  • 1. Data: 2020-09-29 08:48:32
    Temat: Dysponent tajemnicy lekarskiej
    Od: anna <a...@g...com>

    Poszukuję wyroku SN w którym stwierdza się, iż: "dysponentem tajemnicy
    lekarskiej jest pacjent, a nie szpital (lekarz)", który to wyrok
    zapadł po tym jak szpital odmówił wydania dokumentacji lekarskiej pacjenta.

    Okazuje się, ponadto, że pielęgniarki prowadzą odrębna, swoja dokumentację,
    medyczną i tam czasami można znaleźć "ciekawe" rzeczy.

  • 2. Data: 2020-09-29 16:21:15
    Temat: Re: Dysponent tajemnicy lekarskiej
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-29 o 08:48, anna pisze:
> [...]
    >
    > Okazuje się, ponadto, że pielęgniarki prowadzą odrębna, swoja dokumentację,
    > medyczną i tam czasami można znaleźć "ciekawe" rzeczy.

    W Polsce nie ma zasady precedensu.
    Więc jakikolwiek wyrok dotyczy tej konkretnie sprawy i nie wpływa na
    następne.

  • 3. Data: 2020-09-29 17:10:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2020 o 08:48, anna pisze:
> [...]
    >
    > Okazuje się, ponadto, że pielęgniarki prowadzą odrębna, swoja dokumentację,
    > medyczną i tam czasami można znaleźć "ciekawe" rzeczy.

    O ile dysponentem tajemnicy jest pacjent, to dysponentem dokumentacji
    już niekoniecznie.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-09-29 19:01:18
    Od: 9579<9...@i...invalid>

    Robert Tomasik w

    > O ile dysponentem tajemnicy jest pacjent, to dysponentem dokumentacji
    > już niekoniecznie.

    Wy Tomasik, jak to macie w zwyczaju służb takich, i owakich (nie wolno mi
    zdradzać źródła), czytacie, ale nie rozumiecie, i odpowiadacie nie na
    temat...

    To, że pytający dał dupy, nie znaczy, że Ty jesteś wyrocznią Robuś.

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2020-09-30 08:27:57
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 17:10:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile dysponentem tajemnicy jest pacjent, to dysponentem dokumentacji
    > już niekoniecznie.

    Dokumentacja to nośnik informacji. Nikt nośnika nie zamierza odebrać
    lekarzowi. Chodzi o kopię informacji.

  • 6. Data: 2020-09-30 08:30:11
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 16:21:15 +0200, t-1 napisał(a):

    > W Polsce nie ma zasady precedensu.
    > Więc jakikolwiek wyrok dotyczy tej konkretnie sprawy i nie wpływa na
    > następne.

    Ale w pływa na linię orzeczeń.

  • 7. Data: 2020-09-30 08:31:51
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 19:01:18 +0200, 9579 napisał(a):

> [...]
    > temat...
    >
    > To, że pytający dał dupy, nie znaczy, że Ty jesteś wyrocznią Robuś.

    Masz coś do powiedzenia? Nie? No to w...aj.

  • 8. Data: 2020-09-30 14:51:18
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 29.09.2020 o 19:01, 9579 pisze:
> [...]
    > temat...
    >
    > To, że pytający dał dupy, nie znaczy, że Ty jesteś wyrocznią Robuś.

    I ma rację, matole

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2020-09-30 16:27:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 08:27, anna pisze:

    > Dokumentacja to nośnik informacji. Nikt nośnika nie zamierza odebrać
    > lekarzowi. Chodzi o kopię informacji.

    Jeśli chodzi o dane z tej dokumentacji, to wydaje mi się, że podlega ona
    udostępnieniu tak samo, jak dokumentacja lekarska. Czyli na wniosek
    uprawnionego. Pytanie, co w tej dokumentacji jest, bo co do zasady mogą
    być tam tylko dane do rozliczeń z NFZ, a te możesz sama uzyskać przez
    konto na stronie NFZ. Nie wydaje mi się - ale mogę się mylić - by tam
    mogło by ć coś innego, niż w dokumentacji lekarskiej w zakresie
    istotnych informacji, bo przecież idąc do innego lekarza pacjent bierze
    tylko kartotekę lekarską - ale mogę się mylić oczywiście.

    Natomiast nie za bardzo wiem, po co zatem miałby być ów wyrok potrzebny.
    Co on miałby stwierdzać? W każdej przychodni jest na "tablicy ogłoszeń"
    wywieszana podstawa prawna domagania się przez pacjenta danych. Nie mam
    pod ręką, ale wystarczy podejść.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-10-01 07:58:50
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Sep 2020 16:27:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli chodzi o dane z tej dokumentacji, to wydaje mi się, że podlega ona
    > udostępnieniu tak samo, jak dokumentacja lekarska. Czyli na wniosek
    > uprawnionego. Pytanie, co w tej dokumentacji jest,

    Jest to czego nie ma w karcie wypisowej ze szpitala.

    > bo co do zasady mogą
    > być tam tylko dane do rozliczeń z NFZ, a te możesz sama uzyskać przez
    > konto na stronie NFZ.
    Pod warunkiem, że konto na NFZ pacjent założył przed operacją. O ile się
    nie mylę to dane "historyczne" nie są tam zamieszczane.

> [...]
    > istotnych informacji, bo przecież idąc do innego lekarza pacjent bierze
    > tylko kartotekę lekarską - ale mogę się mylić oczywiście.

    Nie interesuje mnie rozliczenie NFZ, chociaż to dopiero wyjdzie w praniu.
    Dla przykładu dwie sprawy.
    Pacjentka ma pewną dolegliwość od pasa w dół. Szczegóły nieistotne. Wjeżdża
    na salę operacyjną, przechodzi zabieg w pełnej narkozie. Zabieg się udaje.
    Po wybudzeniu pacjentka stwierdza, że ma zasinienia na klatce piersiowej i
    potłuczone żebro i niedowład jednej ręki. W wypisie, dokumentacji
    lekarskiej nie ma w ogóle wzmianki dot. tych urazów. W dokumentacji
    pielęgniarskiej się znalazły.................

> [...]
    > Co on miałby stwierdzać? W każdej przychodni jest na "tablicy ogłoszeń"
    > wywieszana podstawa prawna domagania się przez pacjenta danych. Nie mam

    Zwykła chęć zapoznania się z jednym krokiem na przód.