  • 11. Data: 2020-09-30 18:35:31
    Temat: Re: jak dostać odszkodowanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale podkolny rzucaciel nie działa w celu uzyskania odszkodowania z
    > tytułu umowy ubezpieczenia. On probuję te forsę dostać od kierowcy, nie
    > od ubezpieczyciela.

    A kierowca z ubezpieczenia...

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-09-30 19:24:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 00:45, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >ubezpieczenia, powoduje zdarzenie będące podstawą do wypłaty takiego
    >odszkodowania, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    >lat 5.

    >§ 2. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    >dobrowolnie zapobiegł wypłacie odszkodowania."

    >Nigdzie nie widzę, że ma to być umowa ubezpieczenia na sprawcę. A
    >przypadku pojazdów mechanicznych oczywistym jest, że jest on
    >ubezpieczony - jak nie przez właściciela to przez fundusz
    >gwarantowany. Więc sprawca wie, że że zdarzenie jest taką umową

    Za to ... w jakim sensie "powoduje zdarzenie" i jak to sie ma do tego
    co widac na filmie ? Bo tam prawie nie ma zdarzenia :-)

    Ale zaraz - gdzie policyjna fantazja, to juz nie mozna zarzutow
    zmyslic ?
    A przeciez wcale nie trzeba zmyslac, niekorzystne rozporzadzenie
    majatkiem, skladanie falszywych zeznan, spowodowanie kolizji drogowej,
    ucieczka przed policja :-P

    J.

  • 13. Data: 2020-09-30 19:33:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 19:24, J.F. pisze:

    > Za to ... w jakim sensie "powoduje zdarzenie" i jak to sie ma do tego co
    > widac na filmie ? Bo tam prawie nie ma zdarzenia :-)

    Prawe robi różnicę;)

    > Ale zaraz - gdzie policyjna fantazja, to juz nie mozna zarzutow zmyslic ?

    A to zależy. Zmyśla policjant jak sam najdzie klienta, jak klient
    przychodzi na komisariat, to się go spławia,

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-09-30 19:50:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 10:45, Marcin Debowski pisze:

    >Jakkolwiek by nie próbował, to w tym rzecz, że jak mu się tego od
    >kierowcy nie uda wydrzeć, to pewnie "dobrowolnie odstąpi" od
    >wydzierana
    >od ubezpieczyciela.

    No ale zaraz - mowimy o zarzucie usilowania.
    To niech udowadnia, ze nie zamierzal wydzierac od ubezpiecyciela, bo
    na razie to macie film z kamery, i wyglada na to, jakby zamierzal :-P

    Najwyzej sad mu uwierzy i z aresztu wypusci :-)

    J.

  • 15. Data: 2020-09-30 19:59:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.09.2020 o 06:57, Shrek pisze:

    >Jeszcze takie coś:
    >http://prawo-karne-adwokat.com.pl/oszustwo-ubezpiec
    zeniowe-wyludzenie-odszkodowania-poznan
    >"Związanie umową ubezpieczenia
    >Ustawodawca nie wymaga, aby sprawca rozważanego przestępstwa był w
    >jakikolwiek sposób związany umową ubezpieczeniową, na podstawie
    >której wypłacane jest odszkodowanie. Jakkolwiek celem sprawcy jest
    >uzyskanie odszkodowania, to jednak on sam nie musi być jego
    >beneficjentem. Odszkodowanie mogą w szczególności otrzymać:
    >ubezpieczający (strona umowy - płacący składki), ubezpieczony (osoba,
    >której majątkowi zagraża wypadek) i uprawniony (osoba trzecia
    >uprawniona do odszkodowania). Sprawca może tutaj działać na rzecz
> [...]

    Hm, moze i niewyraznie zapisany ten artykul, ale jednak to "w celu
    uzyskania" jest.
    Jesli dzialaja w porozumieniu, to chyba da sie przypisac wine
    uprawnionemu do odszkodowania.

    A tak bez porozumienia ... tak z dobrego serca wepchnac tesciową pod
    samochod, zeby dostala troche grosza ?
    No moze sie zdarza ...

    Prawo powielaczowe, czy "doktryna tak mowi" ?

    >W praktyce co do zasady sprawcami przestępstwa ubezpieczeniowego są
    >strony umowy ubezpieczenia, co nie oznacza, iż sprawcą nie może być
    >osoba trzecia wywołująca zdarzenie w celu otrzymania odszkodowania
    >przez osobę trzecią, która nie jest stroną takiej umowy.

    Ja bym tam napisal, ze przez czwarta osobe, ale moze specjalnie
    napisali dwa razy trzecia, zeby nie przeginac w interpretacji.
    Albo z zawodowego przyzwyczajenia prawniczego :-)

    >Sprawcą może być każda osoba powodująca zdarzenie, mogące stanowić
    >podstawę do wypłaty odszkodowania, także dla innego podmiotu, nie dla
    >niej samej."

    J.

  • 16. Data: 2020-09-30 21:14:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 19:59, J.F. pisze:

    > Jesli dzialaja w porozumieniu, to chyba da sie przypisac wine
    > uprawnionemu do odszkodowania.

    Jak działają wspólnie to obydwóm jak sam to jeden.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-10-01 00:51:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A kierowca z ubezpieczenia...

    Ale kierowca niczego nie wyłudza.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2020-10-01 05:45:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W jakim celu to już bada sąd (albo niestety wcześnej policja lub
    > prokuratura). Jak sprawa do sądu trafi, to raczej się domyślą po co on
    > to robił. Jak na policję to jak zwykle - najpierw kilka godzin
    > oczekiwania a potem umorzenie, bo może to był tylko prank bro! i kop się
    > z koniem.

    W jakim celu jest potrzebne aby wyczerpać znamiona przestepstwa
    umyślnego, więc kto bada to jeden pies skoro sobie dyskutujemy o
    konkretnym przepisie.

    > W polsce kierowca ma ubezpieczenie zawsze - albo normalnie albo przez
    > fundusz gwarancyjny.

    A nie może się rzucic pod zagraniczne auto pijanego kierowcy?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2020-10-01 06:45:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W jakim celu jest potrzebne aby wyczerpać znamiona przestepstwa
    > umyślnego, więc kto bada to jeden pies skoro sobie dyskutujemy o
    > konkretnym przepisie.

    Nie do końca - sąd jest niezawisły (przynajmniej w teorii) i publiczny
    (też przynajmniej w teorii). Dodatkowo sądowi wszystko jedno czy sprawa
    pójdzie dalej a dla policjanta to kłopot. Generalnie jest jednak różnica
    - choć rzeczywiście... taka trochę iluzoryczna. Idąc twoją drogą, każde
    przestępstwo lub wykroczeie, którego paragraf zaczyna się od "kto w
    celu..." możnaby spokojnie wykreślić, bo wystarczy że klient powie, że
    on w innym celu;)

    > A nie może się rzucic pod zagraniczne auto pijanego kierowcy?

    A rejestrację polską miało?

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-10-01 06:46:07