    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Date: Mon, 7 Sep 2015 16:54:51 -0500

    J.F. wrote:
    > c) kolega wyraznie napisal, w ktorym dniu zyczy sobie zamkniecia konta,
    > a tego prawa mu bronisz, nie wiadomo czemu :-)

    nie moze sobie zyczyc zamkniecia konta w konkretnym dniu bo nie ma
    takiej mozliwosci prawnej.
    Moze co najwyzej wyrazic swoją wolę odstąpnia od zawartej umowy.

    Jedyne pytanie jakie mam to czy dzis mogę wysłać pismo, że z dniem 1
    stycznia 2024 roku wypowiadam umowę.
    i na ile określenie daty wypowiedzenia jest skuteczne.

    > Nie wyklucza tez zamkniecia konta w terminie o ktory klient wnosi.

    Wiążąca jest umowa, ktorą zawarł i tylką ją może wypowiedzieć bo tylko
    to łączy jego i bank.

    > Od roku przychodza co miesiac e-maile ze stanem rachunku, to jakos mam
    > watpliwosci czy zostal zamkniety.

    To nie miej.
    Trzymaj dokument potwierdzający ze druga strona otrzymała twoje
    wypowiedzenie umowy.
    czy to potwierdzenie ze strony banku, ze dokument otrzymała.
    Wystarczające jest rowniez potwierdzenie nadania listu poleconego.
    Tylko proszę nie wszyczynaj dyskusji na temat listow poleconych i
    wysylania pustych kopert bo to juz jest nudne.

    > A jakbym tak zechcial skorzystac z promocji dla nowych klientow, to jest
    > takich, ktorzy nie mieli rachunku w banku od co najmniej pol roku ? :-P

    jak wyżej.
    jeśli bank ci odmówi, że nie mozesz bo masz konto, to bedziesz musiał
    wykazać kiedy umowę wypowiedziałeś. Techniczne sprawy banku i ich błedy
    nic tu nie zmieniają.