy, nie
    od ubezpieczyciela.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-09-30 10:48:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > każda osoba powodująca zdarzenie, mogące stanowić podstawę do wypłaty
    > odszkodowania, także dla innego podmiotu, nie dla niej samej."

    Brakuje mi "w celu". Nie widzę klarownego połączenia sprawcy z
    konkretnym ubezpieczycielem czy ubezpieczeniem. Jakby kierowca nie miał
    ubezpieczenia to tamten też by się rzucił.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-09-30 16:32:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale podkolny rzucaciel nie działa w celu uzyskania odszkodowania z
    > tytułu umowy ubezpieczenia. On probuję te forsę dostać od kierowcy, nie
    > od ubezpieczyciela.

    Jakkolwiek by nie próbował, to w tym rzecz, że jak mu się tego od
    kierowcy nie uda wydrzeć, to pewnie "dobrowolnie odstąpi" od wydzierana
    od ubezpieczyciela.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-09-30 18:34:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Brakuje mi "w celu".

    W jakim celu to już bada sąd (albo niestety wcześnej policja lub
    prokuratura). Jak sprawa do sądu trafi, to raczej się domyślą po co on
    to robił. Jak na policję to jak zwykle - najpierw kilka godzin
    oczekiwania a potem umorzenie, bo może to był tylko prank bro! i kop się
    z koniem.

    > Nie widzę klarownego połączenia sprawcy z
    > konkretnym ubezpieczycielem czy ubezpieczeniem. Jakby kierowca nie miał
    > ubezpieczenia to tamten też by się rzucił.

    W polsce kierowca ma ubezpieczenie zawsze - albo normalnie albo przez
    fundusz gwarancyjny.

    --
    Shrek