  • 51. Data: 2015-09-07 20:53:08
    Temat: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > WYPOWIADA. A kolega ROZWIAZAL.
    > Mogl sobie tak sam rozwiazac czy nie mogl, zlozyl wypowiedzenie czy nie
    > zlozyl ?

    zlozyl wypowiedzenie.

    Art. 65.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    > Czy nie Ty pisales, ze Kodeks nadrzedny ?

    kodeks jest nadrzedny
    przy czym kodeks nie wyklucza zapisu o 28 dniach wypowiedzenia.

    > Taa, mnie juz rok zamykaja :-)

    Nie.
    twoj rachunek został zamknięty w dniu złożenia wypowiedzenia.
    Techniczne czynnosci banku cię nie interesują.

    > No ba, tak w szkole ucza, grzecznie trzeba, uprzejmie prosze o ...

    to zrobcie cos, zeby w szkole bylo wiecej prawa a mniej pierdół.
    moze jakies referendum.

  • 52. Data: 2015-09-07 21:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]
    >cel
    >umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    a) to nie umowa, tylko ... rezygnacja,
    b) zamiarem banku jest, aby klient pozostal klientem dlugo, wiec
    zgodnosci nie ma :-P
    c) kolega wyraznie napisal, w ktorym dniu zyczy sobie zamkniecia
    konta, a tego prawa mu bronisz, nie wiadomo czemu :-)

    >kodeks jest nadrzedny
    >przy czym kodeks nie wyklucza zapisu o 28 dniach wypowiedzenia.

    Nie wyklucza tez zamkniecia konta w terminie o ktory klient wnosi.

    >Nie.
    >twoj rachunek został zamknięty w dniu złożenia wypowiedzenia.
    >Techniczne czynnosci banku cię nie interesują.

    Od roku przychodza co miesiac e-maile ze stanem rachunku, to jakos mam
    watpliwosci czy zostal zamkniety.
    A jakbym tak zechcial skorzystac z promocji dla nowych klientow, to
    jest takich, ktorzy nie mieli rachunku w banku od co najmniej pol roku
    ? :-P

    J.

  • 53. Data: 2015-09-07 23:54:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > c) kolega wyraznie napisal, w ktorym dniu zyczy sobie zamkniecia konta,
    > a tego prawa mu bronisz, nie wiadomo czemu :-)

    nie moze sobie zyczyc zamkniecia konta w konkretnym dniu bo nie ma
    takiej mozliwosci prawnej.
    Moze co najwyzej wyrazic swoją wolę odstąpnia od zawartej umowy.

    Jedyne pytanie jakie mam to czy dzis mogę wysłać pismo, że z dniem 1
    stycznia 2024 roku wypowiadam umowę.
    i na ile określenie daty wypowiedzenia jest skuteczne.

    > Nie wyklucza tez zamkniecia konta w terminie o ktory klient wnosi.

    Wiążąca jest umowa, ktorą zawarł i tylką ją może wypowiedzieć bo tylko
    to łączy jego i bank.

    > Od roku przychodza co miesiac e-maile ze stanem rachunku, to jakos mam
    > watpliwosci czy zostal zamkniety.

    To nie miej.
    Trzymaj dokument potwierdzający ze druga strona otrzymała twoje
    wypowiedzenie umowy.
    czy to potwierdzenie ze strony banku, ze dokument otrzymała.
    Wystarczające jest rowniez potwierdzenie nadania listu poleconego.
    Tylko proszę nie wszyczynaj dyskusji na temat listow poleconych i
    wysylania pustych kopert bo to juz jest nudne.

    > A jakbym tak zechcial skorzystac z promocji dla nowych klientow, to jest
    > takich, ktorzy nie mieli rachunku w banku od co najmniej pol roku ? :-P

    jak wyżej.
    jeśli bank ci odmówi, że nie mozesz bo masz konto, to bedziesz musiał
    wykazać kiedy umowę wypowiedziałeś. Techniczne sprawy banku i ich błedy
    nic tu nie zmieniają.

  • 54. Data: 2015-09-08 09:08:20
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > 3 dni.
    >
    > tylko co ma kodeks pracy do tego.

    Kodeks pracy precyzuje zapisy kodeksu cywilnego w zakresie stosunkuw
    pomiędzy pracownikiem i pracodawcą.
    Dodatkowo sugerowano tu, że zgodnie z KC wypowiedzienie biegnie od
    1 dnia następnego miesiąca jak jest w miesiącah.
    A to dowodzi, że wypowiedzenie nie musi być w miesiącah.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 55. Data: 2015-09-08 11:08:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >nie moze sobie zyczyc zamkniecia konta w konkretnym dniu bo nie ma
    >takiej mozliwosci prawnej.

