  • 1. Data: 2015-09-04 10:55:15
    Temat: Czy Monika Olejnika zarzuciła "niezgodność z etyką" bo nie mogła zarzucić "niezgodności z PRAWEM"? [spot/reklama PiS]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://rozrywka.dziennik.pl/telewizja/artykuly/49953
    8,pis-w-nowym-spocie-wykorzystalo-fragmenty-programo
    w-moniki-olejnik-bez-jej-zgody.html
> [...]
    | [...] W spocie pojawiają się fragmenty programu "Kropka nad i", a w pewnym
    | momencie słychać także głos samej Moniki Olejnik.
    | Dziennikarka jest oburzona, bowiem nikt z partii PiS nie zapytał jej o zgodę
    | na wykorzystanie fragmentów jej audycji. Na swoim profilu na Facebooku Olejnik
    | napisała:
    | Prawo i Sprawiedliwość wykorzystało BEZ MOJEJ ZGODY fragment programu Kropka
    | nad i oraz mojego głosu w spocie wyborczym. To skandal ! Nie życzę sobie , żeby
    | partie polityczne korzystały z mojej pracy wbrew mojej woli, niezgodnie z etyką!

    Czy PiS złamał PRAWO?
    Czy wolno w "reklamach politycznych/wyborczych" używać (krótkich) cytatów osób
    publicznych bez zgody autora/autorki?

    --
    A. Filip
    Jak się nie zmęczysz, nie odpoczniesz. (Przysłowie albańskie)

  • 2. Data: 2015-09-04 11:02:34
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-09-04 o 10:55, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Czy PiS złamał PRAWO?
    > Czy wolno w "reklamach politycznych/wyborczych" używać (krótkich) cytatów osób

    Oczywiście, że nie mogą.

  • 3. Data: 2015-09-04 11:13:55
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Jingiel <x...@x...xx> pisze:
    8,pis-w-nowym-spocie-wykorzystalo-fragmenty-programo
    w-moniki-olejnik-bez-jej-zgody.html

    > Oczywiście, że nie mogą.

    Czyli dla ustalenia uwagi: _Według ciebie_ PO nie może w swoich spotach
    cytować polityków/zwolenników PiS albo "przeciętnych polaków" _bez ich zgody_? :-)

    Twoja odpowiedź jest zbyt krótka i "nieprecyzyjna" by potraktować ją inaczej
    niż "odruch psa Pawłowa". Polityczne/wyborcze reklamy w RP3 są pełne cytowania
    nie w takim kontekście jakby autor wypowiedzi sobie życzył. Widać jest to
    często legalne ale nie musi tak być w każdym przypadku i bez ograniczeń.

    --
    A. Filip
    Lepszy wróbel w garści niż latający żuraw. (Przysłowie arabskie)

  • 4. Data: 2015-09-04 15:34:10
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-09-04 o 11:13, A. Filip pisze:
> [...]
    > często legalne ale nie musi tak być w każdym przypadku i bez ograniczeń.

    A czy ty w ogóle odróżniasz cytaty od fragmentów konkretnych programów?
    Właścicielem praw do programu "kropka nad i" jest pewnie TVN i nie
    chodzi tu o cytowanie M.O., ale o prawa do programu.

  • 5. Data: 2015-09-04 15:48:30
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Jingiel <x...@x...xx> pisze:
> [...]
    > programów? Właścicielem praw do programu "kropka nad i" jest pewnie
    > TVN i nie chodzi tu o cytowanie M.O., ale o prawa do programu.

    A ty *od razu* wskazałeś w którym fragmencie mój opis sytuacji według ciebie
    nie pasuje? To że teraz piszesz "jakoś z sensem" nie znaczy że twój poprzedni
    post nie "był durnia godny zaiste".

    Spodziewasz się że TVN zaciągnie PiS do sądu? Bo choć reguła niby jest
    obowiązująca są od niej wyjątki "fair use" a to czy w tym konkretnym przypadku
    zostały naruszone mógłby IMHO rozstrzygnąć dopiero sąd po apelacjach.

    --
    A. Filip
    Im głębiej w Polskę, tym więcej rozbojów. (Przysłowie rosyjskie)

  • 6. Data: 2015-09-05 15:20:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jingiel" <x...@x...xx> wrote in message
    > A czy ty w ogóle odróżniasz cytaty od fragmentów konkretnych programów?

    ale czemu on ma rozrozniac skoro prawo nie wymaga?

    tworzacy nowe dzielo ma "możliwość przytoczenia w tworzonym przez
    siebie dziele urywków rozpowszechnionych utworów lub drobnych utworów
    w całości bez zgody ich twórcy i bez uiszczania na jego rzecz
    wynagrodzenia"

    > Właścicielem praw do programu "kropka nad i" jest pewnie TVN i nie chodzi tu o
    > cytowanie M.O., ale o prawa do programu.

    prawa do programu nie powoduja automagicznie ze nie mozna wyciac
    niewielkiego kawalka i gdzies z niego skorzystac

    cytat programu telewizyjnego w nowym materiale wideo jak najbardziej
    moze byc puszczeniem kawalka do ktorego sie odnosi czy na ktory
    chce sie zwrocic uwage

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-09-05 17:34:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-05 o 15:20, m4rkiz pisze:
    > cytat programu telewizyjnego w nowym materiale wideo jak najbardziej
    > moze byc puszczeniem kawalka do ktorego sie odnosi czy na ktory
    > chce sie zwrocic uwage

    I tu się zaczyna dyskusja (odwieczna) co jest cytatem a co już
    "złodziejstwem".

    Ja proponowałbym zdrowy rozsądek i pozostawił CYTAT jako dozwolony.

    Znajdą się prawnicy po jednej jak i drugiej stronie.

  • 8. Data: 2015-09-05 20:39:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "z" <...@...pl> wrote in message news:55eb0b7f$0$4783$65785112@news.neostrada.pl...
    > I tu się zaczyna dyskusja (odwieczna) co jest cytatem a co już
    > "złodziejstwem".

    nie wiem o czym dyskutujemy bo nie widzialem, ale zakladajac ze jej
    programy trwaja 30 minut np. 30 sekundowy cytat obroni sie raczej
    bez problemow

    --
    http://db.org.pl/

  • 9. Data: 2015-09-05 20:42:48
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    > nie wiem o czym dyskutujemy bo nie widzialem, ale zakladajac ze jej
    > programy trwaja 30 minut np. 30 sekundowy cytat obroni sie raczej
    > bez problemow

    _Raczej_ tak choć niekoniecznie. Nawet w przypadku wygranej byłaby to IMHO
    prawie na pewno długa i kosztowna "walka o pietruszkę".

    --
    A. Filip
    Małe dzieci gniotą kolana, duże dzieci gniotą serce. (Przysłowie łotewskie)

  • 10. Data: 2015-09-05 21:05:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "A. Filip" <a...@b...pl> wrote in message
    > Nawet w przypadku wygranej byłaby to IMHO
    > prawie na pewno długa i kosztowna "walka o pietruszkę".

    nie wierze ze ktos zdecyduje sie pozwac tworcow spotu, takiej
    sprawy w zasadzie nie da sie przegrac

    --
    http://db.org.pl/