    Zaraz zaraz - rzekomo nadrzedny KC (choc najpierw wypada przeczytac
    PB) nie stawia zadnych wymogow co do terminu zamkniecia.
    Zlozy kolega wypowiedzenie to powinni zamknac od reki - wedle KC, bo
    skoro czekali 28 dni, to umowa pewnie mowi cos innego.

    Moze byc problem ze zlozeniem tego wypowiedzenia w dzien wolny od
    pracy, ale 30.09 to akurat najzwyklejszy powszedni.

    >Moze co najwyzej wyrazic swoją wolę odstąpnia od zawartej umowy.

    "uprzejmie prosze ..." ? Wyrazaj sie scisle skoro juz zaczales - moze
    wypowiedziec.
    Po czym w zasadzie umowa jest rozwiazana, a nie tylko wola wyrazona.

    >Jedyne pytanie jakie mam to czy dzis mogę wysłać pismo, że z dniem 1
    >stycznia 2024 roku wypowiadam umowę.
    >i na ile określenie daty wypowiedzenia jest skuteczne.

    Pytanie ciekawe. Ja sie nie wypowiem.

    Podejrzewam jednak, ze kontrahent to i tak opatrznie zrozumie, ze
    chcesz te umowe zakonczyc 1 stycznia, a nie ze ma okreslic date
    przyjecia wypowiedzenia na 1 stycznia, po ktorym nastapi bieg terminu
    wypowiedzenia ...

    >Wiążąca jest umowa, ktorą zawarł i tylką ją może wypowiedzieć bo
    >tylko to łączy jego i bank.

    Co nie wyklucza, ze bank moze pojsc klientowi na reke i rozwiazac
    umowe w innym terminie, skoro klient grzecznie o to prosi.
    I zaden przepis tego nie zabrania !
    No ale tez obowiazku pojscia na reke bank nie ma.

    Nie wiemy co za bank, ale np z regulaminu PKO BP:
    http://www.pkobp.pl/media_files/1a0bf300-c95b-45b9-b
    1f1-88799b0d6ff7.zip
    § 59.

    Rozwiązanie umowy rachunku następuje w przypadku:

    1) wypowiedzenia umowy rachunku przez Posiadacza rachunku lub PKO Bank
    Polski SA, z upływem okresu wypowiedzenia,

    2) [...]

    § 60.

    1. Posiadacz rachunku, z zastrzeżeniem § 9, może w każdym czasie, bez
    podania przyczyny, wypowiedzieć umowę rachunku, w tym umowę o kartę na
    piśmie.

    2. Okres wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1, wynosi jeden miesiąc z
    zastrzeżeniem §§ 4 ust. 1, 18 ust. 2, 19 ust. 7, 29 ust. 4, 54 ust.
    12, 58 ust. 2 i 3 i liczy się

    od dnia doręczenia oświadczenia o wypowiedzeniu do PKO Banku Polskiego
    SA.

    3. Strony mogą ustalić, krótszy niż określony w ust. 2, okres
    wypowiedzenia.

    Ciekawe ... wydluzenia terminu nie przewiduja :-)

> [...]
    >Tylko proszę nie wszyczynaj dyskusji na temat listow poleconych i
    >wysylania pustych kopert bo to juz jest nudne.

    No wypowiedzialem osobiscie, tym niemniej - badz realista - jakby bank
    wypowiedzenie zgubil, to zadne potwierdzenie nadania poleconego Cie
    nie uratuje, konto jest, wypowiedzenia nie ma, prosze zlozyc jeszcze
    raz. Albo sie sadzic przez 10 lat :-)

    >jak wyżej.
    >jeśli bank ci odmówi, że nie mozesz bo masz konto, to bedziesz musiał
    >wykazać kiedy umowę wypowiedziałeś. Techniczne sprawy banku i ich
    >błedy nic tu nie zmieniają.

    Myslisz, ze mnie recznie zakwalifikuja do promocji ? :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-09-08 15:27:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stokrotka wrote:

> [...]
    > 1 dnia następnego miesiąca jak jest w miesiącah.
    > A to dowodzi, że wypowiedzenie nie musi być w miesiącah.

    bredzisz

  • 57. Data: 2015-09-08 16:15:53
    Od: Sonn <q...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-08 o 15:27, witek pisze: